Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jippie schreef:Ik wordt er niet blij van als ik zulke beelden zie. Het is de bedoeling dat een paard door de inwerking van een slof fijner gaat lopen dan zonder. Ik zie hier een paard dat alles behalve fijn loopt..........Maar ik weet natuurlijk niets van de achtergrond of het hoe en waarom. Maar ik zie dit zeker niet als een voorbeeld van hoe een slof een fijne hulpteugel kan zijn.
Ik heb wel eventjes een plaatje uit mijn eigen profiel gehaald om te laten zien hoe de slof bij mij werkt [voor de liefhebbers: er staan nog meer slof-foto's in mijn profiel]
[image]
Dit is imo wel een voorbeeld van hoe verantwoord slof-gebruik er uit ziet.
Kafue schreef:Maar wat ik veel slimmer vind is dat dit paard duidelijk achter de loodlijn loopt.
Jippie schreef:Volgens mij gaat het daar nu niet over [maar goed]. Daarom zou ik het slim vinden als jij de volgende topics eens rustig door zou nemen:
[RT] valse knik bij dressuurpaarden
[RT] Durven we onze ogen te openen of toch niet....
[VMR] Laag, diep en rond
[PP] Artikel in Paardenkrant over "het knikje"
[RT] Is diep & rond rijden in orde??
[RT] Split over buikspieren. (is diep & rondrijden in orde?)
Apple schreef:Kafue, het gaat hier om het gebruik van de slofteugel en niet om voor of achter de loodlijn rijden.
Als je daar over wilt discussieren dan kun je daarover een nieuw topic openen en de genoemde topics doorlezen.
Kafue"]
Maar jippie warschijnlijk zie jij dat anders. Dit is het principe dat ik via Das scala der ausbildung geleerd heb. geheel volgens klassieke dressuur. En dit is wat ik de rest ook mee geef. Iets voor de loodlijn is niet erg maar er achter is diep zonde en dat moet je altijd zien te voorkomen.
[/quote]
Jammer dat je zo zelf ingenomen bent over je eigen visie en wetenschap over wat goed en fout is. Ik vertel niemand wat hij/zij wel of niet moet doen. En dat zou jij ook zeker niet moeten doenDaar zou het nl een stuk gezelliger en verdraagzamer van worden.
[quote="Kafue"]
Je ziet de paarden vaker die met slof erbij gereden worden achter de loodlijn kriuipen en op de voorhand zonder goed onderplaatsen van de achterbenen . Maar zo gezegt je laat een momentopname zien, hij kan daarna wel met de neus naar voren gebrukt zijn door jouw benen ( mits je het goed doet).
[/quote]
Laten we maar niet inhoudelijk gaan discusseren of mijn paard wel/niet op de voorhand loopt en of het wel/niet wenselijk is dat in hem daarbij achter de LL in stel, daar is dit topic niet voor bedoeld. Dus on-topic blijven graag! Of je opent zelf een nieuw topic.
[quote="Kafue schreef:Je ziet er leuk uit op het paard, je hebt een mooi ver doorgetraind paard. Maar daar gebruik van en klem je niet vast aan het feit dat bijna iedereen op de voorhand rijd en met de neus achter de loodlijn.
Als iedereen in de sloot springt spring jij dan ook?
Sjuimpje schreef:Dan wachten we dat topic maar af, alhoewel ik het nut er niet van inzie aangezien jij sowieso al niet openstaat voor andere visies omtrent het paarden trainen. Een discussie is dan onmogelijk.
Wb het in diverse halshoudingen rijden,
volgens mij zei jij tig pagina's terug dat jij jouw paard nooit achter de loodlijn rijdt en dat jouw paard dat ook niet eens wil.
Persoonlijk zet ik dan zo mijn vraagtekens bij de opmerking dat jouw paard dat wel kan verwerken.