Pesoa of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Pesoa of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 14:47

Hai,

Ik heb een heel leuk fjordje die onwijs sterk is, maar ik kan haar de laatste tijd steeds beter houden.... Nu het probleem..... Ze kan onwijs goed springen en vind dit ook heel leuk..... Kom ik dus een oefenparcours binnen dan begint ze helemaal te flippen en is ze me veel te sterk Das nie leuk..... Ze is dan niet echt stuurbaar en ze gaat heel hard en sommige bochten haal ik dan niet..... Moet ik bv. naar een hindernis maar staat er een andere hindernis die haar leuker lijkt... nou dan gaan we daar toch overheen? Tjah das dus een probleem vooral omdat ik in januari wedstrijden ga rijden..... Nou stelde mijn instructrice voor om er een x een pesoa bitje in te hangen, en te kijken of dit iets was Hoe denken jullie over dit bit..... en hoe duur is dit ong. Xjaws, Rosa

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:53

ja je kunt het in ieder geval proberen, maar ik ben van mening dat het zonder een apart bit ook moet kunnen, maar wie weet.. ik reed een haflinger die altijd op hol sloeg, en toen is mij ook zo'n bit aangeraden, maar ik ben eigenwijs blijven volhouden, en uiteindelijk was ik haar de baas tijdens de buitenrit, zonder dat ik daar zo'n bit voor nodig had..

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:07

Ja tuurlijk als het niet lukt doen we er maar een ander bit in Ik denk toch dat het echt aan jezelf ligt.
Banja is het toch ook gelukt zonder pesoabit ik zou eerst zorgen dat je je pony goed onder controle hebt in de bak voor je aan springen gaat beginnen.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:56

als je instructrice het jouw adviseert zou ik het gewoon een keertje proberen..

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:05

Idd, als jou Intructrice het jou adviseerd zou ik het een keer proberen.
Een meisje bij mij op stal springt ook met Passoa Bitje, omdat haar paard anders gewoon levensgevaarlijk is met springen.

Ze zijn geloof ik rond de €25,-
Er zijn hier al veel Voor/Tegen Topics over geweest, en grotendeels is ertegen. Maar als jou instructrice het aanraad gewoon doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:48

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:28

Als je tevreden bent over de kunde van je instructrice, kun je het een keer proberen. Ik ben echter wel van mening dat je met een bit dit soort problemen niet oplost. Vaak is het zo dat er steeds een scherper bit in gehangen wordt en dat op het laatst het paard een bek van beton heeft gekregen en nog steeds niet naar de hulpen van de ruiter luistert.

Ik zou vragen of je instructrice je kan helpen bij het aan het werk houden van je paardje. Dan krijgt ie niet in z'n bol om ineens onder je vandaan te gaan lopen. Veel met stelling en buiging oefenen en op je benen rijden en niet op de teugels, omdat ie dan alleen maar nóg sterker wordt. Als ie écht de benen neemt is de noodrem: twee handen aan 1 teugel en naar je toe halen dat hoofd.

Heel veel succes ermee! (moeilijk hoor, advies geven via internet. het zal ook niet altijd helemaal kloppen met hoe het in werkelijkheid is)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:00

misschien is het een idee om geen ander bit er in te hangen, en nog langer te oefenen tot het wel goed gaat. dan start je gewoon later als januari????

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 23:49

in bak gaat alles super en dressuur ook dus tjah wel bedankt voor alle reacties Haha!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:22

Hey,

Ik rijd zelf ook met een pessoabitje. Dit heb ik meegekregen van de vorige eigenaresse. Zij heeft veel geinvesteerd in het springen toenertijd, maar al die oefeningen die hierboven beschreven zijn die werkten niet. Het paard wordt naar mate je langer springt, steeds heter en op het einde kun je dr bijna niet meer houden.Zoals die voltes rijden dat deed het paard wel, maar als j dan over de hindernis wilde dan had ze zoiets van: Ja nou doe ik het ook niet meer hoor. Het ontnam haar, haar plezier in het springen! Dus toen is er inderdaad ook een pesoabitje gekomen, en ik zet hem zelf altijd op de middelste dan heb je dus net wat meer grip. Maar ik rijd ten eerste op mijn zit en mn benen, maar mocht het me te gortig worden dan neem ik de teugels aan.
Nou succes ermee he...

Mariek

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 14:43

Mariek mijn instructrice heeft dus dezelfde mening als jou .... en k denk da tik het daar ook wel mee eens ben, maar hoor weer zoveel tegenstrijdige stukjes.... Boos!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 14:44

oeps dat boze poopeteje was niet de bedoeling ik deed een popetje met zown engeltje ....
srry

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:09