Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:...Nu huren we af en toe in de winter een appartement of huis is spanje. Maar of dat nu nog gebeurt nu ik een paard heb weet ik niet. Ik denk dat ik hem dan mis......
Lusitana schreef:Perrokai schreef:...Nu huren we af en toe in de winter een appartement of huis is spanje. Maar of dat nu nog gebeurt nu ik een paard heb weet ik niet. Ik denk dat ik hem dan mis......
Ik weet niet hoe rijk je bent, maar je kunt hem natuurlijk meenemen als je voor langere tijd deze kant op wilt komen. Luxe veilig transport komt op ongeveer 1000-1500 euro (enkele reis).
Lusitana schreef:Perrokai schreef:...Nu huren we af en toe in de winter een appartement of huis is spanje. Maar of dat nu nog gebeurt nu ik een paard heb weet ik niet. Ik denk dat ik hem dan mis......
Ik weet niet hoe rijk je bent, maar je kunt hem natuurlijk meenemen als je voor langere tijd deze kant op wilt komen. Luxe veilig transport komt op ongeveer 1000-1500 euro (enkele reis).
Nathalie schreef:Heb ik gelukkig geen last van.Sowieso heb ik weinig met mijn schoonfamilie te maken, want die wonen aan de andere kant van Turkije. Maar ze zijn ook erg westers, ondanks dat ze uit een dorpje komen. Heb totaal geen problemen met ze, is echt mijn 2e familie.
En Marmaris wordt niet echt koud.. We hebben idd wel redelijk wat regen, maar dagen dat het niet regent, schijnt meestal de zon en dan is het écht lekker!
Vorige winter lag ik de eerste week van januari dagen te zonnen op ons dakterras dat we toen hadden. Heerlijk!
Echt op het strand liggen is het dan te koud voor, maar ik liep vlot in een t-shirtje over het strand.
Perrokai schreef:
Ik zie het allemaal helemaal voor me,Turkije mijn favoriete vakantieland waarvan het volk de aardigste, meest gastvrije, en meest behulpzame mensen zijn die ik ooit heb ontmoet!
Wat een droom jouw leven ! Mijn "schoonfamilie" waren wel wat apart, zal ik niet over uitwijden, ligt allemaal nogal gevoelig, maar ik werd behandeld als koninging, maar dat dat niet zo zou blijven was mij al gauw duidelijk. Heel apart was dat mijn "vriendje" al bij aankomst op het vliegveld wist dat ik in het land was, of waar ik s'avonds was geweest, of als ik een fax kreeg uit NL in mijn hotel dan wist hij wat er in stond en hij sprak geen woord NL. Als we een restaurant of discotheek binnenliepen werden er gewoon mensen weggestuurd om plaats te maken ookal was hij er zelf niet bij. Beetje vreemd altijd, er stond ook altijd buiten iemand op wacht.
Ik heb er nooit een paard gezien, echt niet 1. Honden ook niet veel, mijn vriendje had er wel 1 een soort jachthond die later is gestolen. Er liep een keer een enorm grote zwerfhond met me mee en ging naast mn tafel zitten op een terras. Ze durfden ons niet eens te bedienen alleen via een omweg.
En het was zo'n lief beestje ! Spreek je ook Turks ? Ik heb wel twee cursussen gedaan maar het is niet eenvoudig......
Josti schreef:Ik woon ook alweer een maand of 8 in Turkije, Marmaris.
Bevalt goed, al is de winter inderdaad heel anders dan de zomer, maar we vervelen ons nog niet en mijn vriends Turkse Bad gaat morgen open (komen rond de 150 Turkse gasten in het hotel, vandaar) dus hopelijk verdienen we dan ook weer even wat. Geldproblemen gelukkig nog niet gehad, al is het in de winter ntl wel krapper dan de zomer.
Paardrijden heb ik hier maar 1 keer gedaan, zo'n toeristisch tripje, Horse Safari, maar dat was helemaal niet leuk, wel om weer even contact te hebben met paardjes...maar ze waren veel te dun, te klein en de zadels pasten niet, de hoofdstellen hingen bijna met plakband aan elkaar en de hoeven zagen er al helemaal niet uit. Leuk uitje voor mensen die NIET van paarden houden.
Mis het paardrijden ook niet echt, maar als ik in Nederland ben wel.
Ga half januari op vakantie naar Nederland, dus wie weet.
Wat ik hier meer mis is een lekker stuk Nederlandse kaas en een flesje Maggi!
Apollo schreef:Ik heb in dit topic alweer een aantal pagina's terug nog geplaatst dat ik was gebeld door een gastgezin om bij hun te komen werken in Noorwegen op een ijslanderboerderij...enne nu is het allemaal al definitief! Ik vertrek 18 januari al en dan blijf ik er minimaal tot 18 mei..misschien langer =D zie:
Werken op een Ijslanderfarm in Noorwegen!!
Apollo schreef:Ik heb in dit topic alweer een aantal pagina's terug nog geplaatst dat ik was gebeld door een gastgezin om bij hun te komen werken in Noorwegen op een ijslanderboerderij...enne nu is het allemaal al definitief! Ik vertrek 18 januari al en dan blijf ik er minimaal tot 18 mei..misschien langer =D zie:
Werken op een Ijslanderfarm in Noorwegen!!
Josti schreef:Ik woon ook alweer een maand of 8 in Turkije, Marmaris.
Bevalt goed, al is de winter inderdaad heel anders dan de zomer, maar we vervelen ons nog niet en mijn vriends Turkse Bad gaat morgen open (komen rond de 150 Turkse gasten in het hotel, vandaar) dus hopelijk verdienen we dan ook weer even wat. Geldproblemen gelukkig nog niet gehad, al is het in de winter ntl wel krapper dan de zomer.
Paardrijden heb ik hier maar 1 keer gedaan, zo'n toeristisch tripje, Horse Safari, maar dat was helemaal niet leuk, wel om weer even contact te hebben met paardjes...maar ze waren veel te dun, te klein en de zadels pasten niet, de hoofdstellen hingen bijna met plakband aan elkaar en de hoeven zagen er al helemaal niet uit. Leuk uitje voor mensen die NIET van paarden houden.
Nathalie schreef:Waar ging je altijd naartoe?
Bij ons zie je heel veel honden. Ik werk bij een dierenarts en ook daar komen toch heel veel honden. Er zijn wel mensen die er bang van zijn, maar het valt mij eigenlijk heel erg mee.
Mijn vriend was eerder ook 'bang' van honden, maar we hebben toen onze rottweiler als pup gekocht, en nu is hij nergesn meer bang van. (Behalve van de Duitse Herder van mijn baas, die de meter 10 toch wel haalt)
Klinkt inderdaad niet echt lekker hoe dat bij jou ging. Ik zou me ook niet fijn voelen daarbij.
Nee ik heb echt de fijnste schoonfamilie die je je maar kunt wensen, echt! Zo'n schoonfamilie heb ik in Nederland nooit gehad.Ze zien mij ook echt als hun dochter.
En een droom leven.. dat valt heel erg tegen. Het leven in Turkije is niet makkelijk, of je moet stinkend rijk zijn, dat maakt het een stuk makkelijker. Maar wij hebben onwijs veel pech gehad het afgelopen jaar, mijn vriend werd niet betaald etc.. Dus echt élke cent omdraaien en soms mijn ouders om hulp moeten vragen. Ik hoop dat het dit jaar beter wordt, en dat we ook wat geld kunnen sparen. Want een lekker leven was het niet t afgelopen jaar.
Ik ken wel Turks trouwens. Ik vind het niet echt een moeilijke taal. Op het begin wel, maar als je het door hebt is het eigenlijk heel makkelijk. Maar ik hoor en zie het natuurlijk overal om me heen, dan leer je wat sneller.
Hackie schreef:@ Lustiana: Die Vimeiro wat een plaatje!
Nathalie schreef:Ik ken wel Turks trouwens. Ik vind het niet echt een moeilijke taal. Op het begin wel, maar als je het door hebt is het eigenlijk heel makkelijk. Maar ik hoor en zie het natuurlijk overal om me heen, dan leer je wat sneller.
Nathalie schreef:Josti schreef:Ik woon ook alweer een maand of 8 in Turkije, Marmaris.
Ik wil wel een flesje maggi voor je mee nemen hoor.Kom ik het wel even brengen.
![]()
Gaat het Turks bad in t Cosmopolitan weer open? Of heb je het nu over een andere?
Je moet als je wilt paardrijden eens naar Hisaronu gaan, moet je wel zelf vervoer hebben. Daar heb je twee stallen, 1 is verschrikkelijk maar ziet er hartstikke mooi uit, en daarachter zit een kleine stal waar het er allemaal oud, lelijk en klein uitziet, maar je kunt er nog redelijk fatsoenlijk paardrijden. En het belangrijkste, ze hebben er echt een hart voor de dieren.