ik heb een beetje een lastige situatie en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met tips.
Ik heb een katje van 10 jaar en woon op een bovenverdieping. Ik heb een groot dakterras dat door loopt naar de buren. Er staat een schutting tussen en mijn kat blijft netjes binnen de omheining, echter de buurkat, een kater, die springt wel gewoon over het hek heen. Hij pist alles onder wat maar los of vast zit, zelfs bij mij binnen als ik even naar boven ben naar het toilet en valt mijn kat aan.
Begin dit jaar heeft ze een enorm abces op haar kop gehad, de 2e keer dat ze aangevallen werd was ik er op tijd bij en heb ik alles zelf nog kunnen ontsmetten. Daarna nog een stuk of 6 van dergelijke incidenten en eergisteren is ze vol in dr poot gebeten en kon niet meer lopen. Koorts, flinke ontsteking en een rekening van 152 euro. Ik word er een beetje zat van, elke keer weer heeft mijn kat verwondingen, ik heb intussen geen geld meer op mijn spaarrekening staan en loop steeds spullen weg te gooien en te boenen omdat die kater constant alles onder pist.
Ik zoek dus iets wat ik bovenop mijn hek kan zetten of smeren of wat dan ook zodat die buurkat niet meer aan deze kant van de schutting kan komen, daarnaast moet het ook nog eens budget zijn want ja, ik heb dus geen geld meer
en het moet diervriendelijk zijn. Dus geen vastgeplakte vogeltjes aan mijn schutting of dat soort geintjes ^^.Alvast bedankt!
.