Teigetje schreef:Prinses: geen idee, ken zo wat alle BWP bloedlijnen maar heb van deze nog nooit gehoord. Is ze misschien overgezet naar BWP vanuit een ander stamboek?
Cauvray heeft inderdaad een zeer goeie afstamming met Heartbreaker en Jokinal in de bloedlijnen. Ze is wel nogal klein (ik val op kleinere paarden maar is meestal niet zo interessant voor de verkoop). Nog niet beleerd. Positief: merrie. Prijs zal afhangen van hoe ze in vrijheid springt want mensen die voor zo' bloedlijnen kiezen, komen om een springpaard te kopen. Ik zou zeggen tussen de 2000 en de 3000 euro tenzij ze bvb formidabel springt in vrijheid.
Armani: niet zo'n gekende afstamming in de vaderlijn, moederlijn is interessanter. Jong, netjes aangereden, goed aan de maat maar een ruin. Ik schat 3000 a 4000 euro afhankelijk van zijn bewegingen, uitstraling, springtechniek.
Blue Devil (Belgisch Rijpony): interessante maat, nl grote C. Is dus geschikt voor al een iets ouder ruiterke en interessant omdat de categorie C start vanaf 1.28m en je dus met 1.36 al bij de echt grote C's zit. Lijkt qua beschrijving van karakter en prestaties een erg leuke pony en zeer geschikt voor wat kinderen nodig hebben. Voor een goeie en brave pony wordt tegenwoordig erg veel geld neergeteld. Ik schat 2000 a 2500 euro, zeker ook omdat de pony nog jong is en een hoog wedstrijdniveau heeft.
Quirina: interessante bloedopbouw met toch twee zeer belangrijke pionnen. Op basis van die bloedlijnen vermoed ik dat ze goed beweegt. Is een merrie, ook weer interessant. Kan op dit moment geen wedstrijdresultaten voorleggen en is ook al aan de iets oudere kant. Prijs zal dus afhankelijk zijn van hoe ze nu voorgesteld wordt in dressuur en hoe de springtechniek is. Vermits ze die wedstrijd als tweejarige gewonnen heeft, kan ik veronderstellen dat ze een goeie springtechniek heeft. Als ze daarenboven netjes gereden is in dressuur, goed beweegt, een behoorlijk niveau haalt in de dressuur dan zou je kunnen gaan voor 5000 euro. Je schrijft er niet bij hoe groot ze is. Is ze minder dan 1.65m dan ga je die 5000 euro niet krijgen denk ik.
Scarlett: moeilijker, is een merrie, Carneval is inderdaad interessante bloedlijn, maar de meeste mensen zijn wat terughoudend naar paarden die rechtstreeks uit een volbloedvader stammen. Voor military dan weer erg geschikt vermoed ik omwille van die volbloedinbreng. Zou interessant kunnen zijn als fokmerrie omwille van het Carneval bloed. Redelijke leeftijd en goeie stokmaat, al zijn er natuurlijk nog heel wat mensen die liever nog groter zien. Als je nu enkel recreatief rijdt, gaat ze in waarde dalen (puur objectief gezien dan). Dus ga ik mijn schatting doen met het idee dat je ze onmiddellijk weer zou verkopen en dat die prestaties er nog "in" zitten. Ik schat 4000 euro.
Ze is 1.68m groot