Jim (de haflinger) heeft een laadprobleem. Hij had al een trauma voor ik hem kocht en uiteindelijk met veel hulp en training lukt het een soort van. De drempel klep-trailer blijft heel spannend. Dus een paar keer geoefend en toen ging het wel goed. Dus ik zei: zet Noura er maar naast (we hadden al eerder samen geoefend). Zodra hij haar hoorde ging hij door het lint. Hij is tegen de stang gaan duwen en uiteindelijk onder de stang door naar buiten gestormd. Zijn rug flink geschaafd. Dus weer overnieuw begonnen. Veel steigeren, maar uiteindelijk ging hij er weer op. Met oefenen maakte het niet uit of Noura er eerst in stond of niet. Ik was al zover dat ik in het ergste geval Noura met de trailer zou brengen en Jim dan maar lopend (15km). Uiteindelijk met mijn stalgenoten nog 1x geprobeerd. Eerst Noura er op en toen Jim. En hij liep er op. Stang dicht, klep dicht en rijden.

Onderweg waren ze heel braaf. Het was maar een kort ritje gelukkig. Ze hadden de vlag al uitgehangen 

Uitladen ging prima en super rustig gelukkig.

En toen mochten ze de track op. Eerst nog even met halster.

Ze gingen meteen de track verkennen.
Ze waren meteen relaxt. Dus de halsters lekker af gedaan.

En kennismaken met de nieuwe vriendjes natuurlijk. Er staat nog een draadje tussen.
Noura was echt hilarisch. Ogen op steeltjes. Volgens mij heeft ze nog nooit een shetlander gezien ofzo 
Wij zijn daarna weg gegaan om de spullen op te halen, alles was rustig. Ze stonden ook heel kalm naast elkaar. Dus toen maar de draadjes weg gehaald.
Dat ging in 1e instantie heel prima. Beetje miepen, maar geen gekke dingen.

Jim en Noura verkenden al snel de andere helft met de stal. We hadden de wei achterin open gezet voor afleiding en meer ruimte.

En toen begon het gedonder. Het werd Jim teveel ofzo. Hij moest ineens niks van de shets hebben.

Vervolgens kreeg Noura de kolder in de kop. Ze moest het even kwijt geloof ik. Jim er achteraan, waar Noura gaat, gaat hij.
En toen ging het mis. Jim bleef jagen. Dus hebben we ze uit elkaar gehaald.
We willen geen gewonden 
Het was gewoon te snel, hoe rustig ze ook leken.
Inmiddels is het weer rustig, is niemand gewond geraakt en hebben ze ook alweer naast elkaar gestaan bij het draadje. Eerst maar wennen en dan proberen we het deze week gewoon nog een keer.