Zoals een aantal van jullie vast wel in één van mijn topics hebben gelezen ben ik afgelopen september gestopt met mijn opleiding HBO Management Toerisme (was net 2de jaars). Ik heb toen besloten om dit jaar te besteden aan een goede orëntatie op een nieuwe opleiding, werken *heuj* om geld te verdienen en vervolgens in Noorwegen te gaan werken via Travel Active voor een paar maanden. Zodat ik lekker in het buitenland kan zijn en ik absoluut veel zal leren over mezelf en over het algemeen ondanks dat ik niet naar school ga.
Inmiddels werk ik al zo'n 2,5 maanden bij Chiquita waar ik productiewerk doe (echt niet tof en zwaar). Ondertussen heb ik me beziggehouden met de aanmelding bij Travel Active. Vorige week donderdag kreeg ik post dat ik geaccepteerd ben bij de partnerorganisatie(Atlantis) in Noorwegen. Vanaf dan zouden ze gaan zoeken naar een gastgezin voor mij (je komt in een gastgezin, je werkt bij hun op de boerderij tegen kost&inwoning&€100 per week). Ik had op mijn aanmeldingspapieren aangegeven dat ik de voorkeur gaf aan een boerderij met dieren. Met paarden had ik niet aangegeven want ik was bang dat dat té specifiek zou zijn. Het duurt normaal wel even voor je reactie krijg dat er een gastgezin is gevonden. Maar bij mij BELDE de volgende dag al een noorse vrouw; of ik bij hun op de 'ijslanderboerderij' wilde komen werken!! Nou ik helemaal trillen joh...helemaal opgefokt...dat zou té gek zijn! En vandaag is het definitief geworden; 18 januari vertrek ik voor minimaal 4 maanden naar Noorwegen. Ik ga 4 maanden op die boerderij werken (misschien langer als ik wil) daarna wil ik nog even gaan rondreizen (afhankelijk van mijn budget). Ik kom bij een gezin met 4 dochters; een tweeling van 13, een meid van 15 en een meid van 17. Dus dat klinkt erg gezellig! Ze hebben ongeveer 30 paarden, 3 katten en ee hond. Het wordt natuurlijk wel werken als stalhulp; dus uitmesten, voeren, paarden buiten doen etc..maar ik vind het super! In mijn vrije tijd mag ik gaan rijden

Je kunt meer info lezen op http://moniquehilkens.waarbenjij.nu .
ik heb er écht zin in en ben erg benieuwd hoe het me zal vergaan: helemaal in mijn uppie in het buitenland! spannend:
Hieronder 2 foto's van mijn toekomtige werkplaats;
rechts de stal:

de stal: