[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:00

Wij wilden eerst naar spanje, toen frankrijk, turkije en hongarije en tsechie en waar woon ik nu ? In Duitsland net over de grens bij Emmen. Maar ik zit in het buitenland toch ? En heb hier nu vijf weken geleden mijn eerste paard gekocht uit nederland, wel 300 km ver weg. Wij hebben het hier reuze naar ons zin, maar spanje of zuidfrankrijk was ook niet verkeerd geweest vooral in de winter en voor mijn man. Nu huren we af en toe in de winter een appartement of huis is spanje. Maar of dat nu nog gebeurt nu ik een paard heb weet ik niet. Ik denk dat ik hem dan mis......
Kijk eens op www.lorup.tk daar staat alles op (bijna)

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:32

40 000 euro?!? Gestoord Rolleyes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:37

Perrokai schreef:
...Nu huren we af en toe in de winter een appartement of huis is spanje. Maar of dat nu nog gebeurt nu ik een paard heb weet ik niet. Ik denk dat ik hem dan mis......

Ik weet niet hoe rijk je bent, maar je kunt hem natuurlijk meenemen als je voor langere tijd deze kant op wilt komen. Luxe veilig transport komt op ongeveer 1000-1500 euro (enkele reis).

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:39

Lusitana schreef:
Perrokai schreef:
...Nu huren we af en toe in de winter een appartement of huis is spanje. Maar of dat nu nog gebeurt nu ik een paard heb weet ik niet. Ik denk dat ik hem dan mis......

Ik weet niet hoe rijk je bent, maar je kunt hem natuurlijk meenemen als je voor langere tijd deze kant op wilt komen. Luxe veilig transport komt op ongeveer 1000-1500 euro (enkele reis).

Haha, dat is wel iets anders dan 40.000
Vind ik nog best goedkoop ook, onze hond naar bonaire is al 1000 Knipoog

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:47

binnen europa valt het allemaal best wel mee qua transportprijzen. Ga je buiten europa dan word het vrij prijzig. Naar Australie kost het 10.000 euro.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:58

Lusitana schreef:
Perrokai schreef:

Dat valt best mee als je voor langere tijd gaat. Maar nee zo rijk zijn we niet om dat voor twee maanden ieder winter te doen. En dan nog stalling zoeken en betalen en daar heb ik ook niet genoeg ervaring etc. etc. ik zou er nogal tegen opzien. Zou ik weer gaan emigreren dan gaat hij gewoon mee
anders ga ik niet. Ik blijf toch eeuwig binnen europa......maar spanje zo lekker in de winter, de enige echte lekkere sinasappels, paella, tapa's, vis, de zee, de marktjes, de visserhaven, de zon, de eeuwig zielige hondjes, katjes heeeerlijk! Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:49

Nou de zon is nu weer vertrokken. Heerlijk weekje gehad, maar nu weer regen voorspeld en het is bewolkt. GRRRR.
Nu ja, de vorst is alweer voorbij (dat is nog het leukste, ´snachts vriest het, overdag zit je in het zonnetje).

Ik heb lekker alle avonden de haard aan. Dan zit ik op een krukje in de keuken te lezen, ipv van op bed voor TV...
De katten koesteren zich ook aan het vuur.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:11

Lekker hoor zon haard!

Wordt het daar erg koud snachts?

Bij ons verschilt het bijna niets, dag of nacht. Dat vind ik wel fijn.
Ik ben benieuwd hoe het weer bij ons is. Over 1,5 week ga ik weer naar huis. Heb er zin in. Even in Nederland zijn is wel leuk, maar krijg toch last van heimwee. Mis onze hond ook verschrikkelijk. Bloos

Onze airconditioning moet nog gemaakt worden. Hij blaast alleen koude lucht, geen warme. Dus hopelijk kan dat snel gemaakt worden als we weer thuis zijn. In ons appartementje wordt het toch best koud vind ik, maar ik ben ook een hele erge koukleum. Bloos

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:52

Marmaris kan in de winter toch ook best wel fris zijn toch ? En een periode met veel regen hoor ik altijd. Wel een hele stap hoor die je genomen hebt ! Petje af ! Ik zat ook ooit eens in die situatie maar dan in Antalya Lara Beach. Maar ik durfde het niet aan al was het als een mooie droom. Ik was bang dat ik mijn plaats binnen de turkse familie niet lang vol zou houden. Voelde me nogal afgeremd als vrije meid...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 01:33

Heb ik gelukkig geen last van. Lachen Sowieso heb ik weinig met mijn schoonfamilie te maken, want die wonen aan de andere kant van Turkije. Maar ze zijn ook erg westers, ondanks dat ze uit een dorpje komen. Heb totaal geen problemen met ze, is echt mijn 2e familie. Lachen

En Marmaris wordt niet echt koud.. We hebben idd wel redelijk wat regen, maar dagen dat het niet regent, schijnt meestal de zon en dan is het écht lekker!
Vorige winter lag ik de eerste week van januari dagen te zonnen op ons dakterras dat we toen hadden. Heerlijk! Cool
Echt op het strand liggen is het dan te koud voor, maar ik liep vlot in een t-shirtje over het strand. Ja

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:50

Nou bij ons is het weer helemaal van slag. Afgelopen winter heeft het erg weinig geregend. Nu is het volop zomer en elke week hebben we wel heftige regenbuien en onweer. En het is gewoon koud voor de tijd van het jaar, vorige week liep ik met een t-shirt, trui en winterjas aan Nors opkijken Nu daarentegen loopt het op tegen de 40 graden. De regen die gevallen is de laatste week is echter nog niet genoeg, alles is nog steeds even dor, maar alle kleine beetje helpen.

Vanaf aanstaande maandag komen er nieuwe regels qua watergebruik. Je mag niet meer je tuin sproeien op een door de weekse dag, je mag je auto niet meer wassen en nog veel meer. Als je dit toch doet en ze komen erachter dan kun je de hoofdprijs gaan betalen.

Ik wil iedereen alvast een happy newyear wensen Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:02

Nathalie schreef:
Heb ik gelukkig geen last van. Lachen Sowieso heb ik weinig met mijn schoonfamilie te maken, want die wonen aan de andere kant van Turkije. Maar ze zijn ook erg westers, ondanks dat ze uit een dorpje komen. Heb totaal geen problemen met ze, is echt mijn 2e familie. Lachen

En Marmaris wordt niet echt koud.. We hebben idd wel redelijk wat regen, maar dagen dat het niet regent, schijnt meestal de zon en dan is het écht lekker!
Vorige winter lag ik de eerste week van januari dagen te zonnen op ons dakterras dat we toen hadden. Heerlijk! Cool
Echt op het strand liggen is het dan te koud voor, maar ik liep vlot in een t-shirtje over het strand. Ja

Ik zie het allemaal helemaal voor me,Turkije mijn favoriete vakantieland waarvan het volk de aardigste, meest gastvrije, en meest behulpzame mensen zijn die ik ooit heb ontmoet!
Wat een droom jouw leven ! Mijn "schoonfamilie" waren wel wat apart, zal ik niet over uitwijden, ligt allemaal nogal gevoelig, maar ik werd behandeld als koninging, maar dat dat niet zo zou blijven was mij al gauw duidelijk. Heel apart was dat mijn "vriendje" al bij aankomst op het vliegveld wist dat ik in het land was, of waar ik s'avonds was geweest, of als ik een fax kreeg uit NL in mijn hotel dan wist hij wat er in stond en hij sprak geen woord NL. Als we een restaurant of discotheek binnenliepen werden er gewoon mensen weggestuurd om plaats te maken ookal was hij er zelf niet bij. Beetje vreemd altijd, er stond ook altijd buiten iemand op wacht.
Ik heb er nooit een paard gezien, echt niet 1. Honden ook niet veel, mijn vriendje had er wel 1 een soort jachthond die later is gestolen. Er liep een keer een enorm grote zwerfhond met me mee en ging naast mn tafel zitten op een terras. Ze durfden ons niet eens te bedienen alleen via een omweg.
En het was zo'n lief beestje ! Spreek je ook Turks ? Ik heb wel twee cursussen gedaan maar het is niet eenvoudig...... Blond

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:30

Ik heb in dit topic alweer een aantal pagina's terug nog geplaatst dat ik was gebeld door een gastgezin om bij hun te komen werken in Noorwegen op een ijslanderboerderij...enne nu is het allemaal al definitief! Ik vertrek 18 januari al en dan blijf ik er minimaal tot 18 mei..misschien langer =D zie:
Werken op een Ijslanderfarm in Noorwegen!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:45

Perrokai schreef:

Ik zie het allemaal helemaal voor me,Turkije mijn favoriete vakantieland waarvan het volk de aardigste, meest gastvrije, en meest behulpzame mensen zijn die ik ooit heb ontmoet!
Wat een droom jouw leven ! Mijn "schoonfamilie" waren wel wat apart, zal ik niet over uitwijden, ligt allemaal nogal gevoelig, maar ik werd behandeld als koninging, maar dat dat niet zo zou blijven was mij al gauw duidelijk. Heel apart was dat mijn "vriendje" al bij aankomst op het vliegveld wist dat ik in het land was, of waar ik s'avonds was geweest, of als ik een fax kreeg uit NL in mijn hotel dan wist hij wat er in stond en hij sprak geen woord NL. Als we een restaurant of discotheek binnenliepen werden er gewoon mensen weggestuurd om plaats te maken ookal was hij er zelf niet bij. Beetje vreemd altijd, er stond ook altijd buiten iemand op wacht.
Ik heb er nooit een paard gezien, echt niet 1. Honden ook niet veel, mijn vriendje had er wel 1 een soort jachthond die later is gestolen. Er liep een keer een enorm grote zwerfhond met me mee en ging naast mn tafel zitten op een terras. Ze durfden ons niet eens te bedienen alleen via een omweg.
En het was zo'n lief beestje ! Spreek je ook Turks ? Ik heb wel twee cursussen gedaan maar het is niet eenvoudig...... Blond

Waar ging je altijd naartoe?
Bij ons zie je heel veel honden. Ik werk bij een dierenarts en ook daar komen toch heel veel honden. Er zijn wel mensen die er bang van zijn, maar het valt mij eigenlijk heel erg mee.
Mijn vriend was eerder ook 'bang' van honden, maar we hebben toen onze rottweiler als pup gekocht, en nu is hij nergesn meer bang van. (Behalve van de Duitse Herder van mijn baas, die de meter 10 toch wel haalt Sigaar )

Klinkt inderdaad niet echt lekker hoe dat bij jou ging. Ik zou me ook niet fijn voelen daarbij.
Nee ik heb echt de fijnste schoonfamilie die je je maar kunt wensen, echt! Zo'n schoonfamilie heb ik in Nederland nooit gehad. Knipoog Ze zien mij ook echt als hun dochter. Lachen

En een droom leven.. dat valt heel erg tegen. Het leven in Turkije is niet makkelijk, of je moet stinkend rijk zijn, dat maakt het een stuk makkelijker. Maar wij hebben onwijs veel pech gehad het afgelopen jaar, mijn vriend werd niet betaald etc.. Dus echt élke cent omdraaien en soms mijn ouders om hulp moeten vragen. Ik hoop dat het dit jaar beter wordt, en dat we ook wat geld kunnen sparen. Want een lekker leven was het niet t afgelopen jaar.

Ik ken wel Turks trouwens. Ik vind het niet echt een moeilijke taal. Op het begin wel, maar als je het door hebt is het eigenlijk heel makkelijk. Maar ik hoor en zie het natuurlijk overal om me heen, dan leer je wat sneller. Knipoog

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:28

Ik woon ook alweer een maand of 8 in Turkije, Marmaris.
Bevalt goed, al is de winter inderdaad heel anders dan de zomer, maar we vervelen ons nog niet en mijn vriends Turkse Bad gaat morgen open (komen rond de 150 Turkse gasten in het hotel, vandaar) dus hopelijk verdienen we dan ook weer even wat. Geldproblemen gelukkig nog niet gehad, al is het in de winter ntl wel krapper dan de zomer.

Paardrijden heb ik hier maar 1 keer gedaan, zo'n toeristisch tripje, Horse Safari, maar dat was helemaal niet leuk, wel om weer even contact te hebben met paardjes...maar ze waren veel te dun, te klein en de zadels pasten niet, de hoofdstellen hingen bijna met plakband aan elkaar en de hoeven zagen er al helemaal niet uit. Leuk uitje voor mensen die NIET van paarden houden.

Mis het paardrijden ook niet echt, maar als ik in Nederland ben wel.

Ga half januari op vakantie naar Nederland, dus wie weet. Lachen
Wat ik hier meer mis is een lekker stuk Nederlandse kaas en een flesje Maggi! Haha!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:29

Josti schreef:
Bevalt goed, al is de winter inderdaad heel anders dan de zomer, maar we vervelen ons nog niet en mijn vriends Turkse Bad gaat morgen open (komen rond de 150 Turkse gasten in het hotel, vandaar) dus hopelijk verdienen we dan ook weer even wat. Geldproblemen gelukkig nog niet gehad, al is het in de winter ntl wel krapper dan de zomer.

Paardrijden heb ik hier maar 1 keer gedaan, zo'n toeristisch tripje, Horse Safari, maar dat was helemaal niet leuk, wel om weer even contact te hebben met paardjes...maar ze waren veel te dun, te klein en de zadels pasten niet, de hoofdstellen hingen bijna met plakband aan elkaar en de hoeven zagen er al helemaal niet uit. Leuk uitje voor mensen die NIET van paarden houden.

Wat ik hier meer mis is een lekker stuk Nederlandse kaas en een flesje Maggi! Haha!

Haha, meestal mis je wel veel, maar maggie haha Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:59

Apollo schreef:
Ik heb in dit topic alweer een aantal pagina's terug nog geplaatst dat ik was gebeld door een gastgezin om bij hun te komen werken in Noorwegen op een ijslanderboerderij...enne nu is het allemaal al definitief! Ik vertrek 18 januari al en dan blijf ik er minimaal tot 18 mei..misschien langer =D zie:

Gaaf dat het doorgaat!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:03

Apollo schreef:

Ik kan waarschijnlijk gaan werken op een stal in Bonaire, krijg je het zelfde effect alleen dan 20 graden warmer Lachen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:28

@ Lustiana: Die Vimeiro wat een plaatje Lovers !

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:29

Josti schreef:

Ik wil wel een flesje maggi voor je mee nemen hoor. Knipoog Kom ik het wel even brengen. Haha!

Gaat het Turks bad in t Cosmopolitan weer open? Of heb je het nu over een andere?

Je moet als je wilt paardrijden eens naar Hisaronu gaan, moet je wel zelf vervoer hebben. Daar heb je twee stallen, 1 is verschrikkelijk maar ziet er hartstikke mooi uit, en daarachter zit een kleine stal waar het er allemaal oud, lelijk en klein uitziet, maar je kunt er nog redelijk fatsoenlijk paardrijden. En het belangrijkste, ze hebben er echt een hart voor de dieren. Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:39

Nathalie schreef:
Waar ging je altijd naartoe?
Bij ons zie je heel veel honden. Ik werk bij een dierenarts en ook daar komen toch heel veel honden. Er zijn wel mensen die er bang van zijn, maar het valt mij eigenlijk heel erg mee.
Mijn vriend was eerder ook 'bang' van honden, maar we hebben toen onze rottweiler als pup gekocht, en nu is hij nergesn meer bang van. (Behalve van de Duitse Herder van mijn baas, die de meter 10 toch wel haalt Sigaar )

Klinkt inderdaad niet echt lekker hoe dat bij jou ging. Ik zou me ook niet fijn voelen daarbij.
Nee ik heb echt de fijnste schoonfamilie die je je maar kunt wensen, echt! Zo'n schoonfamilie heb ik in Nederland nooit gehad. Knipoog Ze zien mij ook echt als hun dochter. Lachen

En een droom leven.. dat valt heel erg tegen. Het leven in Turkije is niet makkelijk, of je moet stinkend rijk zijn, dat maakt het een stuk makkelijker. Maar wij hebben onwijs veel pech gehad het afgelopen jaar, mijn vriend werd niet betaald etc.. Dus echt élke cent omdraaien en soms mijn ouders om hulp moeten vragen. Ik hoop dat het dit jaar beter wordt, en dat we ook wat geld kunnen sparen. Want een lekker leven was het niet t afgelopen jaar.

Ik ken wel Turks trouwens. Ik vind het niet echt een moeilijke taal. Op het begin wel, maar als je het door hebt is het eigenlijk heel makkelijk. Maar ik hoor en zie het natuurlijk overal om me heen, dan leer je wat sneller. Knipoog

Eerst altijd naar Antalya, Lara naast Antalya, later ook naar Alanya (cetrum)en Mahmutlar.
In Lara hadden ze een paar hotels en nog wat bedrijfjes, was niet altijd even duidelijk wat allemaal precies, een taxibedrijf ook dacht ik. Jammer dat het met het werk tegen zit (en geld) het is helaas niet alleen maar rozegeur en maneschijn. Maar in gedachte natuurlijk een droom. Er komen steeds meer mensen die huizen en appartementen kopen in Turkije toch ? Misschien heeft een Nederlandse makelaar wel werk ? Het is maar een idee, het zal inderdaad wel moeilijk zijn aan redelijk werk te komen daar. Lonen zijn al laag en als het even kan halen ze mensen uit het binnenland voor een prikkie. Ik geloof wel dat dat best moeilijk is. En lopen er ook niet veel om jullie Rottweiler heen met een boog? Ik zelfs nog wel met mn Westy en York...
En troost je, in NL gaat het ook niet altijd van een leien dakje, ook daar zijn de tijden minder op dit moment. Maar je zit in ieder geval in een mooie omgeving met mooi weer een azurblauwe zee vriendelijke mensen en lekker eten en jij hebt een baan! Ik geloof dat je nog jong bent, let er wel op dat je, mocht je ooit terug moeten of willen, en je betaalt geen premies, je niets krijgt in NL.
Ook geen AOW, en je ouders hebben niet het eeuwige leven. Maar ja waar bemoei ik me weer mee.....
Heel veel geluk, werk en geld en gezondheid toegwenst voor 2007, 8, 9 enz. En hou vol, het is het waard, ben een beetje jaloers op jouw lef !
Afgod Afgod

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:53

Hackie schreef:
@ Lustiana: Die Vimeiro wat een plaatje Lovers !

Thanks. Hij is verkocht, maar ik heb contact. Hij staat in Nederland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:58

Nathalie schreef:

Ik leerde makkelijk Portugees omdat ik in mijn eentje hier zit. Dus je moet wel. Luister naar Portugese radio en kijk Portugese TV.
Als je ergens bent met je gezin en je blijf onderling je eigen taal sprken en je kijkt ook nog eens via de sataliet TV in je eigen taal, dan wordt het een stuk moeilijker. Ik ken mensen die hier al rond de tien jaar wonen en nog amper Portugees spreken. Die moeten dan hun kinderen meenemen naar de dokter en de garage enzo.

Nu heb ik makkelijk praten hoor, ik houd van talen leren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:08

Ik ben ook goed in talen, dus dat is wel fijn. En ik zit idd ook alleen, tussen Turkse mensen. Ik heb de eerste tijd bij mijn schoonfamilie gewoont en niemand van hun kent engels. Toen heb ik al redelijk wat woorden geleerd.
Ik communiceer met mijn vriend in ons eigen taaltje, een mix tussen nederlands, turks en engels. Maar in het turks zou het me ook best lukken.
Ik heb een hele tijd alleen turkse tv gehad, maar nu sinds een half jaar hebben we wel amerikaanse zenders. Maar die zijn Turks ondertitelt, en dat lees ik automatisch. Daar heb ik ook heel veel van geleerd. Ik heb nooit een cursus of zo gevolgt, ik heb het echt zelf geleerd. Maar achteraf was het helemaal niet zo moeilijk.

En het is idd erg jammer dat we zoveel tegenslagen gehad hebben. Maar echt met heel erg veel, we hebben eigenlijk bijna niks goeds mee gemaakt, alleen de aankoop van ons appartement.
Ik was in Nederland gewend om alles te hebben wat ik wilde, en daar ben ik nu zo erg in verandert. Ik hecht helemaal geen waarde aan dure dingen. Ik hecht nu waarde aan het warme water wat we hebben, en de liefde die ik krijg.
Ik heb een jaar geen kleding gekocht, alleen als ik in Nederland was kreeg ik wat nieuwe kleding van mijn ouders, en met het suikerfeest van mijn schoonouders; ik barstte in tranen uit omdat ik er zo blij mee was! Vroeger zei ik niet eens meer dankjewel.
Ik ben echt heel erg verandert en dat vind ik wel positief. Maar we hebben echt een rotjaar gehad. In de winter werkte mijn vriend en kreeg hij niet betaald, dus is hij na een paar maanden gestopt. Begin van de zomer ging hij in een discotheek werken die bekend stond om goede salarissen, maar het was een slecht seizoen en als we in totaal 500 euro hebben gezien over die 7 maanden, dan is het véél!
Ik heb geprobeert te werken maar ik werd genaaid waar ik bij stond. Ik ben begonnen bij een hotel in de animatie voor part-time en een goed salaris. Na 2 weken gingen mn uren omhoog en mijn salaris omlaag. Uiteindelijk zou ik dan fulltime werken voor een part-time salaris, wat ik ook allemaal kwijt zou zijn aan de bussen er naartoe. Dus ik ben er mee gestopt. Toen ben ik gevraagt voor een paardenstal, maar daar werkte alleen maar mannen en het was heel erg afgelegen, ik voelde me er gewoon niet prettig bij, dus dat heb ik niet gedaan. De mensen die t begin van het seizoen vroegen of ik bij ze kwam werken, of zeiden dat ze me konden helpen werk te vinden, konden nu ineens niets meer voor me doen.
Ik heb gesolliciteerd bij een reisorganisatie maar daar was ik te jong voor. Bijna hadden ze me het voordeel van de twijfel gegeven, maar ze waren te bang dat ik misschien slecht zou reageren op paniek-situaties. Ik heb me echt kapot gesolliciteerd maar ik kwam gewoon niet aan werk.
Als ik 16 uur per dag wilde werken en 7 dagen in de week, dan was het me gelukt. Maar dat kan ik niet, ik wil ook een net appartement etc. Als ik 16 uur werk op een dag, dan kom ik thuis en ga ik slapen. Ik heb ook nog dieren, een huisje en een vriend... Dus dat gaat gewoon niet.
Er zit een Nederlandse makelaar bij ons, waar wij ook ons appartement gekocht hebben, en die hebben afgelopen zomer wel gezegd dat ik daar misschien ooit wel kan werken, maar dan heb ik weer een opleiding nodig en weer moet ik minimaal 21 zijn.
Ik ben dus 19, dus idd nog aardig jong.
Dit jaar willen we proberen om samen te werken in een klein appartement. Omdat het daar zo klein is, dus weinig personeel, heb je vaak meer kans op een goed salaris en ben je er zekerder van dat je gewoon betaald krijgt.
Het is zo stom, want ze willen me overal hebben, ik ken Nederlands. Maar wel voor zóveel uren en zóweinig geld..
Ik denk dan, als ze me zó graag willen hebben, pas je dan ook een beetje aan aan wat ík wil! Maar dat doen ze niet vaak, helaas.

Wij wonen trouwens erg afgelegen dus we komen eigenlijk bijna nooit mensen tegen die bang zijn van onze hond. Toen we nog in het centrum woonde vond iedereen haar lief, maar toen was ze nog klein. Knipoog
Maar het is me eigenlijk nooit opgevallen dat mensen bang van honden zijn. Je hebt ze er wel tussen zitten, maar ik vind het heel erg mee vallen. In de zomer ging ik vaak zwemmen met een hond van de dierenarts, dan moesti k door het centrum, en heb nog nooit gehad dat iemand er bang voor was gelukkig.

Ik ga binnen nu en 2 jaar echt kiezen waar ik blijf wonen. Wil ik in Turkije blijven dan zeg ik alles op in Nederland. Dan ben ik gewoon echt wonend in Turkije. Op dit moment ben ik officieel wonend in Nederland, heb mijn verzekeringen etc nog in Nederland.

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:46

Nathalie schreef:
Josti schreef:

Ik wil wel een flesje maggi voor je mee nemen hoor. Knipoog Kom ik het wel even brengen. Haha!

Gaat het Turks bad in t Cosmopolitan weer open? Of heb je het nu over een andere?

Je moet als je wilt paardrijden eens naar Hisaronu gaan, moet je wel zelf vervoer hebben. Daar heb je twee stallen, 1 is verschrikkelijk maar ziet er hartstikke mooi uit, en daarachter zit een kleine stal waar het er allemaal oud, lelijk en klein uitziet, maar je kunt er nog redelijk fatsoenlijk paardrijden. En het belangrijkste, ze hebben er echt een hart voor de dieren. Lachen

Dat zou lekker en gezellig zijn Haha! krijg je van mij een diner (macaroni met maggi, oehhh zo simpel maar zo lekker Tong uitsteken )

Ahmet heeft nu een hamam in het Diana hotel, vlakbij Pineta, Cosmopolitan is ook nog deels van hem, maar zijn broer gaat daar vooral werken. Hij belde me net, er zijn gasten, super voor hem, maar een beetje jammer voor mij nu, want ik zit netjes aangekleed klaar om weg te gaan (kalkoen maken voor vanavond met vriendin), en nu moet ik daarheen zien te komen om een (of meerdere) Turkse vrouw te masseren die ntl geen man wil, iehhhiehhh tis lang geleden Haha!

Dat paardrijden ga ik toch echt eens proberen! Bedankt voor de tip en wie weet tot ziens.
Of je nou Maggi meeneemt of niet, sowieso mss wel leuk om eens een keer af te spreken toch? Haha!