Rondje rijden "ZONDER IETS"

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:49

ThePast03 schreef:
Rustig maar.
Met het verkeerde been het bed uitgestapt? Schijnheilig

Nope, maar het is niet leuk om dit soort reacties te ontvagen en het standpunt is er nu dus ik snap niet waarom je het toppic van een ander moet verpesten.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:53

promiss schreef:
nu lijkt het net of iedereen hier altijd netjes naar de regels luisterd...
en nooit eens iets spamnnend's uitprobeerd met hun paard...? Verward

en nu alleen omdat zij er foto's bij zet..krijgt ze van die reacties!
ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn!


eerlijk? nee hoor, ik heb nog nooit iets gedaan met mijn paard waarmee ik het risico neem andere in gevaar te brengen, zelfs mezelf breng ik maar zelden in gevaar Haha!

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:55

ThePast03 schreef:
De Nederlandse Wet zegt namelijk dat je je dier ten alle tijden onder controle moet hebben en dat kan je niet aantonen als je er 'kaal' mee de weg opgaat.


Ach, ik denk dat zij op deze manier haar paardje beter onder controle heeft dan menig ruiter die ik met allerlei hulpteugels en scherpe bitten voorbij zie stuiteren. Kan iemand met bit in WEL aantonen dattie ten alle tijden controle heeft over zijn paard???

Ik vind het prachtige foto's, wel zou ik een cap opzetten als ik haar was...

Als je eenmaal zo'n enorm goede band hebt opgebouwd met je pony, dan is die sterker dan elk touw of bit.

Zelf blijf ik voorlopig nog ff in de bak wanneer ik zonder halster rijdt Lachen

oeps, ook zonder cap Bloos
Afbeelding

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:59

Okkie1 schreef:
Jij durft. Aan de ene kant heel mooi dat je dat kunt doen aan de andere kant zou ik het niet resceren



ik ook niet,maar als je dit kunt betekend het toch dat ruiter en paard elkaar 100 % vertrouwen,dat het paardje ook super mak is(als is en blijft het een dier wat kan schrikken)

Toppie dat je het zo voor elkaar hebt!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:04

promiss schreef:
nu lijkt het net of iedereen hier altijd netjes naar de regels luisterd...
en nooit eens iets spamnnend's uitprobeerd met hun paard...? Verward

en nu alleen omdat zij er foto's bij zet..krijgt ze van die reacties!
ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn!



Juistem.. dat wilde ik ook zeggen...

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:05

Ok...bijna iedereen dan.. Tong uitsteken

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:14

Gelukkig kom ik weinig ruiters zo tegen op straat. En omdat een ander iets onverantwoordelijks doet is voor mij absoluut geen reden om het ook maar te gaan doen. Ik rij niet graag onverzekerd rond en wil dat medeweggebruikers al helemaal niet aan doen.

Als ik al iets 'spannends' deed met de paarden deed ik dat op eigen, afgesloten terrein zodat niemand anders gevaar liep.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:38

Wat ontzettend STOER!!!!!!!! (NOT!)

Iedereen heeft het er maar over dat het haar eigen verantwoording is, nou dat is het dus NIET. Zij brengt hiermee anderen ook in gevaar. Stel je voor dat het paard schrikt????

En met bit heb je toch altijd, altijd, veel meer te vertellen dan ook maar zonder 'iets'.

-een paard is en blijft een vluchtdier, je kan een paard nooit voor de volle 100% vertrouwen dat hij je er nooit zal afgooien, omdat, wanneer hij schrikt en een onverwachte beweging maakt, jij er af ligt-

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:01

Tyrza schreef:
Ik wist meteen toen ik de titel zag, dat er reacties op zouden komen dat het gevaarlijk is. Ik zeg niet dat het niet zo is. Ik bespaar je een herhaling Knipoog Maar ik zou het niet gauw op de openbare weg doen...

Ik deed vroeger ook niet anders op mijn pony op de wei hoor!

Wel apart mixje: een haftinker Haha!


wel heel gaaf dat je paardje zo betrouwbaar is Lachen

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:07

[VvdD] dramatisch einde ponykamp

19 ponys op hol, volbetuigd. Niet meer te houden.

Als je een jaar dit soort boktberichtjes zou verzamelen (de hemel verhoede) dan heb je een flinke pagina vol.

En guess what? Naomi en Beauty staan er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:25

denk jij dat ze haar pony dan wel zou kunnen houden tussen 18 andere op hol? Dream on.

Ongelukken gebeuren, helaas
maar ze opzoeken is nog wat anders.
Plus hier zal de verzekering niet moeilijk gaan doen
zonder tuig wel
ook al is het dan niet je schuld, dat word er door de verzekering dan wel van gemaakt. Die grijpen namelijk alles aan.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:40

Met een bit kan je je paard nog omtrekken in geval van nood, zonder iets niet

RK ik heb het volledig met je eens.

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:45

ik weet niet meer wat ik moet zeggen.ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben.het is gevaarlijk.maar ik denk dat zij wel weet wat zij doet.het is haar paardje die ken je door en door.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:16

runningkawa schreef:
denk jij dat ze haar pony dan wel zou kunnen houden tussen 18 andere op hol? Dream on.

Ongelukken gebeuren, helaas
maar ze opzoeken is nog wat anders.


Dat is ook wel weer zo.
De leiding die met een instabiele kudde ponys met kinderen het bos ingaat zoekt gelukkig geen ongelukken op want ze hebben netjes een bitje in. Dat toch de helft van de kinderen met een ambulance uit het bos moet worden gehaald is dan ook helaas domme pech. Maar gelukkig dekt de verzekering de schade.

Maar die stomme tr** van een Naomi zoekt wel problemen op omdat ze met het meest evenwichtige paardje van Nederland zonder touwtje een cool ritje buiten maakt.

Jan Mulder zou wel raad met haar weten Haha!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:20

dat je zoiets in de wei doet.. oke

maar ik vind het onverantwoordelijk om op de weg te gaan..

een paard is en blijft een vluchtdier, hoe braaf zo'n beestje normaal ook kan zijn..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:21

vossebier schreef:
:)* Met een bit kan je je paard nog omtrekken in geval van nood, zonder iets niet


Veel succes bij 50% van de gevallen!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:22

ik vind het hardstikke leuk om te zien dat je jou paardje zo onder controle mee hebt, en dat je dit durft. Maar ook ik vind dit wel TE gevaarlijk, er zou maar net 2 van die legerhelikopters laag overkomen of iets anders groots op de weg. En hij zal je dan vrijwel zeker met je aan de kletter gaan, nou dan ben je nog niet jarig. en waarom legerhelikopters? nou, omdat ik een verozrghaf heb waar ik ook alles mee kan doen-> daar zou ik hetzelfde mee kunnen doen asl wat jij doet. Maar toen ik een keer aan het rijden was met haar(helemaal opgezadeld) kwamen er ook 2 legerhelikopters kei laag over, en ook zij ging aan de kletter. en dan neem je haar niet zomaar terug!!! dus overschat je vertrouwen met je paardje aub niet.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:23

Mensen, ik vind dat ze nu wel genoeg negatieve dingen heeft gehoord.
Ze zal vast nu wel weten wat wij ervan denken, en ik vind het een beetje overbodig om het erin te BLIJVEN stampen. Een aantal keer is genoeg.
Er beginnen nu al ruzie's te komen, en dat is vast niet de bedoeling. Zouden we het nu niet gewoon afsluiten?? Vind het nu wel een beetje zielig worden voor naomi. Ze weet nu echt wel hoe iedereen erover denkt.

Snappen jullie mij een beetje??

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:23

Dealer schreef:
Maar die stomme tr** van een Naomi zoekt wel problemen op omdat ze met het meest evenwichtige paardje van Nederland zonder touwtje een cool ritje buiten maakt.


Ok, dit vind ik iets te ver gaan! Ik ga op de TeM drukken...

waarschuwen is OK, je mening geven is ook OK, desnoods persoonlijk aanspreken is ook OK, maar gaan schelden omdat iemand iets doet wat jij niet zou doen en in jouw ogen gevaarlijk is? Daar kan ik niet bij....

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:27

snowdon schreef:
Ok, dit vind ik iets te ver gaan! Ik ga op de TeM drukken...

waarschuwen is OK, je mening geven is ook OK, desnoods persoonlijk aanspreken is ook OK, maar gaan schelden omdat iemand iets doet wat jij niet zou doen en in jouw ogen gevaarlijk is? Daar kan ik niet bij....


Goed lezen Snowdon, dit is ironisch bedoeld.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:28

Ok, ik snap nu wat je bedoelt, maar je had het beter kunnen omschrijven. Ik blijf wel bij mening dat het tijd werd voor de TeM, want iedereen ziet wel dat het topic uit de hand is gelopen en de topicstartster kan zelf niet eens reageren wegens vakantie...

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:30

vind ik ook ...
ik denk dat naomi met deze berichtjes niet echt vrolijker word

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:30

vossebier schreef:
Wat ontzettend STOER!!!!!!!! (NOT!)

Iedereen heeft het er maar over dat het haar eigen verantwoording is, nou dat is het dus NIET. Zij brengt hiermee anderen ook in gevaar. Stel je voor dat het paard schrikt????

En met bit heb je toch altijd, altijd, veel meer te vertellen dan ook maar zonder 'iets'.

-een paard is en blijft een vluchtdier, je kan een paard nooit voor de volle 100% vertrouwen dat hij je er nooit zal afgooien, omdat, wanneer hij schrikt en een onverwachte beweging maakt, jij er af ligt-


dus jij denkt dat ze dit heeft gedaan om ontzettend STOER te zijn? Verward

ik vind niet dat het haar eigen verantwoording is..maar ik vind deze 'negatieve' reacties een beetje sneu... Scheve mond
ze zal zelf nu ook wel weten dat het gevaarlijk is wat ze deed!
maar ik vind het een beetje erg zielig dat nu iedereen haar af moet kraken!
ik vind het heel leuk voor haar dat ze een pony heeft waarmee ze dit kan doen!
en daar blijft het voor mij ook bij!
ik vind nu iedereen dit heeft gezegt..de rest het ook niet nog eens af moet kraken:S
zo denk ik er over...? Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132219
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:39

Ik denk dat iedereen zijn zegje wel heeft kunnen doen.
Alle voors- en tegens zijn uitgebreid aan bod gekomen en het wordt er niet echt gezelliger op.
Vandaar een slotje.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:39

Die arme meid zet leuke foto's op bokt.
Krijgt ze alleen maar commentaar.
Is dat effe aardig van iedereen.
En ja dat het gevaarlijk is zal ze zelf ook wel weten maar dat is haar keus en daar hebben wij niets mee te maken.

Sorry hoor maar hoe zouden jullie het vinden om zulk commnetaar te krijgen op je foto's
Er mankeerd volgens iedereen altijd wel wat aan foto's
Is het niet je houding dan is het wel weer wat anders.

Erg jammer dat het altijd zo moet