[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:32

Van Sommige stalgelden schrik ik, Maar is per plaats anders denk ik.
Hier betaal ik voor een pony op stal 180 incl. en een paard geloof ik 210 inch.
Mijn pony's staan allemaal buiten en is goedkoper maar dat is een keuze.

Sunny gisteren 232 dagen.
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:59

:)
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 07-12-15 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:05

Ja Sommige betalen een top prijs en hebben er 2 of meer.
Ik betaal nog redelijk goedkoop dan.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:08

maatje31 schreef:
Ja de prijzen verschillen enorm :j een hoop geld moeten sommige mensen elke maand weer afdragen voor hun hobby. Waar mijn vader zijn paard staat, zijn er ook luxere stallen, worden ook wel de PC Hoofdstallen genoemd en die kosten ook iets van 400 per maand. Daar zit ook een automatisch voersysteem in de box zodat paarden altijd ruwvoer hebben. En op die stal is ook heel veel weidegang dus luxe voor zowel mensen als paarden. Heel veel rijbakken (binnen en buiten), longeerkralen (ook overdekt aantal) eigen veearts en ruitersportzaak op het terrein. Dat kom je niet vaak tegen, is mijn ervaring. Vaak is het heel luxe voor de paarden, lekker veel buiten en moeten wij mensen consessies doen. Of het is het luxe voor de mens en staan de paarden 24/7 binnen ( bij wijze van spreken) en das ook niet wenselijk.

En wat een droppie is Sunny <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:48

Ik schrik ook als ik sommige prijzen lees zeg.
Ik betaal € 160,- maar moeten wel zelf mesten. Krachtvoer kopen we ook zelf. Wat ik overigens ideaal vind, ik bepaal nu zelf wat en hoeveel ik geef.
Maar ze komen wel het hele jaar rond de gehele dag buiten.

KBK, lastig he als je ziet dat ze er zoveel last van lijken te hebben.

Booster, lekker pluisje <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:16

Wat ik hier mer is dat een binnenbak veel met de prijs doet, die drijft de prijs fiks omhoog.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:34

Ik betaal ook 160. Ik moet dan nog wel zelf mesten een het vlas inkopen en de muesli betaal ik zelf. Ze wordt gevoerd en buiten gezet/binnen gehaald. Wij hebben alleen een buitenbak.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:44

Ik heb alles thuis en twee bij familie. Dus vrij goedkoop. Stro hebben we dot jaar gratis. Mn schoonvader heeft dit jaar kuil ingekocht, vorig jaar had ik dat gedaan. Dus vrij goedkoop jaar. 3-4x mest laten ophalen. En krachtvoer. Maar zoveel vreten die van mij nu ook weer niet.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:01

Ik heb die van mij ook thuis staan. Scheelt best veel in kosten. Het enige wat ik thuis niet heb is een binnenbak. Verder zijn alle faciliteiten aanwezig.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:03

Het is nog niet 100% zeker dat we ook echt terugkomen maar op de basis waarop we nu in de VS wonen gaat m iig niet meer worden dus is het of op een lokaal contract of terug naar NL. Mijn gevoel zegt dus terug naar NL en dat is niet omdat ik het niet naar mn zin heb in de VS maar meer omdat ik hier ook nog een (bijna) 5 jarige heb staan waarmee ook echt aan de slag moet worden gegaan en dat is iets dat nu niet echt gebeurd (prima hoor, maar ergens is het gewoon zonde!).

Jill kan ik nog tot eind Januari verhuizen, daarna mag ze niet meer vervoerd worden ivm het feit dat ze dan dus over de 9 maanden grens zit. Dus ja, als het kan gaat ze dragend naar NL want ik huiver echt bij de gedachte om ze met een veulen te transporteren..... Kom ik dan ook eerder terug? Jups als onze honden mogen vliegen wel (en dat ligt helemaal aan de temperaturen, als het kouder is dan een bepaalde temperatuur mogen die ook niet meer mee op een vlucht). Als ik eerder terug ben kan ik hier in NL al wat dingen in gang zetten (bijv n huis zoeken, iets waar we nu al naar aan het kijken zijn want we willen gaan kopen).

Er is gewoon heel veel te doen maar als mijn meisje naar NL gaat dan wil ik heel graag mee met haar.....

Kwa stallen is het idd net waar je zit en wat je wil.... Hier in de omstreken is het vrij normaal om rond de €300 te betalen, is dan wel all in. De stalling waar ik eerst gestaan heb is een prima stal alleen nu ik western rij zijn mijn "eisen" (als ik ze zo even mag noemen) wel anders geworden. Ik kijk natuurlijk ook heel anders tegen bepaalde dingen aan en merk gewoon dat mijn vroegere stal niet meer geschikt is voor mij.

Daarnaast speelt het ook wel mee dat ik dus graag al mijn beestjes bij elkaar wil hebben en tja, als dat net wat goedkoper kan is dat alleen maar mooi meegenomen ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:10

Neon prachtig nieuws dat je oudje voor dat mirakel gezorgd heeft! *\o/*
Ooit moeten ze gaan,maar dan toch liefst niet op zo een manier..

Saba krijgt een lekker buikje.

KBK wel de meesten zijn hier ook bol in de breedte,maar bij Nikita is het dus ook meer in de laagte,daarmee dat ik bleef twijfelen,maar nu niet meer.
Kim snurkt haha. En ach,beetje buikpijn. :(:)

Leuk een kickboksertje bij Fien! Al vindt ze dat misschien wel zelf niet. :)

Floor ziet er schitterend uit en wat een lief buikje!

AZ zooo ja die krijgt haar befaamde dikke buik weer! :D

Venthe leuke sint bij jullie!

CL zo gaan jullie dan toch sneller verhuizen dan verwacht misschien.Snap het wel hoor.

Hier woont maar 1 dikke buiken poster in mijn regio en zelfs heel dicht zo blijkt,en dat is Crines. :+

Marley krijgt echt een bol buikje!

Aniek <3 Ze hebben beiden zo een dromerige blik vind ik!

Maatje31 fijn dat je een nieuwe plek gevonden hebt.

Booster leuke pony hoor,met bolle buik!

Hier alles goed met mijn bolle meiden. Aan Nikita twijfel ik nu toch niet meer,die maakt nu een groeispurtje qua buik vind ik. De dames staan heerlijk op de paddock,die eindelijk weer zo goed als droog is nu. :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:38

Linda, Yazhi is die stoere knappe dame inderdaad;
Afbeelding

En zie hier inderdaad een hoop prijzen langskomen waarbij ik geen 2 pony's zou kunnen houden :o
Maar binnenbak en dat soort luxe heb ik ook niet nodig ;)

Pretty, ja he, zijn echt dromerige mommy's-to-be.
Fijn dat jullie paddock alweer mooi droog is. Hier nog wel drassig, maar niet zo erg als de afgelopen weken.

Wat een geregel CL, snap dat je haar dan liever nog voor die 9 maanden vervoerd dan met dat hele jonge veulentje. En ook in quarantaine enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:53

Fijn, Maatje31, dat je bent geslaagd! Hoop dat je paard het daar naar d'r zin zal hebben. :j

Booster, wat een prachtig bol [naam].
Door wie is zij gedekt?

Kiki, ja dat is niet fijn om te zien inderdaad.

CL, logisch hoor, ik zou ook al mijn dieren bij elkaar willen hebben. :j

Pretty, snap ik inderdaad, af en toe twijfel ik ook, maar dan kijk je een ander moment en weet je het weer zeker.
Fijn dat het goed gaat met je dames!

AniekR, wat een mooierd!

Hier staat alles weer lekker te eten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:21

Ik betaal ook niet veel hoor. Sta bij iemand particulier, betaal 50 euro per maand voor stalling, weidegang, brok en hooi. Voeren, buiten en binnen zetten wordt gedaan. De rest moet ik zelf doen.
Naast brok krijgen Neon en Michael paardenmeel en Michael luzernebrok, kost ongeveer 50 euro per maand. Verder ongeveer voor 20 euro aan vlas, en er komt nog stro bij. Koop altijd een grote baal en die kost 45 euro, doe ik zeker 3 maanden mee. Betaal dus ongeveer 135 euro voor 2 pony's.
Daartegenover staat dat we wel veel klusjes daar doen, en ik altijd groom op de wedstrijden (maar ik rijd ook enkele rubrieken zelf met hun pony's).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:50

Zo, net even in het zonnetje genoten van de pony's in de wei.

Onze ouwe knar is weer helemaal op en top! <3
Afbeelding

Afbeelding

En Rose, maiden, nu 208 dagen drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

En Neon, net niet meer maiden :') , 185 dagen drachtig:

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:03

Ik sta zelf in Achterberg voor 200- in de maand incl. Mesten, binnen/buiten zetten, voeren, buitenbak, longeerbak en wasplaats. Wel moet ik zelf voor krachtvoer regelen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:10

Wel leuk dat jullie de precieze datum weten en zo kunnen aftellen :j ben ik wel beetje jaloers op :o

Mooie foto hierboven met die zonnestralen Neonlight!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:01

weer een foto update, camille moet nog drie maanden, en begint eindelijk iets buik te krijgen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:28

Wat een heerlijke bolletjes haar heb je ook Jolandje <3

Fijn Neon dat het oudje weer helemaal de oude is... top. Is altijd zo schrikken.
Mooie foto's.

Pretty weer eendroge paddock topppieee. Hier helaas nog een grote blubberbende.
En geen twijfel meer is nog beter. *\o/* Gewoon fijn drachtig.

CL Is dan wel lastig zo die onzekerheid. Terug of niet terug.
Ik hoop dat je een mooi plekje vindt.

KBK hihihi dat slaapfilmpje van Kim gaaf hoor. _/-\o_ _/-\o_

Ik heb de paarden ook aan huis, anders zou ik met geen mogelijkheid 9 paarden kunnen houden.
Eentje staat er in de hengstenkudde en niet thuis.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:35

Linda2008 ik woon sinds een jaar in Lopik, heb daarvoor altijd in Odijk gewoond. De wei die ik al 6 jaar huur is wel in odijk.
Waar zit jij dan?

Ohh knappe merries zie ik weer voorbij komen <3 en sommige buiken :):)

Ik betaal nu voor maquavinci 150 euro per maand. Dit is inclusief binnen en buiten zetten, stal mest ik zelf maar wanneer ik eens niet kan word het gedaan. (Mijn merrie staat samen met een merrie van de stal eigenaar, stallen zitten aan elkaar dus hun stallen worden 2x per dag gedaan, 1x door hun en 1x door mij)
Krachtvoer is zelf kopen, maar dat vind ik ook niet erg. Ze krijgt een handje muesli per dag wanneer haar stal vriendin haar prakje krijgt. Om te voorkomen dat ze de stal afbreekt haha!

In de omgeving van mijn weiland lopen de prijzen erg uiteen van 150 tot wel 450 euro. Het is maar net hoe luxe je het wilt hebben ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:14

Pepper staat bij mijn vriend,betaal alleen hoefsmid en wormenkuren.

Vandaag is pepper alweer 230 dagen drachtig en ylona 225 dagen.

Zie dat de merries allemaal echt dik worden hier.

Neon dus dat is Rose,ze lijkt nog niet zo dik.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:23

Ik betaal zo goed al niets gezien ze aan huis staan..enkel hooikosten (gemiddeld 80/maand) en €20 aan krachtvoer dit voor 2 pony's (mini's). 2x/jaar €30 aan smid en 2x/jaar €65 aan smid (ijzers).
Wormenkuur is afhankelijk van welke kuur maar gemiddeld €25 per keer.

Op dit moment wel €120 aan hooi gezien ik met 2mini's zit en 1 paard die 2 balen hooi per dag op eet.

Met bovenstaande bedragen kom ik zeer goedkoop uit per jaar, jammer genoeg geef ik steeds meer uit dan nodig is.. dit ga ik dit jaar zo min mogelijk proberen te houden :+

Ik ga dit topic blijven volgen, maar er is wel 1 verandering : heb nu maar 1 drachtige merrie(mini) meer.
Mijn andere merrie is gisteren verkocht.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:44

Koudbloedkim@ Sunny is gedekt door action of the fairy rail ranch

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:48

Inowa, dat is dus de andere Roos, o nee, Rose. :D
Inderdaad nog niet dik, maar je ziet de flanken wel gevuld zijn (als je haar kent tenminste).
Rose is niet gescanned trouwens, is geen makkelijke merrie en de DA willen we graag heel houden. Dan zou ze in een opvoelbox moeten, maar haar moeder was ook zo'n krengetje, is 1 keer gescanned en heeft op het scannen de vrucht verloren, omdat ze stond te persen tijdens het scannen. Dus daarom besloten om niet te scannen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:52

Biancatje, ik kom uit Soesterberg. :) werk in utrecht (kant van maarssen).
En euhm nu in het mooie Gelderland (bij nijmegen in de buurt).

Laulau, pony's op ijzers en maar 2x per jaar naar de smit?
Wormenkuur van gemiddeld 25 euro per keer vind ik best duur. Je kunt toch makkelijk 2 mini's van 1 spuit ontwormen?
Hier gaan ze elke 8-12 weken naar de smit, zelfs als het niet nodig lijkt. Er is altijd wel een randje wat bijgewerkt moet worden ofzo...