Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:ecyoi: je hebt gelezen wat ik zei over de D40?
Edit: vanaf hier dus: Nouks @ [CB] [INFO] Welke camera moet ik kopen?
Je ziet vanzelf waar 't niet meer over de D40 gaat
Nouks schreef:450D is de nieuwste, de opvolger van de 400D en het kleine broertje van de 40D. 400D is wat goedkoper, maar ook absoluut een hele mooie camera.
Qua types van Nikon heb ik d'r niet heel veel verstand van, kan best zijn dat ik je nu een ontzettend verouderd model aanraad, maar D70 en D80 schijnen prima camera's te zijn.
_Marjon_ schreef:Nouks schreef:450D is de nieuwste, de opvolger van de 400D en het kleine broertje van de 40D. 400D is wat goedkoper, maar ook absoluut een hele mooie camera.
Qua types van Nikon heb ik d'r niet heel veel verstand van, kan best zijn dat ik je nu een ontzettend verouderd model aanraad, maar D70 en D80 schijnen prima camera's te zijn.
De D70(s) is inderdaad verouderd maar heb alleen nog maar tevreden mensen gezien met een D80.
Nouks schreef:Suus: 400D is zeker een hele nette camera!
MissToseland schreef:@ Suussiej die is aan te raden! Heb hem zelf ook, fijne camera, makkelijk in gebruik (vind ik)
Citaat:Beschrijving:
De Kodak Easyshare Z812 is een high zoom digitale camera met een optische zoom van 12x en een digitale zoom van 4.2x. De geheel glazen SCHNEIDER-KREUZNACH VARIOGON-lens (36 mm - 432 mm) zoomt snel in voor buitengewoon creatieve prestaties. Leg scherpe en stabiele opnamen vast bij een groot zoombereik. De optische mechanische beeldstabilisatie gaat het bewegen van de camera automatisch tegen zodat je scherpere foto's kunt maken.
Hoge resolutie
De sensor van 7,1 MP biedt een uitstekende resolutie voor afdrukken tot 75 cm x 100 cm (30 x 40 inch). Je kunt je foto's bijsnijden met behoud van de verbluffende beeldkwaliteit. Je hebt keuze uit acht resolutie-instellingen, waardoor je zelf de gewenste instelling kunt kiezen.
Hoge ISO-snelheid
Hoge sluitersnelheden betekenen dat je bewegende beelden kunt vastleggen en foto's kunt maken in omstandigheden met weinig licht. De camera selecteert automatisch van ISO 64 tot ISO 1600, op basis van de lichtomstandigheden. ISO 3200 beschikbaar bij 2,2 MP; in de PASM-modi zijn lagere ISO-snelheden?beschikbaar.
Kodak Perfect Touch-technologie
Maak je foto's net zo levendig als het moment waarop je ze maakte. Druk mooiere, helderdere foto's af dankzij de KODAK PERFECT TOUCH-technologie. Laat lachende gezichten zien door donkere schaduwen op te lichten. Voor geweldige foto's van je familie en vrienden is er de gezichtsdetectietechnologie. Deze detecteert maximaal 10 gezichten en past de camera-instellingen automatisch aan.
Exclusieve beeldbewerkingchip voor KODAK-kleurwetenschap
Telkens als je de sluiterknop indrukt, voert de KODAK-kleurwetenschapchip onmiddellijk een geavanceerde analyse uit van de verzamelde scènegegevens om tal van factoren die bepalend zijn voor de beeldkwaliteit te herkennen en aan te passen. De inhoud van de scène wordt geanalyseerd op helderheid, brandpuntsafstand, positie van het onderwerp en kleur. Op basis hiervan wordt de correcte belichting bepaald en worden de natuurlijke details, de levensechte huidtinten en de rijke kleuren vastgelegd zoals je ze ook in je compositie ziet.
Overige kenmerken
# Nu met gratis Kingston 1 GB Secure Digital geheugenkaart
# SCHNEIDER-KREUZNACH VARIOGON-lens met 12x optische zoom
# Optische beeldstabilisatie
# Geniet van een scherpe resolutie van 8,2 MP
# Foto's van HD-kwaliteit en video's van 720p (30 frames per seconde)
# HD-foto's van video-opnamen
# Maak je actiefoto's nog mooier met de ongeëvenaarde* opnamesnelheid van 0,23 sec. en nauwkeurige automatische scherpstelling
# Hoge ISO-snelheid (tot 3200)
# Gezichtsdetectietechnologie
Manon88 schreef:Die camera is zonder accesoires wel meteen 50 euro duurder en dit is dan ook nog de versie die ruim een megapixel minder resolutie heeft dan die andere camera. Wat maakt deze camera beter dan die van Kodak?
Zou verder ook graag willen weten of dit echt een groot verschil is ten opzichte van de camera die ik nu heb anders kan ik het natuurlijk net zo goed niet doen.
Manon88 schreef:De camera die ik nu heb heeft er 7 ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan. Ik heb op vergelijk sites gekeken en daar zijn de reacties veelal positief. Ik wil alleen graag weten of ik hier dus echt op vooruit ga ten opzichte van de camera die ik nu heb.
Nouks schreef:Manon88 schreef:Die camera is zonder accesoires wel meteen 50 euro duurder en dit is dan ook nog de versie die ruim een megapixel minder resolutie heeft dan die andere camera. Wat maakt deze camera beter dan die van Kodak?
Zou verder ook graag willen weten of dit echt een groot verschil is ten opzichte van de camera die ik nu heb anders kan ik het natuurlijk net zo goed niet doen.
Ik noem niet eens een typenummer van de DMC-FZ-serie! Hoe weet jij nu over welke camera ik het heb?
Types waar je naar zou kunnen kijken zijn bijvoorbeeld de FZ18, FZ27, FZ30, FZ50 e.e.a. afhankelijk van je wensen. Zijn vast nog wel meer types die misschien in aanmerking zouden kunnen komen, maar deze schieten me zo even te binnen. De ene zal wat nieuwer zijn dan de ander, bepaalde camera's kunnen minder hoge ISO en sommige hebben meer resolutie dan andere.
Verder kan ik je verzekeren dat de FZ-serie GOEDE camera's zijn met een GOEDE lens en goede kwaliteit foto's. Net wat ik zeg: over Kodak heb ik nog geen goed woord gehoord.
Tenslotte zou ik:
A) niet bezuinigen op 50 euro verschil als je van de goedkoopste nog wel eens spijt zou kunnen krijgen
B) niet zo moeilijk doen over 1 megapixel verschil, dat verschil is minimaal (zeker bij 6 tot 10 megapixel camera's) en daarnaast heb je aan 5 of 6 voor algemeen gebruik absoluut genoeg.