Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Mijn hond weegt 25 kilo, en krijgt 200 gram smuldier (half bakje) en een bakje (130 gram) Bosch brok. Als ze niet te veel lekkers tussendoor krijgt is dat precies genoeg, maar soms moet ik zelfs even minderen omdat ze te dik wordt..
Grappig.Maartje1990 schreef:Ik zie ook de zak niet meer. Zoveel opties, zoveel meningen. De 1 zegt wel granen (bv farmfood) de ander weer niet en zegt alleen vers. Persoonlijk spreekt mij versvoeren niet aan maar lijkt mij een geperste brok wel beter en een optie maar daar ook weer veeeel opties en t moet wel enigzins betaalbaar blijven
_Nelleke_ schreef:8nnemiek schreef:Mijn hond weegt 25 kilo, en krijgt 200 gram smuldier (half bakje) en een bakje (130 gram) Bosch brok. Als ze niet te veel lekkers tussendoor krijgt is dat precies genoeg, maar soms moet ik zelfs even minderen omdat ze te dik wordt..
Hoeveel ben je dan per maand kwijt? Je voert dus ook 330 gram.Grappig.

Verosjaak schreef:Wij voeren Orijen, is wel wat duurder, maar eigenlijk moet je er ook gewoon minder van geven want doordat daar geen maagvullers zoals granen en rijst in zit haalt de hond er meer voedingsstoffen uit. Wel is de eiwit groot in dit voer wat de eerste 3 weken diarree kan geven en als je hond er allergisch voor is (hond van tante had een eiwit intolerantie) dan is dit voer niets voor jou.
In Orijen zit vis en al het vlees en vis zijn behoorlijk richting de biologische kant (komt allemaal uit Canada). Wij hebben sinds 3 weken een nieuwe hond erbij (2 jarige gesteriliseerde teef) en haar doffe vacht geeft al veel meer glans en is al een stuk zachter dan voorheen. Het voer heeft dus wel echt een effect op de hond.
Of het allemaal doet wat jij graag wilt weet ik niet en zal per hond verschillen. Kostprijs moet je even zelf uitrekenen.
Mijati schreef:Hypoallergeenbrok van de dierenarts neem ik aan. Dat zal best prijzig zijn.
Wat heb je gevoerd sinds het begin van dit topic en voor je naar de dierenarts ging (sorry, als het ergens staat, dan heb ik er per ongeluk langs gescrolld).
Mijn hond reageert op: graan, inclusief rijst en rund. Ik voer dan ook vers, 4 dagen barf, 3 dagen kvv. Dan ben ik voor 1,250gr vlees (dit is voor twee honden) per dag ongeveer 90-100 euro kwijt. Maar ik voer dus geen rund, wat vaak in de goedkopere kvv's zit.
Marcella_e schreef:Mijati schreef:Hypoallergeenbrok van de dierenarts neem ik aan. Dat zal best prijzig zijn.
Wat heb je gevoerd sinds het begin van dit topic en voor je naar de dierenarts ging (sorry, als het ergens staat, dan heb ik er per ongeluk langs gescrolld).
Mijn hond reageert op: graan, inclusief rijst en rund. Ik voer dan ook vers, 4 dagen barf, 3 dagen kvv. Dan ben ik voor 1,250gr vlees (dit is voor twee honden) per dag ongeveer 90-100 euro kwijt. Maar ik voer dus geen rund, wat vaak in de goedkopere kvv's zit.
nee hoor hypoallergeen hoeft al lang niet meer bij een DA vandaan te komen.
Er zijn veel merken die granen en gluten vrije brok hebben.
Maar vlees is uiteraard ook een goede optie.

geloof me, ik heb echt honden bij de dood weggehaald omdat ze supermarktvoer gaven fleurtjeuh schreef:We krijgen inderdaad hypoallergeen voer van de dierenarts.
6 kilo meegekregen, 400 gram per dag.
Dus ik ga op zoek naar een hypoallergeen voer wat betaalbaarder is dan dat van de dierenarts.
Dat je erna wilt gaan kijken voor een andere voeding waar de hond niet op reageert met allergie klachten snap ik heel goed overigens hoor en is ook met een bewezen voedselallergie goed mogelijk. Hierin kan ook je dierenarts je prima adviseren.
fleurtjeuh schreef:Ja, deze 6 weken maken we eerst af, dat zowiezo
Dat stond er niet helemaal duidelijk sorry :p
Ik hoop voor je dat je een positief resultaat bereikt met dit dieet en daarna verder kan kijken naar een prijsvriendelijker alternatief wat ook goed gaat.