Citaat:
Een 150 parcours springend paard, is niet te vergelijken met een ijslander of de meeste van onze paarden..
Niet in de ring tenminste, thuis zijn ze ook op een gewoon bit en zit te rijden.
150 parcours springende paarden zijn een beetje
Anders deden ze het niet.
Ik ben het volledig met je eens, een paard kan die 1.50 m best springen, maar welk paard doet dit nou echt vrijwillig...(weet ff niet hoe het anders te zeggen)
Denk dat die ruiters die op dat niveau rijden toch wel weten waar ze mee bezig zijn, anders kom je daar niet zomaar!
Heb thuis een 6-jarige pony staan, als die zo hindernissen ziet niks in de hand, maar rijd je op een hindernis af, zoef en dan heb ik niks meer en hoewel hij best mag aantrekken is dit gewoon te veel van het goede, maar ik houd mijn hand dus laag en hem van voren tegen, dan changeert hij wel 5 x voor een hindernis (heel irritant, maar goed) en een stukje voor de sprong laat ik los, hij trekt aan, komt mooi uit, zet fijn af en ik heb meer controle, dus ja is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. (we springen op concours trouwens pas B, omdat ik eerst nooit sprong op wedstrijden, thuis springen we soms hoger, maar daar heb je verder zo weinig aan).
Las net ook nog ergens, kan het zo 1,2,3 niet meer vinden, dat sommige paarden totaal geen moeite doen over een kruisje van 30 cm., maar zodra het hoger wordt, dan laten ze pas zien dat ze kunnen springen. Komt me bekend voor, mijn jonge paard (wordt dit jaar 4) heeft vanaf het begin dat ik ermee sprong (nog niet zo lang dus) nooit echt gesprongen over lage hindernissen, dan had je echt zoiets van, kan je wel springen?(raakte het hout verder (net) niet hoor) Alleen als er iets "engs"onder stond dan sprong hij een klein beetje hoger. Maar dan denk je ach bouw er eens 1 meter van en dan krijg je het, springt hij over de palen heen( van 1.60 m) mij daarbij bijna lancerend
*vrouwtje zie je wel dat ik kan springen, maak me alleen niet al te moe*