Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Zou het snellere achterbeen, waar LDR mensen altijd zo enthousiast over zijn bij hun methode, wellicht voortkomen uit het feit dat er meer gewicht op de voorhand terecht komt? Dit ontlast dus juist de achterhand iets, waardoor het been uiteraard sneller kan doorkomen.
Gerrie"]
[quote]Zou het snellere achterbeen, waar LDR mensen altijd zo enthousiast over zijn bij hun methode, wellicht voortkomen uit het feit dat er meer gewicht op de voorhand terecht komt? Dit ontlast dus juist de achterhand iets, waardoor het been uiteraard sneller kan doorkomen.
[/quote]
Maar dan zal het voorbeen toch wel de mogelijkheid moeten hebben om weg te komen anders krijg je dat ze zichzelf betrappen?
Het snel zijn van een achterbeen houdt voor mij in dat ie snel van de grond komt en doortreedt.
[/quote]
Weg komt ie ook wel, maar minder licht en makkelijk.
[quote="Gerrie schreef:Over de buikspieren nog het volgende:Solange zelf geeft in haar clinics aan dat je je paard kunt triggeren om zijn buikspieren aan te spannen dmv het kietelen onder de buik en zodoende een bolle rug te maken,even vasthouden ...
Dan weer afwisselen door op de rug te prikken waardoor de rug hol wordt etc.
Eleonoor schreef:Toch wel een uniek paard heb ik dan. Die spant dus wel zijn buikspieren aan. Een spierplaat kan je niet aanspannen, hoe kan het dan dat ik duidelijk 'acties' zie in de buikstreek van mijn paard? En hoe kan het dan dat hij door beter trainen een 'strakkere' buik krijgt en wel duidelijk spierbanen laat tonen?
Eleonoor schreef:Toch wel een uniek paard heb ik dan. Die spant dus wel zijn buikspieren aan. Een spierplaat kan je niet aanspannen, hoe kan het dan dat ik duidelijk 'acties' zie in de buikstreek van mijn paard? En hoe kan het dan dat hij door beter trainen een 'strakkere' buik krijgt en wel duidelijk spierbanen laat tonen?
Gerrie"]
Eerst beweer je dat een paard absoluut geen buikspieren heeft en vervolgens heeft ie ze weer wel maar dan alleen aan de zijkant![]()
[/quote]
Dit zijn dan ook geen buikspieren, zoals ze bij de mens zijn. "Men" beschrijft ze wel als buikspieren voor het gemak, maar het zijn geen echte buikspieren.
[quote="Gerrie schreef:Kun je er niet in toe stemmen dat een paard wel buikspieren heeft die in samenspel van bijv een peesplaat toch voor de bolling van de rug zorgen?
Het blijft in mijn ogen altijd en, en.
Gerrie schreef:Ik merk wel dat het niet mogelijk is om je tot andere gedachten te brengen helaas.
Bewegen is een complex geheel van aan en ontspannen en het kan er bij mij niet in dat je voorbij gaat aan de buikspieren,die nodig zijn voor het totaalplaatje?
Gerrie schreef:ALs het geen "echte" buikspieren zijn wat zijn ze dan wel??
Citaat:Als je wilt dat het paard zijn buikspieren aanspant, zal jouw
beenhulp op de juiste plaats gegeven moeten worden
Citaat:... van de grond af", de buikspieren leren spannen
Citaat:Door de juiste training verandert de psyche en het lichaam van het paard enorm. Al heel gauw bewegen de paarden veel soepeler, de houding wordt uitgebalanceerder en de gangen en overgangen zachter. Maar vooral de rug krijgt meer draagkracht door het aanspannen van de buikspieren. De gehele 'constructie' van het paard wordt positief beïnvloed.
Richtlijnen die bij de trainingsmethode worden aangehouden sluiten aan bij onder andere de ideeën en methodes van:
N. Oliveira, K. Penquitt, L. Tellington-Jones, K.F. Hempfling, J.C. Dysli, P. Parelli, H. Becker, B. Branderup, M. Feldenkrais en K. Feldmann, maar vooral: S.G. Solinski.
Citaat:In principe draagt het paard ons niet met zijn rug, maar met zijn buikspieren. Het paard moet zijn rug loslaten en zijn buikspieren aanspannen. Pas dan zal hij zijn achterhand goed kunnen gebruiken en met de tendens voorwaarts neerwaarts kunnen lopen
Katja schreef:Grootste gedeelte van deze uitspraken zijn door fysiotherapeuten gedaan en ook nog eens niet de minste.
Die zullen toch wel weten waar ze het over hebben?