Moll schreef:@rsstables,als allereerst moet u niet de pot verwijten over dat hij de ketel zou verwijten over haar rijkundigheid, want dit is immers niet het geval.
Klassiek is de basis van alle rijerij heden ten dagen, dat u NU gaat sugereren dat de hedendaagse ruiter beter rijd dan de grootmeester van vroeger wil ik u vragen er 1 te noemen.
De hedentendaagse rijerij van de basis tot de GP, is maar op 1 ding gebaseerd helaas en dit is alles behalve correct rijden, van circus dressuur tot poedel dressuur word er getoont, met veel bombarie, echter is correct gereden oefening ver te zoeken, et taktfouten al om, ja zeker ook in de GP, en prachtig word het gevond.Het filmpje wat U heeft gezien op mijn site is van 1 van de vooraanstaanste personen in de Klassieke dressuur in de wereld, de Heer Hinrichs is al ombekent voor zijn kunde in het scholen van paarden, dat u deze persoon niet kent geeft mij te kennen dat u totaal niet thuis bent in de klassieke dressuur en dus de geschiedenis van de rijerij van vandaag de dag, spijtig.
U heeft het ook ver de Pony die op mijn site in de verkoop heeft gestaan, ten eerste is het dier daar zoals u kun lezen nog vrij jong, en nog niet zo lang onder het zadel, en in het klassieke gaat het niet zo hard en snel als in de huidige dressuur, bij de klassieke dressuur bepaald het paard/pony te tijd en de duur van zijn opleiding en niet de ruiter of jurylid.
Dan heeft U het over een fries in het filmpje op mijn site, de eenige fries die u kan zien is die aan het piafferen is en op de kandaren word gereden en afkauwt, verder geen fries.
dat U over mijn PB krijgt vind ik erg grappig, of ik een reputatie zou hebben u zegt het, en of ik er blij mee moet zijn geen idee weet niet wat ze over me schrijven.
Ik vind anders dat Edward Gal toch het beste rijd uit bijna alle paarden waar hij op zit, hij heeft een mooie
stille zit, heeft zijn handen netjes stil en op wat elastisch spoorgebruik na lopen alle paarden onder hem
toch in een prachtige bergopwaartse lijn en met veel schwung 
Wat dat betreft vind ik Edward een stuk netter rijden dan Anky, en dan heb ik het nieteens over of alle
kunstjes goed gaan maar over het paard in het algemeen, die zie je bij hem prachtig ontspannen. Anky's
paarden lopen misschien wel in een mooie krul en met een mooi voorhandje of achterhandje maar wat
betreft rijden aan het paard kan ze geen pas correct stil zitten, je ziet haar alle kanten uit gaan met
haar holle rug, handen en benen. Terwijl ze toch OOK op de klassieke manier geschoold is en naar mijn
mening al langer in het vak zit dan Edward... maar dat is mijn mening.
Toch rijd hij toch ECHT van zijn been naar zijn hand toe en houdt hij hem van voor niet vast maar
enkel stil. Hij buigt het paard om zijn been en niet op een stellinkje vragen met de hand en op zijn
zit blijft het paard voorwaarts of komt het terug in verzameling. Dit heeft niets met handhouding te
maken. Deze is er immers alleen om het paard aanleuning te geven.
De mening van een broekkie. Bedankt voor het lezen