Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:56

ik zou het gewoon proberen....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:48

Ik niet,ik zou er lang over nadenken,de kans dat hij rustiger word van weer in training gaan is niet zo groot hoor Knipoog .Een koerspaard is niet iets wat je 'erbij' doet.Daar moet je voor gaan met je paard en voordat rees weer op koersniveau is mag je toch een aardig tijdje uittrekken,het is nu al een 5 jarige(bijna 6) die toen niet voor niets niet goed genoeg was.Als het mijn paard was zou ik hem niet in training zetten,maar wat let je om hem in te spannen Lachen .Je kan zelf ook gaan crossen voor de kar Knipoog

Twilight was derde Haha! !Werd nog voor zijn benen gereden het laatste stuk ook,maar de eerste keer uit meteen 3 vind ik best zat Haha! !

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:47

Jah ruitje zo bedoelde ik het ook... had ik er ff bij moeten zetten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:52

Nou,ik heb een advertentie gezet hier op Bokt voor een verzorgster,het zal mij benieuwen.Ik weet nog niet zeker of ik het doe,maar dan heb ik in ieder geval lang genoeg de tijd om de kandidaten te screenen Knipoog

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:28

Ik heb een franse draver van 13 jaar.Hij heeft tot verleden jaar gekoerst en nog altijd goed.Ik trainde hem al voor zijn vorige eigenaar,maar die werd het koersen beu(vanwege zijn leeftijd).Zo heb ik hem gekocht.Ik rij er recreatief mee.Hij is heel lief en doet alles wat je vraagt.Hij is te rijden op stemcomando.Hij kan wel niet galloperen(deed dat in de koers ook niet),maar ik ben content met hem.Zou hem niet meer kunnen missen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:51

Hoe heet ie?? We kennen hem vast wel, als ie tot pensieongerechtigde leeftijd heeft gekoerst Haha! Want veel zijn dat er niet.

Ilse: ik denk ook niet dat het dressuurmatig rijden en nog van komt als je hem in training doet. Daarbij gaat dat ook geld kosten, reken maar op een paar honderd euro per maand, plus de kosten je je moet laten registreren als deelnemer en staat hij nog wel op jouw naam of is hij verkocht zonder papieren? Er komt nogal wat bij kijken, verkijk je er niet op.

Ik ga zo even twee foto's plaatsen van ik met Ofir en Rival met de verzorgster. We hebben vandaag een flinke buitenrit gemaakt en dat ging super OK dan!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:01

leuk dat het goed ging met ofir en rival met rijden.
Ilse: Misschien moet je nog even doorzetten met rijden. ik denk dat als hij in training gaat dat het dan nog lastiger word om dresuurmatig ermee te gaan rijden. en misschien gaat hij doordat hij voor de sulky hard mag dat als je er weer mee gaat rijden dat hij dan ook hele tijd keihard wil maar dan word hij tegen gehouden en voor de sulky mag hij gaan. misschien word het dan verwarrend voor hem waneer hij wel hard mag gaan en waneer niet

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:11

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:20

ik heb gereageerd

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:36

En nog een nieuwtje: ik ben aangenomen, dus vanaf 6 december ben ik officieel tijdopneemster voor de NDR Haha! Ikke blij OK dan!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:45

Wendy, dubbel gefeliciteerd!

Ruitje gefeliciteerd!

Ilse, ik zou hem niet meer laten koersen als ik jou was. Bij mijn eigen paard merk ik dat ik hoe meer ik hem hard laat gaan, hoe drukker hij wordt. Ik laat hem daarom nooit uitrennen, want dat werkt niet bij hem, ja werkt wel, maar averecht. Een draver is niet zo makkelijk moe te krijgen, jij bent eerder moe, daarom moet je slim wezen en hem niet de kans geven druk te worden en hard te laten gaan. tenmisnte, dat werkt bij mijn paard zo en bij meer paarden bij ons op stal

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:48

Ilse, ik zou niet aan koersen beginnen. Het gaat er niet alleen of ze hard lopen, maar ook of ze bijvoorbeeld de juiste coordinatie hebben om perfect een bocht door te komen. Dat wordt ze als jong paard voor de kar al geleerd, en verder in de training uitgebouwd. Jouw paard is nu al zolang op een andere manier getraind, die kan niet meer terug naar het echte harddraven.

Ik denk dat jouw probleem trouwens heel gemakkelijk op te lossen is: zet hem op een stal neer waar hij overdag naar buiten kan! Een draver heeft veel te veel energie om alleen maar op stal te staan en gereden te worden, ze moeten elke dag een paar uur los kunnen om hun energie kwijt te kunnen. Dan zal je zien dat hij wél rustig te rijden is Lachen.

Ruitje, Twilight liep een hele beste koers !

Stuart heeft zijn reputatie als oplossing voor springende paarden vandaag weer waargemaakt: het paard dat hij reed was al 3 keer achter elkaar uitgeschakeld met verschillende rijders, maar vandaag bleef hij perfect draven *LOL*

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:55

gaaf wkoekoek gefeliciteerd.
fijn dat hij bleef draven

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:59

Wendy gefeliciteerd...

haha ik had politie bij stal...ze hadden klacht gehad over blaffende honden... nou wij hebben dus geen honden...had ze maar ff naar iemand gestuurd die 14 (!!!!) honden in dr stal heeft...

Maar goed, ik stond dus met Timmie, onze Shetlander, en die is aan t wennen aan hoofdstel. (hij is 2jarige vervelende hengst, maar toch wel n schatje hoor).

Dus een van de agenten stapt naar voren, om Timmie te aaien... dus ik zeg; Ja wel voorzichtig hoor, het is niet altijd zo'n lieve hengst...
Zegt hij: Ik heb n pistool.... Nou jah, dat nam ik m niet in dank af... en heb hem dat ook even netjes maar eerlijk duidelijk gemaakt!
zoiets zeg je toch niet??????

Ohwjah fotos staan bij mn onderschrift... de link

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:11

wkoekoek schreef:
En nog een nieuwtje: ik ben aangenomen, dus vanaf 6 december ben ik officieel tijdopneemster voor de NDR Haha! Ikke blij OK dan!

gefeliciteerd OK dan! OK dan!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 09:46

zo dat is brutaal van die agent Bloos!
timmie is lief Lovers

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:34

Jah... ik stond er ook echt van te kijken dat ie dat zei...volgens mij mogen ze dat niet eens, maar ach...
en jah timmie is heel lief...alleen echt n hengst Haha! hahah

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:02

Cookie staat inderdaad ook elke dag van 8.30 tot ongeveer 5 uur buiten en ik heb weinig last van overmatige energieuitspattingen. (Ik heb haar echter nog noit over het land of in de paddock zien rennen)
Wel merk ik dat ze nog iets rustiger is als ik minimaal 1 keer per week een lange buitenrit ( ongeveer 2 a 3 uur) maak.

In ieder geval lijkt mij het uit laten rennen op het strand geen goed idee. Dat hebben ze snel door en daarna zit een rustige rit er niet zo snel meer in. Gewoon een normaal tempo buitenrijden is beter.

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:24

Ik denk niet dat je hem gaat kennen.Zijn naam is Eveil De Grez.Hij heeft tot zijn 10 jaar in Frankrijk gelopen en daarna nog 2 jaar op het klein spel.Ik weet niet hoe jullie dit noemen.In elk geval ik ben er supper blij mee.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:49

KM staat ook overdag buiten en bij hem heb ik ook geen last van energie uitspattingen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:52

Ik heb in m'n sectorwerkstuk ook over de bekendste/beroemdste pikeur+paarden. Moet ik nog iemand speciaal neer zetten Schijnheilig

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:11

Rhythm Triton natuurlijk Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:40

Ohw, KM is ook zo'n sufferd af en toe...
Ik was hem aan het longeren, alles heel rustig aan, ging echt geweldig Bloos
Andere hand, ging ook heel goed... en toen stuikelde ie... Rolleyes en in plaats van te proberen overeind te blijven,
NEE hij laat zich ook zo vallen...
Daar lag KM met zn voorhand op de grond en zn kont in de lucht Cheese!
En hoe hij keek: Wat doe ik hier nou weer dan...

Was maar naar m toegelopen Ach gut staat ie ook zo weer op... niets aan de hand, hij schudt zich uit en loopt ook zo weer verder.
Hij heeft er helemaal niets aan over gehouden, misschien een geschaafd EGO maar meer niet, hahaha!

OK, KM heeft wat moeite met bochten, maar dit is echt weer een stunt voor hem! Ging wel in slowmation dus mischien heb ik mede daar door geluk gehad dat hij niets heeft... maar jah KM is ondertussen exper in onderuit gaan....

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:43

ik heb hem geplaatst.

gekke km, hij zal zich achteraf wel geschaamd hebben Bloos gelukkig heeft hij niks bezeerd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:46

jockeygirl schreef:
ik heb hem geplaatst.

gekke km, hij zal zich achteraf wel geschaamd hebben Bloos gelukkig heeft hij niks bezeerd.

Wie heb je geplaatst? Lachen