Ik ga over 2 weken op vakantie naar IJsland. In het schema van de groepsreis hebben we 1 vrije dag in Reykjavik, waarbij er vanuit de reisorganisatie de mogelijkheid bestaat om te gaan paardrijden. Omdat dit waarschijnlijk een 'tam' ritje voor beginners wordt, zat ik zelf rond te kijken of er ook ritten voor gevorderden te vinden zijn. Een simpele Google naar "Reykjavik horse riding" geeft er teveel om eenvoudig een keuze te kunnen maken...
Heeft iemand tips/ervaringen met een dagtocht in de buurt van Reykjavik?
Skessa_
Geplaatst: 14-06-16 23:13
Wij zijn met Solhestar geweest, zal morgen even uitgebreider reageren
Wij zijn met Solhestar geweest, zal morgen even uitgebreider reageren
Jaa, fantastisch leuke rit gehad daar!
Bianca_v_s
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-16 13:06
Bedankt voor de reacties. Welke tour hebben jullie gedaan bij Solhestar?
De reisorganisatie boekt bij Ishestar, standaard de Lava tour, maar ze hebben ook een meer gevorderden rit. Ervaringen met Ishestar hoor ik ook graag.
Skessa_
Geplaatst: 15-06-16 13:15
Wij hadden The River Tour. Maar goed, we hadden eigenlijk een andere rit geboekt, weet niet meer precies welke
We kwamen daar aan en waren met z'n tweetjes. Toen werd er gevraagd of we konden paardrijden etc. Dus wij gezegd, ja dat kunnen we wel. Toen werd er gevraagd.. ja echt paardrijden of wel eens een ritje gedaan? Nee allebei eigen paard (gehad) etc. Toen werd er gezegd, mooi! Dan kunnen we wel een langere rit doen. Gewoon onwijs veel geluk gehad! Er waren toevallig nog 2 begeleiders die de week ervoor mee waren geweest met de schapen tocht. Die moesten nog een aantal uren wachten voor ze naar huis konden en mochten van de baas met ons mee op rit. Nou het was onwijs gaaf!! Geraced, getolt, door de rivieren gereden. Echt heel gaaf! Onwijs genoten!
Wij hebben de rit gewoon geboekt in een tourist office in Reykjavik zelf. We werden netjes opgehaald en terug afgezet bij ons hotel.
Ik heb bij ishestar gereden en dat was vreselijk. Compleet afgestompte paarden daar, gidsen die de weg niet weten (okee, rit duurde een uur langer daardoor) en vooral een hoop onverschilligheid.
Daar ben ik dus ook altijd superbang voor en is eigenlijk de reden dat ik nooit op een paard ga zitten in het buitenland. Ik had echter een ónwijs leuk ding! Ijslanders zijn niet echt mijn soort paard, maar het was echt een gaaf beest. Eigen willetje ,totaal niet afgestomt, genoot echt van de rit etc. Top!
Ik heb bij Ishestar gereden. Onwijs leuke rit gehad en ik vond het juist heerlijk actieve paardje die ze hadden
Bianca_v_s
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-16 21:52
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nog wat verder gezocht naar Ishestar en Solhestar en kom inderdaad bij Ishestar verschillende reviews tegen over veel te grote groepen (meer dan 20), terwijl ik bij Solhestar reviews met kleine groepen zie. Ik denk dat dat de keus een stuk makkelijker gaat maken. De prijzen moet ik nog even aan wennen, zeker als je die in IJslandse kronen ziet... maar goed, ik wist dat dit geen goedkope vakantie zou worden, en ik ben waarschijnlijk maar 1x in IJsland
Bianca_v_s
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 07:36
Ik heb uiteindelijk bij Solhestar de 'hot springs tour' geboekt. Een fantastische ervaring!
We reden met z'n 5-en (2 Deense meiden, een Deens stel en ik) plus begeleidster. De paarden werden in een trailer geladen waarvan je denkt: passen daar 6 IJslanders in? Ja dus, met een beetje duwen, en we reden naar de voet van de bergen. Daar opgestapt en de bergen in, door rivieren, over smalle paadjes en langs afgronden, om bij een kleine paddock te komen. De paarden werden afgezadeld en daar achtergelaten en wij gingen te voet verder. Na 10 minuten lopen was daar de 'hot spring': een rivier met warm water, waar we lunch kregen en iets van een uurtje in het water hebben gedobberd. Dat was wel nodig ook: het waaide flink toen we de bergen in reden dus we waren allemaal verkleumd. Daarna teruglopen naar de paarden, opstijgen en de bergen weer uit, waarna we via grindpaden terug zijn gereden naar de stallen, met flinke stukken tolt (toch iets hobbeliger dan ik had gedacht) en 1 flinke galop die iets sneller ging dan bedoeld omdat het (jonge) paard van de begeleidster er flink de sokken in had. Na het afzadelen kregen we nog soep met brood waarna we zijn teruggebracht naar Reykjavik.
Prachtige rit, een fijn paardje, betrouwbaar maar ook met eigen wil, goede begeleiding en fantastische service.
Skessa en Yv: bedankt voor de tip!
Marsu
Geplaatst: 12-07-16 12:22
Ik heb bij Laxness een rit gereden. Was erg leuk. http://www.laxnes.is/ We zijn keurig opgehaald bij ons hotel en konden na afloop zelfs op een toeristenbus naar Geysir en Strokkur stappen.