Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceetje_bokt schreef:Ik heb hier https://www.ishestar.is/en/?gclid=CjwKC ... d8QAvD_BwE vlakbij Reykjavik gereden en vond het een grote teleurstelling. Heel groot, heel commercieel en toeristisch. Deels mijn fout, want ik koos ervoor om het eerste deel met de beginners mee te rijden, tweede deel wel met de gevorderden. Maar geen tolt en na afloop een ‘diploma’. De rit is niet het hoogtepunt van IJsland geworden. Hopelijk heeft iemand een betere tip voor je.
Bianca_v_s schreef:Ik heb 3 jaar geleden bij Solhestar de hot springs tour gereden: mooie rit gehad, kleine groep. Zie hier voor mijn ervaring.
Rekening houden met:
1. Het is duuuur om te paardrijden op IJsland
2. Gebruikte paardrijspullen (cap, chaps, laarzen, (leren) handschoenen) mogen niet mee ivm besmettingsgevaar - de paarden daar zijn niet ingeënt. Ik heb in m'n wandelschoenen gereden, cap krijg je daar.
fohadie schreef:Bianca_v_s schreef:Ik heb 3 jaar geleden bij Solhestar de hot springs tour gereden: mooie rit gehad, kleine groep. Zie hier voor mijn ervaring.
Rekening houden met:
1. Het is duuuur om te paardrijden op IJsland
2. Gebruikte paardrijspullen (cap, chaps, laarzen, (leren) handschoenen) mogen niet mee ivm besmettingsgevaar - de paarden daar zijn niet ingeënt. Ik heb in m'n wandelschoenen gereden, cap krijg je daar.
Dat laatste klopt niet. Ik mocht gewoon mijn spullen meenemen. Moest wel gedesinfecteerd wordn van te voren, maar eenmaal daar was er niemand die er naar vroeg.
Veel plezier op IJsland!
fohadie schreef:Ceetje_bokt schreef:Ik heb hier https://www.ishestar.is/en/?gclid=CjwKC ... d8QAvD_BwE vlakbij Reykjavik gereden en vond het een grote teleurstelling. Heel groot, heel commercieel en toeristisch. Deels mijn fout, want ik koos ervoor om het eerste deel met de beginners mee te rijden, tweede deel wel met de gevorderden. Maar geen tolt en na afloop een ‘diploma’. De rit is niet het hoogtepunt van IJsland geworden. Hopelijk heeft iemand een betere tip voor je.
Ik heb hier ook gereden en vond juist dat er veel te veel getold werd. Ik houd van afwisseling. Op 6 dagen rijden hebben we alleen de eerste en laatste dsg gallop gehad en de eerste dsg was eigenlijk niet de bedoeling.
balli schreef:IK heb de 6-daagje Kjölur gereden (uitgevoerd door Geysir-horses van Jonina en Gustaf). Dat was wel heel tof! Veel tölt, maar ook gewoon galop en draf als je dat zelf deed (dat kan ook op tölt-tempo). En rijden met een kudde, super gaaf!
Ceetje_bokt schreef:Wat ik trouwens wél geweldig vond was een gletsjerwandeling op de Sólheimajökull, zelfs in een ijsgrot geweest en het hoogtepunt van de reis was deze excursie https://insidethevolcano.com/ kost een paar centen, maar dan heb je wel iets bijzonders.
Ik heb idd een korte tocht gemaakt te paard.
MarloesHJ schreef:Ik heb bij Eldhestar gereden, veel mogelijkheden en toen ik er was prima georganiseerd. Veel plezier in IJsland!
oomens schreef:balli schreef:IK heb de 6-daagje Kjölur gereden (uitgevoerd door Geysir-horses van Jonina en Gustaf). Dat was wel heel tof! Veel tölt, maar ook gewoon galop en draf als je dat zelf deed (dat kan ook op tölt-tempo). En rijden met een kudde, super gaaf!
Goed om te horen. Wij gaan deze tocht eind van de maand rijden, bij dezelfde mensen als het goed is. Altijd fijn als anderen er goede ervaringen hebben gehad.