[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:40

L_isanne, inderdaad een mooi buikje zo van achter. Zou een luikje in moeten zitten hè, voor een sneak peak ;-)
Vieze staart herken ik helaas niet zo, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:54

Inderdaad, wat een buik bij Karin zeg :wow: Lijkt wel op ontploffen te staan :')

Sorry Lisanne, is inderdaad ondergesneeuwd door als ons camerageklets.
Ze ziet er wel heel erg goed uit vind ik. Haar bescheiden buikje begint toch al goed te tonen ook +:)+ Vuile staart heb ik ook geen ervaring mee, dus kan ik je niet mee helpen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:16

Gaan jullie de staart van je paard ook bandageren/ staartbandage om doen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:54

Sorry Lisanne,ik wist dat ik iemand vergeten was. Y;(
Dat buikje toont al erg goed van achteraan gezien. Zo is het bij Nikita ook,vooraan weinig te zien,ga je er achterstaan zie je een hele buik uitsteken. Ik neem aan dat het veulen dan gewoon achteraan ligt zeg maar. :D
Van die staart kan ik je niet helpen,die is ook wel vies bij mijn merries,maar van de modder. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:01

De staart van Neon wil je ook niet zien, maar dat is ook van alles wat er in zit. Neon ziet er nu ook niet uit, alle kleuren heeft ze, geel, bruin (mestplekken), groen (gras), grijs (zand). Manen fiks in de klit, staart idem dito.

Staart bandageren doe ik niet, zie niet in waarom dat zou moeten. Banden worden niet voor niets slap, dat is ook om de staart makkelijk uit de weg te dragen. En de meeste prut bij Neon zit altijd in de staart zelf na een bevalling, en niet boven waar een bandage zou zitten. Dan zou ik Neon de hele dag met bandage om de staart moeten zetten, is ook niet goed voor de staartwortel. In de natuur doen ze het ook zonder. :)
Staart invlechten doe ik wel, zodat de drap in de staart iets minder is.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:56

Lisanne, mooi buikje hoor! Bescheiden en toch een echte baby buik :)

Arianne, mooi hengstje! Veel succes alvast hihi.
En een luikje voor een sneak peak?! :') waar kan ik die bestellen :')

Mopjemop, staartbandage doe ik niet, heb ik volgens mij ook bij niemand gezien. Lijkt mij ook niet goed als de merrie je voor de gek houd en weken met zo'n bandage lopen. Ik heb de staart gewoon los gehad en na 2 dagen ofzo even gewassen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:00

Mooi buikje hoor lisanne!

Leuke hengst lisanne.

Ik heb de staart altijd gevlochten tegen het einde van de dracht. Vind ik niet wat comfortabeler als een bandage.

Pff wat ga ik weer twijfelen zeg... Marley lijkt ineenkeer weer enorm slank.

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:23

Sara, ze lijkt niet echt heel dik nee, maar ze is ook een maiden dus misschien word ze gewoon niet heel erg dik.
Kun je anders niet eens laten testen als je zo twijfelt?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:42

Of d'r staart viezer is dan anders durf ik niet te zeggen. Met de winter is haar staart altijd iets viezer, mede doordat ze door de staartflap haar staart iets minder goed kan oprillen (in combi met een dikke staart).
Bandageren van de staart ben ik eigenlijk niet van plan. Vlecht erin en klaar. Is die erg vies daarna, dan ff wassen en klaar.

Luna, bij twijfel gewoon ff laten testen. dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:57

Het zal hier al wel heel vaak gezegd zijn, maar hoe werken die melkstrips precies?
Het ziet eruit als lakmoespapier, is het dat ook?
Werkt het redelijk accuraat, of zit ook daar een foutmarge op?

Bandageren, dat zie ik veel mensen op de youtubefilmpjes wel nog snel doen eenmaal de merrie haar water breekt.

Als ik erbij ben en het zie gebeuren van helemaal in het begin, ga ik dat misschien ook nog snel doen. Het lijkt me nog wel handig dat het haar uit de kant blijft en ik hoop zo een iets beter zich te hebben op wat er daar allemaal gebeurt :o Ze heeft een heel dikke staart, dus mss ga ik die op het eind ook wel vlechten.

Ben ik te laat of zie ik dat ze liever niet heeft dat ik op dat moment nog begin te prutsen aan haar staart, dan laat ik het gewoon zo.

Luna: ik vind het toch wel een buik, maar bij die mini's vind ik dat moeilijk te beoordelen, ik ben gewoon van alleen grote paarden te zien :) Ik hoop voor je dat ze straks weer verdikt en je van je twijfels af bent!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:08

Nou DA komt morgen namiddag toch langs dus ga der nog eens laten scannen/opvoelen.

Ik heb van die vissenstrips. Ik laat daar een druppeltje op vallen. Die blijven heel lang hoog, maar als die eenmaal dalen onder de 6.5 is het er echt gigasnel.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:39

Luna ze is nog niet zo heel ver ook. Maar als je laat scannen weet je het gelijk!
Die onzekerheid is niet leuk.

Crines dat is een soort lakmoespapier denk ik ja. Hier werken ze wel redelijk maar ze zakken soms erg snel van waarde,zodat je 's avonds een nog niet-alarmerende waarde hebt maar toch 's nachts een veulen. Dus dan moet je soms al per uur testen zeg maar,en eerlijk,dan zie ik het ook al wel aankomen ondertussen. Toch gebruik ik ze. :')

Ik vlecht de staarten in als het spannend wordt. Eenmaal een merrie gehad waar het veulen verkeerd lag,de VA vloekte dat haar dikke staart in de weg hing en ik die wel had mogen invlechten,dat is me altijd bijgebleven. :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:42

Ze zit op 180 dagen dus ze zou wel een buikje mogen krijgen dan denk ik. Als ik Luna's buik eind november vergeleek.... Die was bijna 4 keer zo dik. Dus denk dat ze wel 2 keer zo dik mag zijn nu ondertussen...

Hahah ja DA wilt hier ook altijd een gevlochten staart, anders vind hij scannen al een zooitje. Dan doet ie er een handschoen rond.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:46

Ik denk niet dat je Marley mag vergelijken met Luna,die was abnormaal zwaar.
Vera heeft een beetje het model van Luna en is ook altijd zo zwaar.
Maar dat verschilt echt per merrie. Als ik zo een foto van Ella neem,zie je ook niet veel meer dan bij Marley,van opzij dan want vooraan zie ik het wel.
Maar als je even laat scannen ben je zeker!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:01

Ik heb zelf eens gezocht voor de melkstrips en kwam dit topic tegen [KS] PH strips

Misschien handig voor mensen die er ook vragen rond hebben.

Zoals ik het heb begrepen is het inderdaad lakmoespapier, maar heb je wel verschillen wat betreft de sprongen tussen de waardes. Hoe kleiner de sprongen, hoe nauwkeuriger het zou moeten zijn, omdat je dan ook de kleinere dalingen kan aflezen.

Ik ga nog zien of ik ze gaan aankopen en van waar ik ze dan laat komen. Aangezien ik geen ervaring heb en ook niet over een geboorte-alarm beschik, denk ik dat ik het misschien best wel ga doen.

Ik weet niet waarom, maar ik heb ook al de hele tijd het gevoel dat Imperiosa het allemaal volgens het boekje zal doen, dus dan zou ik het ook moeten kunnen meten. Maar ik denk dat dat gevoel enkel komt doordat het al haar 9de keer is :+ Ze moet nu toch wel weten hoe het moet hé :o

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:16

Saba vandaag :)Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:16

Neon had totaal geen buik toen ze maiden was, zelfs niet op de laatste dag van haar dracht! Onze maiden heeft ook geen buik. :n Is wel iets breder op de rug geworden, en iets meer gevuld bij de flanken, maar een buik is ver te zoeken.
Foto van Rose op 207 dagen is te vinden in Neonlight @ [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016.
Rose is nu 239 dagen drachtig en ziet er nog net zo uit. Neon is nu 223 dagen drachtig.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:27

Wow spannend Neonlight! Dan kan er dus al heel snel een eerste DBT 2016-veulen zijn *\o/*

Ik kan niet wachten tot de eerste veulens... dan begint het pas écht hier hé :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:32

Nou, spannend? Ze moeten nog allebei zeker 100 dagen hoor. ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:33

Neonlight schreef:
Nou, spannend? Ze moeten nog allebei zeker 100 dagen hoor. ;)

Haha, in m'n enthousiasme heb ik helemaal mislezen 8)7 Ik dacht dat er 339 stond _O- }:0

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:51

suffie schreef:
Mijn merrie Luna gaat hard, ik sta er eigenlijk helemaal niet zo bij stil, maar over 11 dagen zou het veulen al veilig kunnen komen (vandaag 309 dgn.), ik ga in het weekend de camera e.d. maar weer eens in orde maken *\o/* Luna voelt zich nog erg goed, ik merk eigenlijk niet aan haar dat ze hoogdrachtig is. Wel een flinke buik, maar qua gedrag en ritme is ze nog steeds de oude. Uier begint wel te rommelen, vooral 's morgens zijn de spenen vol, maar het blijven theezakjes :+

Ik quote mijzelf ook nog maar een keer, vandaag dus 310 dagen. Ik hoop dat het lukt om met het weekend foto's te maken. Luna is mooi rond, maar niet echt mega. Ze is een halve maiden, heeft 1 1/2 jaar geleden een tweeling verworpen met 4 maanden.

Die melkstrips verkocht Robynn volgens mij ook, of heb ik het nu helemaal mis? Ik heb ze wel, maar gebruik ze pas als de druppels aan het uier hangen. Ik zal echt nooit aan een uier gaan "trekken". De camera heb ik vorig jaar gekocht, omdat ik het niet trek om 's nachts meerdere keren het bed uit te gaan en 's morgens weer fris en fruitig voor de klas. Nu kan ik de merrie 's avonds in de gaten houden en zie ik afwijkend gedrag dan kan ik 's nachts extra kijken via de camera. Meestal hoor ik het nog eerder, omdat de paarden bij ons in huis staan en er onder de stallen een kelder zit. Liggen en rommelen klinkt goed door in huis. Ik hoop dat Luna wacht tot de voorjaarsvakantie, nog een maandje, dan heb ik alle tijd voor haar :o Manlief is dan wel de hele dag thuis, maar die gaat echt niet elk uur bij de paarden kijken en dat hoeft ook niet van mij.

Het valt niet mee om op iedereen te reageren, maar ik vind het heerlijk om alle updates te lezen en met jullie mee te leven! Achter de schermen ben ik dus heel actief :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:15

Invlechten van de staart is een goede tip ;) vond het zelf al wel beetje onzinnig om zo staartbandage te kopen. Was ik zelf nog niet opgekomen 8)7

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:25

Gefeliciteerd met je verjaardag, Vientje! *\o/* Y)(^)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:33

suffie voor jou kan het al snel spannend worden dus! *\o/*
Waarom zie ik nu paarden bij jou in de woonkamer staan? :') omdat je zegt IN huis.

Crines ik heb ze ook via Robynn besteld. Ik moet ze weer eens vanonder het stof trekken trouwens. Mocht je het eens willen testen eerst mag je er gerust wat van mij gebruiken hoor. :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:58

pretty schreef:
suffie voor jou kan het al snel spannend worden dus! *\o/*
Waarom zie ik nu paarden bij jou in de woonkamer staan? :') omdat je zegt IN huis.

Vanuit de hal loop je door een deur naar de keuken, de deel of de slaapkamer. Van slaapkamer tot paardenstallen is hooguit 6 meter :D In de stal van mijn Haflinger is een andere deur naar de gang dichtgemetseld. Mijn dochter slaapt boven de paardenstallen, op de oude hooizolder. 's Winters wel lekker warm in huis hoor en heel gezellig!!