[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:44

Klopt capopjekop (leuke naam trouwens!), alleen is 't wel handig om eventueel vast verder te kijken dan je neus lang is (in de zin van, waar hoop je over 2 jaar te staan met je fotografie, heb je ambities, zo ja welke etc).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:49

Heb je alweer een punt Tong uitsteken
Maar ze vroegen of het een goede camera is en dat is het Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:54

Voor mij was het destijds gelukkig vrij makkelijk. Er was nog niet zo enorm veel keuze als nu en ik had al Canon lenzen Knipoog

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:57

helaas nu erg veel keus hahahaha.

zal is gaan kijken wat de D40 nikon en de 400/450D Canon kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:57

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:04

CX7525, dat is em die heb ik.

het houd zo rottig vast dat ding. andere zullen er vast mooie foto mee kunnen maken maar ik nou zag ik als ik dit type aanklik op blz 1. dat die hele mooie foto's heeft ook met dat t object er uitspringt.
zag dat t makro heette. ik ga vanavond even zoeken op de camera. misschien dat ik er toch iets uit haal. voordat ik een nieuwe koop hahahahah.

hmm of toch gewoon een nieuwe

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:08

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:46

Nouks schreef:
450D is de nieuwste, de opvolger van de 400D en het kleine broertje van de 40D. 400D is wat goedkoper, maar ook absoluut een hele mooie camera.

Qua types van Nikon heb ik d'r niet heel veel verstand van, kan best zijn dat ik je nu een ontzettend verouderd model aanraad, maar D70 en D80 schijnen prima camera's te zijn.

De D70(s) is inderdaad verouderd maar heb alleen nog maar tevreden mensen gezien met een D80.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:04

Moderatoropmerking:
Op de vorige pagina kom ik wat persoonlijks tegen. Op Bokt is het niet toegestaan anderen persoonlijk aan te vallen, op wat voor manier dan ook. Dus ook in dit topic niet Knipoog
Kleine opmerking dus bij deze. Houdt het gewoon gezellig Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:20

_Marjon_ schreef:
Nouks schreef:
450D is de nieuwste, de opvolger van de 400D en het kleine broertje van de 40D. 400D is wat goedkoper, maar ook absoluut een hele mooie camera.

Qua types van Nikon heb ik d'r niet heel veel verstand van, kan best zijn dat ik je nu een ontzettend verouderd model aanraad, maar D70 en D80 schijnen prima camera's te zijn.

De D70(s) is inderdaad verouderd maar heb alleen nog maar tevreden mensen gezien met een D80.

D80 schijnt een hele fijne camera te zijn ja. Heb net nog even getwijfeld tussen de D80 en de D300, want qua prijs scheelt dat wel. Maar ben toch bang dat ik over een jaar mss spijt heb dat ik toch niet voor de D300 ben gegaan. En daarbij heb ik veel positiefs gehoort over de ruisonderdrukking, dus heb toch maar voor de D300 gekozen. Tot nu toe alleen nog maar positief over de camera, maar heb in die korte tijd nog lang niet alles ontdekt natuurlijk.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:43

D300, als ik wat meer geld heb wil ik die ook zeker hebben als mijn vervanger voor mijn D50. De ruisonderdrukking bij de D300 ben ik ook echt over te spreken, een vriend van me heeft hem en echt, dat is bijna niet te vergelijken met de mijne.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:26

Nouks schreef:
Suus: 400D is zeker een hele nette camera! Lachen

Dank je nouks Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:30

MissToseland schreef:
@ Suussiej die is aan te raden! Heb hem zelf ook, fijne camera, makkelijk in gebruik (vind ik Knipoog)

Top , Haha! Nu nog ff sparen ... Wel handig als ze makkelijk zijn !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:30

Ik heb ook de Canon EOS 400D, en ik vind het een zeer fijne camera Lachen. Idd erg makkelijk in gebruik, je kan er zo mee wegklikken. Er zitten een paar goede automatische standen op, en ook genoeg van die handmatige standen. Gewoon een topcamera en maakt hele scherpe foto's!.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:11

Heeft iemand de Fujifilm S1000 al?? Of heeft iemand er ervaring mee??

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:30

Voor de mensen die er verstand van hebben. Ik vond het volgende toestel (wil niet per se een spiegelreflex maar gewoon een heel fijne camera waar ik flink wat aan kan instellen en goed mee kan zoomen, beeldstabilisatie is ook fijn) op Bol. Ik heb nu een Sony Cybershot DSC-W50. Ik wil graag weten of dit een grote verbetering zou zijn ten opzichte van die andere.

Citaat:
Beschrijving:
De Kodak Easyshare Z812 is een high zoom digitale camera met een optische zoom van 12x en een digitale zoom van 4.2x. De geheel glazen SCHNEIDER-KREUZNACH VARIOGON-lens (36 mm - 432 mm) zoomt snel in voor buitengewoon creatieve prestaties. Leg scherpe en stabiele opnamen vast bij een groot zoombereik. De optische mechanische beeldstabilisatie gaat het bewegen van de camera automatisch tegen zodat je scherpere foto's kunt maken.

Hoge resolutie
De sensor van 7,1 MP biedt een uitstekende resolutie voor afdrukken tot 75 cm x 100 cm (30 x 40 inch). Je kunt je foto's bijsnijden met behoud van de verbluffende beeldkwaliteit. Je hebt keuze uit acht resolutie-instellingen, waardoor je zelf de gewenste instelling kunt kiezen.

Hoge ISO-snelheid
Hoge sluitersnelheden betekenen dat je bewegende beelden kunt vastleggen en foto's kunt maken in omstandigheden met weinig licht. De camera selecteert automatisch van ISO 64 tot ISO 1600, op basis van de lichtomstandigheden. ISO 3200 beschikbaar bij 2,2 MP; in de PASM-modi zijn lagere ISO-snelheden?beschikbaar.

Kodak Perfect Touch-technologie
Maak je foto's net zo levendig als het moment waarop je ze maakte. Druk mooiere, helderdere foto's af dankzij de KODAK PERFECT TOUCH-technologie. Laat lachende gezichten zien door donkere schaduwen op te lichten. Voor geweldige foto's van je familie en vrienden is er de gezichtsdetectietechnologie. Deze detecteert maximaal 10 gezichten en past de camera-instellingen automatisch aan.

Exclusieve beeldbewerkingchip voor KODAK-kleurwetenschap
Telkens als je de sluiterknop indrukt, voert de KODAK-kleurwetenschapchip onmiddellijk een geavanceerde analyse uit van de verzamelde scènegegevens om tal van factoren die bepalend zijn voor de beeldkwaliteit te herkennen en aan te passen. De inhoud van de scène wordt geanalyseerd op helderheid, brandpuntsafstand, positie van het onderwerp en kleur. Op basis hiervan wordt de correcte belichting bepaald en worden de natuurlijke details, de levensechte huidtinten en de rijke kleuren vastgelegd zoals je ze ook in je compositie ziet.

Overige kenmerken
# Nu met gratis Kingston 1 GB Secure Digital geheugenkaart
# SCHNEIDER-KREUZNACH VARIOGON-lens met 12x optische zoom
# Optische beeldstabilisatie
# Geniet van een scherpe resolutie van 8,2 MP
# Foto's van HD-kwaliteit en video's van 720p (30 frames per seconde)
# HD-foto's van video-opnamen
# Maak je actiefoto's nog mooier met de ongeëvenaarde* opnamesnelheid van 0,23 sec. en nauwkeurige automatische scherpstelling
# Hoge ISO-snelheid (tot 3200)
# Gezichtsdetectietechnologie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:36

Ik weet niet of ik direct Kodak zou aanbevelen eigenlijk... Ik ken de camera verder niet, maar over Kodak nog weinig positiefs gehoord.

Je zou eens kunnen kijken naar de Panasonic DMC-FZ-serie of naar een Fuji (iemand anders: typenummers voor de Fuji's?)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:38

Die camera is zonder accesoires wel meteen 50 euro duurder en dit is dan ook nog de versie die ruim een megapixel minder resolutie heeft dan die andere camera. Wat maakt deze camera beter dan die van Kodak?

Zou verder ook graag willen weten of dit echt een groot verschil is ten opzichte van de camera die ik nu heb anders kan ik het natuurlijk net zo goed niet doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:42

Ik zou me niet blindstaren op die 1 megapixel minder. Want dan heeft die ander er nog 6 als ik me niet vergis? Daar kun je nog mooie vergrotingen maken van 20x30. Maar ik zal eens kijken op zo'n vergelijk site, das altijd wel handig, want ik ken de camera verder ook niet.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:45

De camera die ik nu heb heeft er 7 ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan. Ik heb op vergelijk sites gekeken en daar zijn de reacties veelal positief. Ik wil alleen graag weten of ik hier dus echt op vooruit ga ten opzichte van de camera die ik nu heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:53

Manon88 schreef:
Die camera is zonder accesoires wel meteen 50 euro duurder en dit is dan ook nog de versie die ruim een megapixel minder resolutie heeft dan die andere camera. Wat maakt deze camera beter dan die van Kodak?

Zou verder ook graag willen weten of dit echt een groot verschil is ten opzichte van de camera die ik nu heb anders kan ik het natuurlijk net zo goed niet doen.

Ik noem niet eens een typenummer van de DMC-FZ-serie! Hoe weet jij nu over welke camera ik het heb? Knipoog

Types waar je naar zou kunnen kijken zijn bijvoorbeeld de FZ18, FZ27, FZ30, FZ50 e.e.a. afhankelijk van je wensen. Zijn vast nog wel meer types die misschien in aanmerking zouden kunnen komen, maar deze schieten me zo even te binnen. De ene zal wat nieuwer zijn dan de ander, bepaalde camera's kunnen minder hoge ISO en sommige hebben meer resolutie dan andere.

Verder kan ik je verzekeren dat de FZ-serie GOEDE camera's zijn met een GOEDE lens en goede kwaliteit foto's. Net wat ik zeg: over Kodak heb ik nog geen goed woord gehoord.

Tenslotte zou ik:

A) niet bezuinigen op 50 euro verschil als je van de goedkoopste nog wel eens spijt zou kunnen krijgen
B) niet zo moeilijk doen over 1 megapixel verschil, dat verschil is minimaal (zeker bij 6 tot 10 megapixel camera's) en daarnaast heb je aan 5 of 6 voor algemeen gebruik absoluut genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:53

Manon88 schreef:
De camera die ik nu heb heeft er 7 ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan. Ik heb op vergelijk sites gekeken en daar zijn de reacties veelal positief. Ik wil alleen graag weten of ik hier dus echt op vooruit ga ten opzichte van de camera die ik nu heb.

Ik ken niet één hobbyist die daadwerkelijk meer megapixels NODIG heeft dan 5 of 6.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:00

Nouks schreef:
Manon88 schreef:

Ik noem niet eens een typenummer van de DMC-FZ-serie! Hoe weet jij nu over welke camera ik het heb? Knipoog

Types waar je naar zou kunnen kijken zijn bijvoorbeeld de FZ18, FZ27, FZ30, FZ50 e.e.a. afhankelijk van je wensen. Zijn vast nog wel meer types die misschien in aanmerking zouden kunnen komen, maar deze schieten me zo even te binnen. De ene zal wat nieuwer zijn dan de ander, bepaalde camera's kunnen minder hoge ISO en sommige hebben meer resolutie dan andere.

Verder kan ik je verzekeren dat de FZ-serie GOEDE camera's zijn met een GOEDE lens en goede kwaliteit foto's. Net wat ik zeg: over Kodak heb ik nog geen goed woord gehoord.

Tenslotte zou ik:

A) niet bezuinigen op 50 euro verschil als je van de goedkoopste nog wel eens spijt zou kunnen krijgen
B) niet zo moeilijk doen over 1 megapixel verschil, dat verschil is minimaal (zeker bij 6 tot 10 megapixel camera's) en daarnaast heb je aan 5 of 6 voor algemeen gebruik absoluut genoeg.

Ik ben uitgegaan van de goedkoopste, deze is 50 euro duurder dan de camera die ik gevonden had en de specificaties zijn gewoon minder. Minder opties etc. Die 50 euro verschil vind ik niet erg maar dan wil ik wel iets beters daarvoor krijgen en niet alleen een ander merk met zelfs nog minder opties. Dit gaat dan nog over de goedkoopste dus als je dan iets beters wil kopen ben je allicht nog meer kwijt (300-400 euro en dat vind ik nogal een verschil met 200).

Ik heb juist op verschillende review sites goede verhalen gelezen over Kodak, maar als jij me een site kan geven waarop staat dat het bagger is wil ik deze graag zien want dan koop ik natuurlijk geen camera van Kodak. Ook zou ik graag een review site zien waarop reviews staan over het type camera waar jij het over hebt want op Bol kon ik ze niet vinden.

Verder wou ik vooral weten wat mensen van dit type camera vonden en of ik er dan op vooruit ga ten opzichte van de camera die ik nu heb en niet zozeer van Kodak in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:21

Allereerst: voor 200 euro moet je geen prosumer verwachten. Voor een goede "semi-spiegelreflexcamera" ben je gewoon meer kwijt dan dat. Zo simpel is 't. En ja, Kodak is goedkoper dan andere merken. Klopt. Maar is goedkoper automatisch beter wanneer de specificaties beter of uitgebreider zijn?

Verder: ervaringen... Wat dacht je van de zoekfunctie op Bokt? Even willekeurige dingen die met Kodak te maken hebben:

ecyoj @ [CB] [INFO] Welke camera moet ik kopen?

domirenza @ [CB] [FOTO] Verschillende dingen. (foto's met voorganger van camera die jij op het oog hebt denk ik)

xannemijn @ [TV] Camerapakket, een grote ramp

[TV] Probleem met mijn Kodak

[EA-OV] [GZ] Verk. adressen Kodak easyshare Z710 (nieuw!)

Wranglerbutt @ [HK] TOFIAB3: Wij houden nóóit onze c(l)ap!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:29

Oké zo in de topics te zien geen ernstige dingen. Ik snap dat je voor 200 euro geen zwaar geavanceerde camera heb voor professionele doeleinden. Daar ben ik ook niet naar op zoek.

Ik heb verder nog gevonden:
* Fujifilm Finepix S5700
* Fujifilm Finepix S5800
* Kodak Easyshare Z812
* Panasonic Lumix DMC-FZ8
* Olympus SP-560 UZ

Die laatste twee vind ik dan weer wel aan de dure kant. Welke zou ik van deze camera's het best kunnen kiezen?