Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb in het verleden (tot ong. een jaar terug) heel regelmatig diverse sites afgespeurd, maar veel onderzoek wordt er niet naar gedaan voornamelijk door gebrek aan fondsen. Dat is iets waar archeologen zelf al aardig mee te kampen hebben met het oog op de verdwijnende permafrost, genetici ivm het gebruik van eigen getrokken DNA tov het gebruik van wat er al aan (niet altijd even relevant) DNA materiaal zit in de databanken, enz. enz.
Ik weet niet waar je woont, maar je bent sowieso altijd van harte welkom om eens een keertje bij onze merrie te komen kijken. Ze is tot nu toe een hele goede ambassadrice voor het ras en toont heel typische, vlakke gangen. Overweeg je om Mukam te kopen? Je mag me altijd een PB sturen als je een pedigree analyse wilt. 

Het beste advies zou zijn om eens bij een stoeterij net over de grens in Duitsland te gaan kijken, want dat is voor jou veel dichterbij. Kun je er eventueel een dagje shoppen in Bonn of Keulen oid aan vast plakken.
De meeste fokkers vinden het helemaal fantastisch als er mensen met interesse in het ras willen komen kijken.
Het is ook meer dat ze het ras zeer lelijk vinden maar de mijne is blijkbaar weer wél mooi... terwijl ze juist mooi rastypisch is...

JoSav schreef:Wat me overigens nu ook even te binnen schiet: een bijzonderheid bij Turkomans en AT welke ook gevonden is bij paardenschedels van Parthische en Niseiaanse herkomst is een soort bult boven de ogen, die vaak 'hoorn' genoemd wordt. Het pariëtale bot, boven het voorhoofdsbeen heeft een fikse uitstulping. Ik zal even kijken of ik een foto kan opsnorren van een AT met die typerende bolling boven de ogen. Helaas kan ik onze merrie daarvoor niet gebruiken, want zij heeft wat platter voorhoofd.
Deze hengst heeft een zichtbare bult.
Op deze foto is het duidelijker te zien.
Deze heeft het ook een beetje.
.
) 

JoSav schreef:De dag zelf (zondag) werd officieel geopend door een demonstratie te paard van president Berdymukhamedov.
Het was bedoeld om te laten zien dat hij een echte paardenman is en fervent ruiter.
Vreselijk, precies of het paard elektroshocks krijgt! Dat nerveus trekken in die mond en keihard z'n sporen in die ribben drammen... arm dier, dan ben je die favoriet van de president en krijg je dit als 'beloning'