ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:14

Vandaag voor het eerst los gedraafd. Was wel spannend, kreeg hem namelijk niet terug. Aan de longe gaf dat geen probleem, het kwam dus doordat ik niet meer meebewoog maar verstijfde.
De Wow ging toch schuiven en hij maakte zich rond in de galop. Dus toch de stubben er maar weer op.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:16

Dat verstijven is wel erg herkenbaar dendrofleur :j

Goed plan om volgende keer de stubben er op te leggen.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:24

Toch altijd even spannend het dendrofleur, aan de longe heb je toch iemand die mee kan helpen hem terug te nemen, en dan moet het ineens alleen. Ging het veder wel goed ? :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:37

Dendrofleur: Wat vervelend zeg! Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Is de WOW helemaal op jouw paard gepast? Dan vind ik het erg vreemd... Hoop dat het de volgende keer beter gaat!

Hoe doen jullie het trouwens met het zadel? Bestellen jullie die zelf via internet, koop je die particulier, laat je de zadelmaker komen om te passen? Of koop je eerst een zadel en laat je dan zadelmaker komen? Of koop je er 1 van de zadelmaker zelf?

Ben zelf erg aan het twijfelen, hier in de buurt zijn weinig goede zadelmakers, behalve Divozo, Ooteman enzo.. Wel zijn er zadelmakers voor andere duurdere merken, maar ik zoek dus voor Wintec, Thorowgood, Knightrider, niet hele dure zadels dus.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:39

Eigenlijk heb ik nooit een zadel gekocht zelf haha, we hadden de Euroriding met een pony mee gekregen, en daar hadden we het geluk mee dat die op heel veel paarden past. Me zus heeft een Kieffer gekocht, en die past ook op vele paarden zowel op pony's van 1.45 en op paarden van 1.80

Ik denk wel dat je geen zadel via internet moet kopen, of je moet zeker weten dat het zal passen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:39

Als je één paardje hebt zou ik de zadelmaker langs laten komen :j Maar iets bij jou in de buurt zou ik niet echt weten...

Ik zelf heb meerdere paarden en dus ook meerdere soorten zadels die ik eventueel met een gelpad passend maak als ze wat te breed zijn.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:05

Ja inderdaad... Erg lastig hier! Zat ook te denken om een Wintec te doen, aangezien die zoiezo vaak passen. Maar goed, dan moet ik alsnog opzoek naar iemand die kan opvullen/bijvullen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:59

We hebben halverwege de wow gewisseld voor de stubben. Daarna galoppeerde hij gewoon. Het zadel is niet op hem afgesteld. Wel is er een grotere boom in gegaan omdat hij een brede rug heeft. Maar hij heeft verder nog ongetrainde spieren. Ga nu tijdelijk verder met de Stubben en daarna wil ik de wow wel weer proberen. Maar nu moet ik het zadel kiezen waar hij het makkelijkste onder loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:20

Ik heb een wintec met Cair. past prima (ligd op mn net ingereden 8 jarige)
en voor mijn jonge pony neem ik een boomloos zadel, aangezien ik er dit jaar maar 1 a 2x in de week +/- 30 min op ga. en dan neem ik er laten een wintec met Cair er bij voor haar.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:38

En heb je die laten aanmeten? Of zelf besteld en gepast?

Alou schreef:
Ik heb een wintec met Cair. past prima (ligd op mn net ingereden 8 jarige)
en voor mijn jonge pony neem ik een boomloos zadel, aangezien ik er dit jaar maar 1 a 2x in de week +/- 30 min op ga. en dan neem ik er laten een wintec met Cair er bij voor haar.

Zo, even wat duidelijker!
Laatst bijgewerkt door Juangi op 19-03-11 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:40

over wie of welke heb je het?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 10:47

wat een leuk topic is dit zeg
heb er nu al veel aan
ook al is mijn kanjer pas maandag 2 jaar
en moet ik zeker nog even wachten tot dat hij ingereden kan worden
maar ik hoop dat dit begin volgend jaar kan gaan gebeuren :j

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:00

Juangi schreef:
Ja inderdaad... Erg lastig hier! Zat ook te denken om een Wintec te doen, aangezien die zoiezo vaak passen. Maar goed, dan moet ik alsnog opzoek naar iemand die kan opvullen/bijvullen.

in een wintec kan je zelf een bredere of smallere boom in doen, moet je een andere kleur bestellen, 4 of 5 maten zijn er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:04

montyjansen schreef:
Juangi schreef:

in een wintec kan je zelf een bredere of smallere boom in doen, moet je een andere kleur bestellen, 4 of 5 maten zijn er.

Er zijn 6 verschillende bomen.
en in de extrabreed collectie volgens mij een stuk of 4. je kan de kussens op laten vullen, of er een kopen met cair. (lucht in de kusses die zich verdeeld over de rus voor betere aansluiting. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:21

Ik meld me ook even, het HK topic over beleren gaat mij te snel! ;)
Ik ben mijn Lusitano aan het opleiden. In mei wordt hij 4 en is hij een jaartje in Nederland bij mij op stal. Momenteel zijn we bezig met de 7 games van Parelli en dat vinden we beiden erg leuk om te doen. Hij heeft van mij een nieuw zadel gekregen en dat is natuurlijk gepast en gedaan en ook heeft hij vorige maand voor het eerst een hoofdstel met bit om gekregen. Op beide reageerde hij heel goed!

Ik zal hem thuis verder opleiden aan de longe, lange teugels, etc. Voor de verdere opleiding onder het zadel gaat hij een tijdje op stal bij mijn instructrice waar ik onder haar begeleiding verder zal gaan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:57

Alou schreef:
montyjansen schreef:

Er zijn 6 verschillende bomen.
en in de extrabreed collectie volgens mij een stuk of 4. je kan de kussens op laten vullen, of er een kopen met cair. (lucht in de kusses die zich verdeeld over de rus voor betere aansluiting. :)

Okee! Dus moet Cair ook bijgevuld worden? Ik wou zoiezo al met Cair kopen, aangezien het zich aanpast. En ik kreeg een tip (uit het HKbeleertopic), om een zadel nieuw te kopen omdat de kussens dan nog een beetje kunnen aanpassen aan de bouw van het paard. Bij een tweedehands zijn deze al aan een ander paard aangepast en passen ze moeilijker aan aan jouw paard.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:57

Welkom Jessix! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:46

Ja dat klopt. er zit lucht in maar ook normale vulling, die kan je ook op laten vullen. ik heb mijn zadel tweedehands gekocht, en een beetje oplaten vullen :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:47

Welkom beide :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:41

Oke dankjewel! :j Heb inmiddels een goede zadelmaker in de buurt gevonden (lang leve Bokt! Ik had namelijk niet goed genoeg gezocht) dus dat probleem is al opgelost!

Morgen (en volgende week zondag) komen er kijkers voor het ras! Cas is een Garrano, dit ras is best zeldzaam in Nederland (hooguit 20) en nu zijn er mensen die dus ook een Garrano uit Portugal willen halen, maar eerst willen komen kijken. Erg leuk! Ben echt benieuwd wat ze er van vinden! :j

De Garrano: http://www.bokt.nl/wiki/Garrano

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:43

Ik ben zo verliefd op die pony van jou! hihi...
Er staat nu ook een nieuw meisje met een 2 jarige op stal, ook zo een heerlijk beest is dat!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:46

Dankjewel! :o

Hoe groot zijn jouw paarden eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:59

klein :') eentje rond de 1,40 en eentje rond de 1.50

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:03

Juangi schreef:
Oke dankjewel! :j Heb inmiddels een goede zadelmaker in de buurt gevonden (lang leve Bokt! Ik had namelijk niet goed genoeg gezocht) dus dat probleem is al opgelost!

Morgen (en volgende week zondag) komen er kijkers voor het ras! Cas is een Garrano, dit ras is best zeldzaam in Nederland (hooguit 20) en nu zijn er mensen die dus ook een Garrano uit Portugal willen halen, maar eerst willen komen kijken. Erg leuk! Ben echt benieuwd wat ze er van vinden! :j

De Garrano: http://www.bokt.nl/wiki/Garrano

Leuk zeg :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:14

Alou schreef:
klein :') eentje rond de 1,40 en eentje rond de 1.50

haha die van mij is nu 1.36 (en bijna 3 jaar).... Zal uitgroeien tot 1.40 verwacht ik.