Wat als dit fout was gegaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Wat als dit fout was gegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:15

Hier ook. Mijn hond loopt los. Luistert ook. Altijd een riem bij me. Wanneer ik twijfel roep ik hem bij me , komt hij netjes zitten en lijn ik hem aan. Al luistert hij beter als hij losloopt dan wanneer hij aan de riem zit.

Loopt hier iemand in de buurt met een rotweiler. Mijn Buffel is 40 kilo maar zijn bakbeest is toch echt groter. Buffel loopt als een mak lammetje naast me en toch raakt die man altijd in paniek en schreeuwt(ja echt, niet roepen maar schreeuwen) dat ik mijn hond bij me moet houden.
Die man is zelf heel angstig want zijn vorige hond is door een andere hond dood gebeten. Maar als je zelf zo paniekerig doet veroorzaak je juist agressie.
De honden reageren totaal niet op elkaar. lopen prima langs elkaar heen. Tot hij aan zijn hond begint te trekken.
Ik vraag me wel af als je zo'n angst heb, je zelf zo'n krachtig ras neemt.

Ik vind zowiezo dat veel mensen met honden niet weten waar ze mee bezig zijn. Laatst ook een man met een hyper lab pupje. Wou zo graag spelen. Liet die man ook toe maar dan wel aan de riem. Daar heb ik buffel bij weg gehaald want ik kon zien dat dat op ten duur mis zou gaan. Man was zelf ook bang voor wat er zou gebeuren. Nou is mijn buffel ook wel dood eng natuurlijk :o

Mijn buffel mag dan echter weer niet met echt kleine hondjes spelen. Hij zal ze nooit bewust wat aan doen maar hij is zooo lomp.

Ik ben wel van mening dat als je twijfelt je je hond inderdaad strak bij je moet houden of aan de riem. Ook in losloop gebied moeten ze onder controle zijn en anders lopen ze gewoon niet los.
Voorkomen blijft altijd beter dan genezen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:27

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:31

Sclimpre schreef:
Het is niet meer dan logisch dat je je hond aanlijnt als je een andere aangelijnde hond tegenkomt. Gelukkig gaat een hond met een correct karakter zelden of nooit een kleinere hond verwonden, en een pup al zeker niet.
Anderzijds vind ik dat een hond die je niet vertrouwt een muilkorf op moet hebben, zelfs aangelijnd. Je weet tenslotte nooit wie of wat je zal tegenkomen; ooit meegemaakt dat we met onze vorige hond in een park wandelden, plots verscheen er een meisje van een jaar of 4 achter ons, ze pakte het oor van onze hond vast en wreef er met haar andere handje over. Dan draaide ze zich om, liep naar haar moeder en zei 'het is toch een echte'. Gelukkig keek onze hond alleen even verbaasd om, het ging ook zo snel dat we niet konder reageren, anders had ik wel vriendelijk gezegd dat hij ook echte tanden had.

Dit gedrag heb ik met mijn hond ook nog nooit gezien, ze is heel onzeker en gaat bij "conflicten" over het algemeen als eerste (al dan niet piepend) op de rug...