Ik was met een stel vriendinnen op ponykamp bij manege van Loon, in Loon op Zand. Ik reed op Henkie, een schat van een pony/paard (kruising).
Ik zat in de hoogste groep en we maakten de hele week mooie buitenritten. Het ging de hele week goed, tot vanochtend...
We zouden om 9 uur nog een uurtje buiten gaan rijden, als afsluiting. We reden het bos in, keurig in de rij, een stuk of 16 pony's en 2 paarden van de leiding. Na ongeveer een half uurtje waren we rustig aan het rijden door de duinen in stap. Opeens duiken er een paar mountainbikers op, die vlak achter de paarden langs crossten

Daar gingen we....alle pony's op hol, niet te houden. Ze raceten het bos in, volle rengallop, niet te stoppen.
Echt waar, mijn hart zat in mn keel

Nadat we het hele bos doorgecrosst waren in volle rengallop, niet te stoppen, was ik samen met een ander meisje de enige die nog op mn pony zat (vraag me niet hoe). Het enige waar ik aan kon denken was dat ik Henkie moest stoppen en dat ik mn voeten verder uit de beuels moest halen, voor het geval ik zou vallen.
Ondertussen racete Henkie door, achte de pony's aan die zonder berijders verder waren gerend. Toen kregen we de manege in zicht. Daar was alles al klaargemaakt voor de komst van de pony's, de begeleiders hadden gebelt om te zeggen dat we eraan kwamen. Bij de laatste scherpe bocht kon ik niet meer blijven zitten en viel ik met paard en al in de modder, tegen een boom

Inmiddels waren alle pony's terug, maar de berijders niet...Gelukkig had ik zelf niets en de pony's ook niets, maar de rest van de groep verging het wat minder

Ik ben heel blij dat er geen serieuzere ongelukken zijn gebeurd, maar dit ritje zal ik niet snel vergeten...een heel slecht einde van een heel leuk ponykamp

We hebben nog een tijd zitten napraten want iedereen was in paniek, en ik hoop dat dit niet meer voorkomt