Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
?
Goed bedacht!

). Vignet zwakt de mooie lijnen in je origineel wat af denk ik, naast de boom die dus minder opvalt. Qua kleur heel mooi, alledrie! 
Heb allerei stukken van andere foto's moeten halen. Maar hoe bedoel je nog meer gecentreerd? Ze staat al best in het midden toch?
Dat heb ik er een beetje uitgehaald en misschien was het mooier geweest als ik het erin had gelaten.
Komt een beetje omdat ik bij dat soort effecten standaard wat contrast eruit haal
Als ik iets nieuws heb ontdekt let ik vaak niet zo goed op of het de foto nou écht versterkt of dat het er gewoon leuk uit ziet. Moet ik meer op gaan letten!
Bij foto 2 is er naar mijn idee te veel ruimte links. Model hangt nu te veel aan de rechterkant, waardoor je compositie afzwakt.
Soms heel veel werk, soms weinig. Als ik ergens echt voor ga zitten eindig ik soms wel met 40 lagen ofzo
Dat is mss smaak, maar vind het nu een beetje nep.
Zou dat heel graag willen maken. Soms wil ik méér uit fotografie halen dan alleen vast leggen. Dan wil ik verhalen maken, sprookjes tot leven wekken. Dat vind echt het gaafst om te doen
En daar zijn vaak toch wel wat bewerkingen voor nodig omdat een simpele onbewerkte foto vaak niet zo sprookjesachtig is. Ik ben van mening dat photoshop teveel kán zijn in situaties als bijvoorbeeld verkoop foto's van een paard. Daar ga je naar mijn mening niet de hele boel aan verbouwen.
Het versterkt een foto soms echt enorm. En ik vind het bij 'fotografie' horen. Fotografie is zoveel meer dan alleen foto's maken. Het is echt kunst wat sommige mensen doen!
Nou bewerk ik natuurlijk absoluut niet elke foto op die manier. Dat zou ook uren kosten
Heel veel foto's werk ik alleen de belichting ietsjes bij en dat is het. Ik fotografeer ook ontzettend graag landschappen en dieren, en daar is het juist de kunst zo min mogelijk te bewerken en hem in één keer goed te schieten.