Taxtatietopic BWP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Taxtatietopic BWP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 17:22

OK,ik vind hier wel een taxatietopic voor welshen,kwpners,kruisingen,alleen de BWP mis ik nog
Dus hier een taxatietopic,en dan verwijs ik de BWPfanaten meteen naar dit topic: [RP] Wie heeft er nog een BWP-er?

Ok,dus een taxatietopic:
Ik begin:
Naam:[***]
Stamboeknaam: [***]
Ras: BWP duh Tong uitsteken
Leeftijd: 12
Hoogte: 1.65 m
Kleur: Roodvos
Vader: Sky Rocket Lobel
Moeder: Tristesse M
Vroeger draver geweest
Blind oog
Kan een kleine van 1 jaar opzitten Schijnheilig
Afbeelding
Haar mooie kwijl draf Kwijl
Afbeelding

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 17:29

Naam: [***]
Ras: BWP
Leeftijd: 2.5
Kleur: Koffievos
Hoogte:nog in de groei maar momenteel 1.57 m
Vader: Vancouver D'Auvray
VV:Heartbreaker
Vader van moeder van Vancouver D'Auvray: Jokinal de Bornival
V van Jokinal de Bornival: Almé Z
Afbeelding
Afbeelding
En het zijn allebei merrie Knipoog

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 18:02

Niemand die zijn BWP wil laten 'keuren'?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:23

Voor het eerste paard zou ik niet weten wat voor een prijs je daar zou kunnen opplakken, omdat ze al wat ouder is en blind is aan een oog..
Het tweede paard rond 2000?
Ben hier wel extreem slecht in Tong uitsteken

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:33

Armani
Leeftijd: 4 jaar (10/05/2000)
Schoft: zal nu rond 1m70 zitten, maar hij groeit nog
Omdat hij 4 is, kent hij nog niet heel veel oefeningen, maar hij leert snel en denkt met je mee.
Hij is trailermak, verkeersmak (kijkt nergens naar, loopt zo op kop, is zelfs al alleen gegaan en was dan ook braaf)
Het is wel een paard dat veel vertrouwen moet krijgen, het blijft een jong dier, dus is niet geschikt voor kinderen of beginners.
*edit* Hij kan trouwens goed springen en doet dit ook graag. Hij zal nooit weigeren of kijken naar "speciale" kleuren. Met vrijspringen hebben we laatst 1m10 gesprongen en hij had nog ruimte over.
Vader: King's Bens
VV: Admirzaal Z
VM: Voltaire

Afbeelding
Afbeelding

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 10:36

Armani,ik denk ong tussen de 3000 en 4000 €
Ben hier ook erg slecht in Tong uitsteken
Maare,[***] hebben we gekocht toen ze 4 was,toen had ze geen blind oog en toen kostte ze 3500 € Bloos!
Is dat dan veel?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:25

CAuvraySky schreef:
Armani,ik denk ong tussen de 3000 en 4000 €
Ben hier ook erg slecht in Tong uitsteken
Maare,Prinses hebben we gekocht toen ze 4 was,toen had ze geen blind oog en toen kostte ze 3500 € Bloos!
Is dat dan veel?

dat valt wel mee hoor! (volgens mij)
goed idee om hier een topic over te beginnen! Tong uitsteken

ik zal ook even taxeren:

prinses : €3000
C'Auvray Sky : €5000,-
Armani : €6000,-

ik ben ook niet zo heel goed in taxeren.. maare ik heb het geprobeert Lachen

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:36

nou de mijne!! Haha!

naam: Blue Devil
stamboeknaam: Benji van de Hoeve
kleur: schimmel
geslacht: ruin
ras: BWP (BRP)
stamboek: hij staat in het BWP stamboek
vader: Saantano van Germania (ook familie van Nabor)
moeder: Utopia
stokmaat: 1.36
leeftijd: 7 jaar
Niveau: L springen, M startgerechtigd --> L1 dressuur(bijna L2 startgerechtigd) Hij heeft nog NOOIT geweigerd!! Tong uitsteken
Karakter: Heel cool (schrikt bijna nooit) vlotte pony, in bijna alles goed. Kan nog heeel ver komen met springen!

hier een paar foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nou! kom maar op! Tong uitsteken

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 17:43

Uhm, BlueDevil: ik schat tussen de 2000 en 3000 €
Is nogal 'klein' maar is L2 startgerechtigd

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:56

Wil iemand mijn paardje keuren Haha! Voor foto's mag je in me profiel kijke want hier allemaal die foto's plaatsen duurt wel Haha! Mijn paardje is: v. Velcome Fontaine (v. Almé Z) en vader van de moeder: Wendekreis (v. Wendekreis)
Ze is 11 jaar en heeft Z gesprongen denk ik dat het is in Nederland.
1.20m dus
Ze heeft als twee-jarige wedstrijd vrijspringen gewonnen en tot slot is het een zeer lief tof paard Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:22

Quirinake, je moet ook ander paarden keuren Knipoog

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:23

hm, Quirinake 6000?

Beardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:40

Naam: Scarlett
Stamboeknaam: Scarlett Van den Guldenagel
Kleur: Donkerbruin, geen aftekening
Geslacht: merrie
Ras: BWP
Vader: Touch of Fairway XX
Vader moeder: Carneval
Stokmaat: 1.66
leeftijd: 9 jaar
Niveau: Momenteel recreatief, heb haar nog niet zolang, maar reed bij de vorige eigenaars L Military en M dressuur
Karakter: Heel cool, een echte dame, vlot en we zijn een dynamisch duo.

Als er iemand een foto wil plaatsen voor mij, mail me dan, want daar ben ik niet zo goed in.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:41

Dookie schreef:
Quirinake, je moet ook ander paarden keuren Knipoog

Sorry wist ik niet Bloos Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:42

Bluedevil ong 3.500 euro denk ik

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:56

Prinses: €2000
C'Auvray sky: geen idee, ken nl niks van afstamming
Armani: €3500-€4000
Blue devil: €2000
Quirina: €5500
Scarlet: €3500
Maar ben hier niet goed in (anders gezegd, heb het nog nooit gedaan).

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:34

Hum Bloos
[***] heeft een goede bloedlijnen al zeg ik het zelf
Ze heeft 3 stamboekhengsten in haar bloedlijnen Haha!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:37

Quirina: tussen 5000 en 6000
Scarlet: Heeft Carneval Mooi beest Tong uitsteken
Dus ong tussen 4000 en 5000 €
Carneval is een goede Knipoog

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:37

Prinses: geen idee, ken zo wat alle BWP bloedlijnen maar heb van deze nog nooit gehoord. Is ze misschien overgezet naar BWP vanuit een ander stamboek?

Cauvray heeft inderdaad een zeer goeie afstamming met Heartbreaker en Jokinal in de bloedlijnen. Ze is wel nogal klein (ik val op kleinere paarden maar is meestal niet zo interessant voor de verkoop). Nog niet beleerd. Positief: merrie. Prijs zal afhangen van hoe ze in vrijheid springt want mensen die voor zo' bloedlijnen kiezen, komen om een springpaard te kopen. Ik zou zeggen tussen de 2000 en de 3000 euro tenzij ze bvb formidabel springt in vrijheid.

Armani: niet zo'n gekende afstamming in de vaderlijn, moederlijn is interessanter. Jong, netjes aangereden, goed aan de maat maar een ruin. Ik schat 3000 a 4000 euro afhankelijk van zijn bewegingen, uitstraling, springtechniek.

Blue Devil (Belgisch Rijpony): interessante maat, nl grote C. Is dus geschikt voor al een iets ouder ruiterke en interessant omdat de categorie C start vanaf 1.28m en je dus met 1.36 al bij de echt grote C's zit. Lijkt qua beschrijving van karakter en prestaties een erg leuke pony en zeer geschikt voor wat kinderen nodig hebben. Voor een goeie en brave pony wordt tegenwoordig erg veel geld neergeteld. Ik schat 2000 a 2500 euro, zeker ook omdat de pony nog jong is en een hoog wedstrijdniveau heeft.

Quirina: interessante bloedopbouw met toch twee zeer belangrijke pionnen. Op basis van die bloedlijnen vermoed ik dat ze goed beweegt. Is een merrie, ook weer interessant. Kan op dit moment geen wedstrijdresultaten voorleggen en is ook al aan de iets oudere kant. Prijs zal dus afhankelijk zijn van hoe ze nu voorgesteld wordt in dressuur en hoe de springtechniek is. Vermits ze die wedstrijd als tweejarige gewonnen heeft, kan ik veronderstellen dat ze een goeie springtechniek heeft. Als ze daarenboven netjes gereden is in dressuur, goed beweegt, een behoorlijk niveau haalt in de dressuur dan zou je kunnen gaan voor 5000 euro. Je schrijft er niet bij hoe groot ze is. Is ze minder dan 1.65m dan ga je die 5000 euro niet krijgen denk ik.

Scarlett: moeilijker, is een merrie, Carneval is inderdaad interessante bloedlijn, maar de meeste mensen zijn wat terughoudend naar paarden die rechtstreeks uit een volbloedvader stammen. Voor military dan weer erg geschikt vermoed ik omwille van die volbloedinbreng. Zou interessant kunnen zijn als fokmerrie omwille van het Carneval bloed. Redelijke leeftijd en goeie stokmaat, al zijn er natuurlijk nog heel wat mensen die liever nog groter zien. Als je nu enkel recreatief rijdt, gaat ze in waarde dalen (puur objectief gezien dan). Dus ga ik mijn schatting doen met het idee dat je ze onmiddellijk weer zou verkopen en dat die prestaties er nog "in" zitten. Ik schat 4000 euro.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:44

En dan mijn beestje nog Haha!

Balte van de Breden Dries: 3.5 jaar
vader: Don Renoir
moeder is van A Lucky One x Fantastique
Stokmaat 1.67m, kleur bruin

Vader voert interessant Duits dressuurbloed: vader is nl van Donnerhall en de vader van de moeder is Renoir I. Deze komt uit dezelfde bloedlijn als Rubinstein. Via de moeder komt er dan een tikkeltje volbloed in (vader van A Lucky One is Lucky Boy xx) dat voor wat verfijning zorgt en er komt ook power in via Fantastique.

Balte is zadelmak en krijgt alle tijd om rustig uit te groeien. Is zeer braaf en cool van karakter. Heeft een sterke persoonlijkheid en is erg intelligent. Ze beweegt apart mooi, is van nature bergop gebouwd en komt in het drafwerk vanzelf vooraan los van de grond. Ze heeft veel evenwicht en veel souplesse en beschikt ook over een sterke motor achteraan. Ze is treinmak (onze weide is naast een spoorweg), trailermak,enzovoort.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
treinmak dus
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:00

Balte 3000-4000? Ze beweegt erg mooi

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:51

[RP] Taxtatietopic BWP
Teigetje schreef:
Prinses: geen idee, ken zo wat alle BWP bloedlijnen maar heb van deze nog nooit gehoord. Is ze misschien overgezet naar BWP vanuit een ander stamboek?

Cauvray heeft inderdaad een zeer goeie afstamming met Heartbreaker en Jokinal in de bloedlijnen. Ze is wel nogal klein (ik val op kleinere paarden maar is meestal niet zo interessant voor de verkoop). Nog niet beleerd. Positief: merrie. Prijs zal afhangen van hoe ze in vrijheid springt want mensen die voor zo' bloedlijnen kiezen, komen om een springpaard te kopen. Ik zou zeggen tussen de 2000 en de 3000 euro tenzij ze bvb formidabel springt in vrijheid.

Armani: niet zo'n gekende afstamming in de vaderlijn, moederlijn is interessanter. Jong, netjes aangereden, goed aan de maat maar een ruin. Ik schat 3000 a 4000 euro afhankelijk van zijn bewegingen, uitstraling, springtechniek.

Blue Devil (Belgisch Rijpony): interessante maat, nl grote C. Is dus geschikt voor al een iets ouder ruiterke en interessant omdat de categorie C start vanaf 1.28m en je dus met 1.36 al bij de echt grote C's zit. Lijkt qua beschrijving van karakter en prestaties een erg leuke pony en zeer geschikt voor wat kinderen nodig hebben. Voor een goeie en brave pony wordt tegenwoordig erg veel geld neergeteld. Ik schat 2000 a 2500 euro, zeker ook omdat de pony nog jong is en een hoog wedstrijdniveau heeft.

Quirina: interessante bloedopbouw met toch twee zeer belangrijke pionnen. Op basis van die bloedlijnen vermoed ik dat ze goed beweegt. Is een merrie, ook weer interessant. Kan op dit moment geen wedstrijdresultaten voorleggen en is ook al aan de iets oudere kant. Prijs zal dus afhankelijk zijn van hoe ze nu voorgesteld wordt in dressuur en hoe de springtechniek is. Vermits ze die wedstrijd als tweejarige gewonnen heeft, kan ik veronderstellen dat ze een goeie springtechniek heeft. Als ze daarenboven netjes gereden is in dressuur, goed beweegt, een behoorlijk niveau haalt in de dressuur dan zou je kunnen gaan voor 5000 euro. Je schrijft er niet bij hoe groot ze is. Is ze minder dan 1.65m dan ga je die 5000 euro niet krijgen denk ik.

Scarlett: moeilijker, is een merrie, Carneval is inderdaad interessante bloedlijn, maar de meeste mensen zijn wat terughoudend naar paarden die rechtstreeks uit een volbloedvader stammen. Voor military dan weer erg geschikt vermoed ik omwille van die volbloedinbreng. Zou interessant kunnen zijn als fokmerrie omwille van het Carneval bloed. Redelijke leeftijd en goeie stokmaat, al zijn er natuurlijk nog heel wat mensen die liever nog groter zien. Als je nu enkel recreatief rijdt, gaat ze in waarde dalen (puur objectief gezien dan). Dus ga ik mijn schatting doen met het idee dat je ze onmiddellijk weer zou verkopen en dat die prestaties er nog "in" zitten. Ik schat 4000 euro.

BlueDevil heeft met zijn vorige baasje op zijn 4e nog M gesprongen.. maar omdat je pas met z'n 5 wedstrijd mag springen kon ze niet naar de Z!
maar daar ga ik hem nu naar toe rijden!

nu nog ff taxeren!

Quirinake €5500,-
Scarlet €4000,-
Balte € 3000,-

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:23

Teigetje schreef:

Ze is 1.68m groot

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:54

Nog vergeten te vermelden. De moeder van Balte loopt M-dressuur. Van diezelfde moeder is een Jokinal de Bornival zoon als vierjarige naar het buitenland verkocht voor 1.5 miljoen oude Belgische frankskes, deze heeft daar in de internationale springsport gelopen. Even voor alle duidelijkheid, ik heb de moeder gekocht en de vorige eigenaars hebben het Jokinal veulen gehouden Haha! Knipoog

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 13:41

[***] springt over de draad Haha!
Die is ong. 1.50 m hoog,we hebben die verhoogd en nu geraakt ze er nog over