Aangezien onze haan te groot was voor de leghennen die ook bij ons wonen, en deze bijna invalide s*xte (kip kon na haanbezoek 2 dagen niet meer lopen
) is die verhuisd naar de buren, die ook NH-Blauwe hennen hebben.Nu werd Kipfilet dus broeds en heb ik eieren gehaald bij de buurtjes.
Die heb ik er 19 dagen geleden onder geschoven, nadat ik 200% zeker was dat Kipfilet broeds was. Ik vond het nl. sneu om er al na 2 dagen eieren onder te leggen en dat de hen ineens er genoeg van kreeg.
Dus zo gezegd en zo gedaan. Hen zit nu apart op 8 eieren, in een mooi donker hoekje. Ze doet erg goed haar best en nu zit ik te wachten of er iets uit het ei komt morgen of overmorgen.
OF er iets uitkomt, want: de helft van de betrokken eitjes hebben 1 of 2 dagen bij de buren in de koelkast gelegen.
Kan dat kwaad of niet?
Een aantal jaren geleden heb ik ook zo eens eieren gehaald bij andere buren voor een broedse hen, maar die kwamen uit de kelder en die was niet zo koud.
Stel me aub gerust dat Kipfilet niet bijna 4 weken heeft zitten bikkelen voor niets en vanaf wanneer kan ik eens kijken of er wat uitkomt?
Want dan moet Kipfilet in een ander nestje (deze is ca. 20cm van de grond, daar kunnen de kuikentjes niet zelf in springen).
) weken te laten hongeren/verdorsten als er niks komt...
en ik heb 4 broedse kippen gehad.
Ze hebben het maar even te nemen
Ze 3 weken laten zitten op onbevruchte eieren vind ik ook onzin. Mooi boos laten tokken dus, zodra je een stap achteruit doet zitten ze alweer op de eieren.
)
. Even verandering in gaan brengen!