[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 07:55

Dat is dan een goed paard Kimberly. :Dq

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:29

Stille meelezer meldt zich, ik wil graag wat actiever meeschrijven als het mag. Ga mijn jonkie op termijn western beleren (en mezelf dan meteen ook :Y) ). Geniet al langer mee van jullie paarden. En honden!

Kimvicious schreef:
Ik zit op een mega roze wolk. <3 <3 <3

Ze is dan ook ontzettend leuk! Gefeliciteerd met je knapperd.

Daihyo schreef:
Oh fijn, zo’n koele kikker!

We gaan zondag verhuizen :):)

Succes en sterkte vandaag. Je bent er echt iets moois van aan het maken!

Bellatrix schreef:
Hij liep vandaag al beter maar de hoefsmid kon niets vinden...paar dagen rust en pijnstilling.
Hopen dat het stapjes in de goede richting zijn. Lastig als je niet weet waar het vandaan komt.

Zertab schreef:
Aanstaande vrijdag ga ik eindelijk weer paardrijden!

En verder vandaag druk met de shetlanders van de buurman. Maar ze eet weer en doet het weer helemaal prima gelukkig! :D

Wat goed dat je de buurman kon helpen, gelukkig dat de shet weer goed gaat. En veel plezier vrijdag! Ik moet ook weer eens aan de les. Misschien dat ik bij Trainingsstal Starnmeer ga westernlessen, wil in ieder geval eens een proefles boeken.

corine1981 schreef:
Ik blijf ook verliefd op dat paard, ze gaat nooit de beste western poownie worden qua gangen maar ze is zo heerlijk braaf en enthousiast, dat maakt veel goed :+

Dat maakt alles goed, toch. Leuke pony! je ziet haar inderdaad zo haar best doen.

xDenies schreef:
Sorry, ik heb geen fut om even algemeen te reageren. We hebben genoten vandaag! Maar ben echt versleten.

Dat ziet er echt fántástisch uit! Ben een beetje jaloers :D . Zodra de mijne eraan toe is, ga ik dit ook doen.

Kimvicious schreef:
"Onze" Johndoe won de $10.000 added bronze open trophy!! Wat een mega avond. Wat een mega paard <3
Wat goed *\o/* !

Zo, ik ben een beetje bij :D . Zelf heb ik een vierjarige Arabier, die ik western ga rijden. Nu aan het zadelmak maken. Heb af een toe een westernles gehad in het verleden en reed twee bijrijdpaarden op neck reining en vooral: zit. En dat bevalt mij enorm, wordt er namelijk zelf een meer ontspannen ruiter van. Dus dat gaan we doen. Is een meerjarenplan, want ik moet dus ook zelf nog een heel stuk omscholen. Maar enorm veel zin in, ik heb nul haast. We zitten namelijk nu in deze fase:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 09:31

Je eerste keer erop? :D Braaf dier! Je wil hem/haar dus zelf zadelmak maken en inrijden? Welke omgeving zit je? Misschien weten wij wel iemand die je kan helpen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:35

Ja, eerste keer. Hij is echt zijn gewicht in goud waard. Zadelmak maken zelf heb ik goede hulp voor. Voor het western trainen zou ik inderdaad nog iemand nodig hebben. Goede tips dus welkom! Omgeving Amsterdam (Noord). Ik weet dat Anick Worp relatief in de buurt zit.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:36

Wat een leuk dier miereneter!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 09:37

Fijn dat je goede hulp hebt. De start van de opleiding is juist zo belangrijk. Anick Worp is een goede. :j

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:54

miereneter schreef:
Ja, eerste keer. Hij is echt zijn gewicht in goud waard. Zadelmak maken zelf heb ik goede hulp voor. Voor het western trainen zou ik inderdaad nog iemand nodig hebben. Goede tips dus welkom! Omgeving Amsterdam (Noord). Ik weet dat Anick Worp relatief in de buurt zit.

Evelien Geerlof van trainingsstal Starnmeer?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:08

@Kimvicious Dank je wel.

@Bellatrix Fijn om te weten.

@Sirius_ Daar wil ik in ieder geval zelf gaan lessen. Kan daar ook eens bespreken hoe verder met paard. De instructie moet wel op locatie willen komen, ik heb geen trailer en wil hem liever ook niet in training zetten elders. Maar dat komt wel goed, gelukkig steeds meer goede westerntrainers in Nederland als ik het zo zie (en vast ook wel mindere, daarom is jullie advies zo handig).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:39

Ja wij hebben echt wel genoten en het bewees maar weer dat wij samen echt alles kunnen bereiken. De waterval (er onder door) vond ze best spannend. Kan ik me voorstellen. Het is een smal paadje en het water klettert flink naar beneden op het zijl wat een gek geluid maakt. Gelukkig is Baby een pony die achteruit gaat als ze het spannend vind of als een 'sims-paard' op haar plek blijft staan. Met wat praten en geduld ging ze uiteindelijk samen met mij er onderdoor. En daarna deed ze niet anders en was ze 'leid-paard' voor de andere van stal :P

Maar goed, de waterval over dat wilde ik ook heel graag. Máár, bovenop is het heel smal en er ligt dan een betonnen 'plaat' van misschien 60 tot 80cm breed? Heel smal in ieder geval en je kan daar niet draaien en een misstap kan je je ook niet permitteren dus dat is gewoon verstand op nul en doorlopen. Dat ging aan de hand gelijk goed! Ook hier werd ze weer 'leid-paard'! En nouja toen wij alle obstakels aan de hand wel hadden gehad (wipwap, bruggetjes, bergje, wiebelbrug etc) vond ik het wel tijd om er op te gaan. En daar gingen we uiteindelijk over de obstakels erop! Zo ontzettend leuk!
Bij één obstakel (dat ronde wipwap ding) liep het niet zoals het zou moeten en door de gladde hoeven gleed ze iets uit. Dus het leek echt alsof we een extreme val maakte maar dat viel reuze mee. Ze liep ook niet verkeerd of dergelijke, achteraf op stal wel een klein wondje gevonden. Maar beenbescherming had dat op die hoogte ook niet voorkomen.

Verder was het waanzinnig. Met onze eigen trailer op pad. Ik was in het begin bang dat de auto het niet aankon maar die deed het super en nog redelijk zuinig ook :P Ook het trailer laden ging goed. Wij dachten dat we hulp nodig hadden (of mijn trailerhulp die ik gekocht had) maar samen met mijn broertje kunnen we dit. Hij loopt met haar en ik zorg dat ze voorwaarts blijft. Gelukkig is ze onder de indruk van een 'HEUJ!'. Op de heenweg stond ze er direct in. Op de terugweg na 2 pogingen. Maar daar tegenover hebben wij wel geholpen bij stalgenoten welke paarden er áltijd inlopen en nu gewoon niet wilde :') Maar goed, zo zie je maar weer .. het blijven paarden!

Heerlijke dag, maar ik ben kapot en alles doet zeer :P Baby staat gelukkig al sinds half 8 buiten dus die kan lekker haar beentjes strekken. Ze liep ook niet gek door dat kleine wondje.

Corine, De clinic die jij bedoelt is ergens in Drenthe, deze zit onderin het land :) Die hebben dus geen specifieke dagen. Maar aangezien dit al bijna twee uur rijden was, vind ik het wel prima haha.

Zertab, ik denk dat er juist in jouw omgeving heel veel western ruiters zitten. Wie niet waagt die niet wint!

Kimvicious, dankjewel voor je lieve compliment! <3 Wat een heerlijke foto's plaats je, heerlijk om zo tussen de paarden te zitten!

Mierenter, aan de hand kan je sowieso dit park al doen :) Mag vanaf 2 jaar dacht ik. Is dat ook jouw arabier op de foto? Ik zou zeggen van 'je durft zo zonder zadel', maar goed zo heb ik het ook gedaan :Y) Alles wat Beeb kent hebben we helemaal saampjes gefixed met sporadisch een les. Dus waar een wil is ...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:47

Gaaf paard Miereneter! :D

Klinkt ook echt heel gaaf Denies! :D

Ja zo blijf ik toch bezig met paarden haha. Ik vind het veulentje ook echt heel leuk. Als de eigenaar haar weg gaan verkopen wil ik haar misschien wel overnemen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:55

Dank je wel, Zertab! En leuk, misschien straks je eigen paard.

Kim, dat klinkt echt geweldig tof. Je paard en jij hebben wel ballen, die waterval klinkt best spannend. Zal eens kijken of ik een keer met paard kan gaan, aan de hand dan. En ja, dat zijn Amir en ik op de foto. Degene die ons begeleidt is zeer ervaren, en zij heeft de voorkeur voor een barebackpad de eerste keren. Glij je er zo af, is haar idee. Ik voel me ook helemaal veilig op mijn paard, dus dat scheelt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:25

Ik denk dat je mij bedoelt in plaats van Kim? Maar ik was nieuwsgierig want heel typisch Arabier ziet ie er niet uit zo vanaf de foto; kan ook vertekenen natuurlijk :) En goed, mijn arabische volbloed x anglo arabier merrie was ook als KWPN aan me verkocht :')
En je moet doen waar jij je goed bij voelt. Zoals ik al zei, ik zat er ook eerder zonder zadel en dergelijke op dan met zadel.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:49

xDenies schreef:
Ik denk dat je mij bedoelt in plaats van Kim? Maar ik was nieuwsgierig want heel typisch Arabier ziet ie er niet uit zo vanaf de foto; kan ook vertekenen natuurlijk :) En goed, mijn arabische volbloed x anglo arabier merrie was ook als KWPN aan me verkocht :')
En je moet doen waar jij je goed bij voelt. Zoals ik al zei, ik zat er ook eerder zonder zadel en dergelijke op dan met zadel.

Nou hij heeft toch een mooie dish zo te zien bij het inzoomen.
Wat is zijn afstamming?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:52

*\o/*
De rest volgt later. Nu eerst eten. Ik ben kapot. Zo’n verhuizing met Jim kost me 10 jaar van mijn leven :+
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:56

corine1981 schreef:
xDenies schreef:

Wat is zijn afstamming?

Ik bedoelde het niet negatief hoor. Als ik op het profiel kijk zie ik inderdaad de deuk. Ik vind het een mooi dier, dat is ook niet wat ik anders heb gezegd :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:04

Jeej het is gelukt Daihyo! Nu lekker bijkomen van een drukke dag dus.

Vandaag was het de beurt aan moeders om te wandelen. Niet de grootste held met "vreemde" paarden maar Lilo liet even zien dat er niks spannends aan was :P

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:20

Oh tof dier die arabier. Niet zo’n showpoppetje, maar een werkpaard. Fijne dieren zijn dat vaak.

Klinkt gaaf Denies! Ik wil dat ook zo graag nog eens doen.

Wat leuk Kim! Het is wel echt nog een ukkie zo :D

Ik wil het topic niet teveel volspammen, dus als jullie meer plaatjes en een verslag willen zin, dat staat hier:
Onderwerp: [VOLG]Van wei naar equihabitat :)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:39

xDenies schreef:
Ik denk dat je mij bedoelt in plaats van Kim?

Ja, bedoelde jou inderdaad, sorry. Die trail klinkt zo gaaf! De foto laat hem niet op zijn Arabierst zien, hij was net aan het gapen :D .

corine1981 schreef:
Wat is zijn afstamming?
Hij is een mix van Russisch, Pools en Egyptisch (als ik het goed heb). Aviv-Wahid x Shifara H, opa's zijn Prismen en Bas Manaqua. Ik heb 'm gekocht omdat hij zo lief keek, ben niet zo heel bekend met de bloedlijnen.

Daihyo schreef:
*\o/* De rest volgt later. Nu eerst eten. Ik ben kapot. Zo’n verhuizing met Jim kost me 10 jaar van mijn leven :+

Is hij moeilijk te vervoeren? Nu is een verhuizing sowieso al slopend. Maar hij is er. Wat staan ze daar heerlijk!

Kimvicious schreef:
Vandaag was het de beurt aan moeders om te wandelen. Niet de grootste held met "vreemde" paarden maar Lilo liet even zien dat er niks spannends aan was :P

Lilo is wel een uitzonderlijk cool veulen. Fijn hoor!

Daihyo schreef:
Oh tof dier die arabier. Niet zo’n showpoppetje, maar een werkpaard. Fijne dieren zijn dat vaak.

Dank :o . Hij is in elk geval lief en vrij koel in het hoofd (met af en toe een koppige ezel-stand). Hoop er alles mee te kunnen straks, western, springen, WE, trailrijden, en veel buitenritjes. We zullen zien! Ga straks ook in je andere topic spieken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:53

@miereneter: ja pony dan :D. Maar ik heb al ervaren dat ik het ook heel leuk vind om te knuffelen, borstelen en wandelen. Rijden vind ik wel leuk, maar zeker niet dagelijks... Dus een pony is dan ook prima. In het ideale geval kan ze dan bij de huidige eigenaar blijven staan, heeft ze mooi twee vriendjes.
De pony's van de eigenaar peddelen tussen zijn eigen weide en die van ons. :)

Maar ik denk dat hij haar wel houdt. Ze is zo mooi en leuk :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:16

Dat klinkt leuk, zo'n stel pony's in je weide. Ik heb trouwens qua maat ook een pony. Hij is 1.44 of zo. Gelukkig ben ik een klein mens.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:24

Haha dit zijn shetlanders :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:42

Aah Russisch & Pools, dat verklaard. Zat ook in mijn andere merrie :) Ik vind dat persoonlijk mooier dan die extreme neuzen die tegenwoordig worden gefokt. Maar het was zeker geen kritiek maar voor hetzelfde geld was het een heel ander paard op je foto. Dus vandaar mijn vraag.

Ik ben m'n energie kwijt en weet nog even niet hoe ik deze week rond ga krijgen ...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:05

Stalgenootje deelt net een gopro filmpje. Mooi om te laten zien hoe smal het daarboven op de waterval is :D

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:28

Jeetje, erg smal inderdaad!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:27

Waterval is rete smal! Wel supergaaf dat je daar overheen gegaan bent Denies!

En je hebt mij + Frosty ook nog gezien/gesproken :D
Je vroeg voor een bezem ;)

@kim: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Had haar al gezien op Facebook... zo fijn cool dier! En jullie mam (de held!) al aan de wandel geweest met Lilo, cool hoor!

Daihyo fijn dat de verhuizing goed gegaan is! Kan me goed voorstellen dat t slopend is maar ze staan er! *\%/*

Sorry jongens, ik trek t niet om bij te lezen en actiever te posten...

Ben van 5u tot gemiddeld 23.30u vol bezig dus heb amper tijd voor mezelf |o