[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:49

Daihyo schreef:
Oh maar dat snap ik wel hoor :(:)
Maar je moet jezelf echt niet de schuld geven.
Wel fijn dat Beeb er nuchter onder lijkt te zijn. Hoe oud is Beeb nu?
Als het echt zo out of the blue hoefbevangen is, zou ik het namelijk goed in de gaten houden en mogelijk verder zoeken. Ik denk dan aan KPU, PPID, insulineresistentie, EMS. Dan hebben ze maar zo weinig nodig om klachten te krijgen, omdat er dan een onderliggend probleem is dat hoefbevangenheid veroorzaakt.

Baby wordt in juni 12 jaar. Het is nu gewoon komende dagen verder bekijken hoe ze gaat lopen. Ik had vandaag zoiets van damn ze loopt lekker in stap. Opgewekter ook, weer meer kroeleriger. Ze gaf ook makkelijker haar hoef met uitkrabben (dat ze dus op die 'slechte' moest leunen) en zag ook dat ze er zelf makkelijker op ging staan. Dus ik had zelf toch wel wat positiviteit in m'n donder, maar helaas.
Uiteraard wordt het verder onderzocht als we denken dat het achteruit gaat!

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:52

Oh maar dat is toch wel positief hoor. Ik heb wel geleerd dat klinisch beeld net zo belangrijk is dan een diagnose.
Mocht je eens willen sparren over het rantsoen van Beeb, inbox staat open. Ik wil gerust met je meedenken en meekijken :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:55

xDenies schreef:
Nou nou wat een ellende. Ik heb helaas geen positief nieuws. Of het is inderdaad een flinke verstapping, maar een hoefzweer of kneuzing is het niet. Voor de hoefsmid lijkt het aan te voelen als het begin van een hele hele lichte hoefbevangenheid. Maar ik mocht me nog niet druk maken, hij was nog positief en met stappen en koelen (en de verbetering die tot nu toe plaats lijkt te vinden) moet het ook positief blijven. Er bovenop blijven zitten zodat er snel actie kan worden ondernomen.

Vraag me niet hoe ze aan een mogelijke hoefbevangenheid komt. Doe niets geks met die pony, krijgt normaal te eten, geen bergen aan extra's (nagenoeg niets), rustig rijden of een buitenritje, geen achterlijke dingen. En dan nog ....

Ik zit alleen mezelf maar de schuld te geven. Zal ook de moeheid en machteloosheid wel zijn. Ik weet wellicht valt het voor sommige mee maar het nieuws komt behoorlijk rauw op m'n dak vallen. Ik voel me er rot om. Gelukkig leek Beeb vandaag wat opgewekter, ook met stappen.

Ach dat hoeft echt niet! Ik snap het wel, maar wij lezen ook allemaal dat je niets geks doet met Beeb. Wellicht is er inderdaad een andere onderliggende oorzaak en is hoefbevangenheid hoe het eruit komt?

Je mag me altijd pben, mocht je verder je hart willen luchten :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:07

Ja of ik wil de vooruitgang zien, ik weet het niet. Het zit me gewoon even hoog. Bedankt in ieder geval voor jullie lieve reacties.
De stal eigenaar stond erbij, de brok die ze krijgt gaat omlaag en verder krijgt ze ruim voldoende ruwvoer; op stal als in de paddock. Daar werden verder geen extra opmerkingen over gemaakt in ieder geval. Ze is bijvoorbeeld ook niet te vet en godzijdank al een hele lange tijd niet meer te dun. Laatste keer woog ze 460 kilo uit mijn hoofd, 16 april wordt ze weer gewogen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 20:09

Knuffel voor jou en Baby. :(:)
Ik kan je geen tips geven maar ik voel wel met je mee.

Ik heb net weer zo lekker gereden. <3
Hopelijk zaterdag met de les weer zo fijn...

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:24

Heel veel succes voor jou en je Beebs, ik ga voor jullie duimen.

Bellatrix wat fijn! :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:46

Sevke , oei fikse smakkerd gemaakt zag ik. Beterschap!

Xdenies : wat vervelend van beebs maar weet wel je doet echt je best dus neem het jezelf niet teveel kwalijk. Wellicht is ze er wel gevoeliger voor geworden.
Maar fijn dat ze nu al weer vrolijker toont dat klinkt iig al positief.

Daihyo , nog gefeliciteerd met je verjaardag gister! En leuke foto's van noura en Jim.

Bellatrix , dat kan zo heerlijk zijn hè als je zo fijn hebt gereden. Ik kan daar vaak wel de hele dag van genieten. :j

Hier vooral heel veel moeten werken dus weinig kans om überhaupt te rijden. Heb hier geen bak en moet dan naar de manege rijden maar het ontbreekt op de werkdagen aan de tijd om dat te doen. Gelukkig is hij nog jong dus is 2x p.w. gemiddeld genomen wel genoeg.
Hopelijk is het weekend nog steeds mooi weer en dan kunnen we weer eens bosritje gaan maken.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:06

Bah wat chips zeg Denies... Dikke knuffel voor jou en beeb...

Oh genieten is dat Marlies! Zalig!

Jammer dat je zo weinig tijd hebt toushie maar wat extra speel tijd voor je paardje word vast ook op prijs gesteld haha.

Hier deze week weer rustig beetje aan 't hobbelen en zondag kijken/misschien even meedoen bij extreme cowboy clinic hier in de buurt. Vriendinnetje doet mee met dr alpenquarter en dan mag ik vaak ook even een rondje met m haha. Onwijs genieten!
Afbeelding
Was ik gister spontaan "iets" verloren :P ;) enge pony ook

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 21:07

Lijkt mij heel raar om zonder hoofdstel te rijden...alsof je geen controle hebt. :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:16

Ik heb het ook wel eens gedaan. Ging best goed. Tot hij door had dat hij heul makkelijk naar het gras langs de kant kon lopen :x
Sindsdien heb ik het maar niet meer gedaan. Liefde van de haflinger gaat toch echt door de maag _O-

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:16

Ik vind het altijd zalig haha. Lekker even spelen maar dan moet er wel een vertrouwensband zijn :P ik zou dan weer nevernooit zonder zadel rijden haha. Maar Beer is zo braaf die zet ik gerust plankgas op de rundown om vervolgens zonder hoofdstel een sliding stop te maken.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:17

xDenies, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, je doet alles wat je kunt :(:) maar wel heel naar dat ze naar bevangenheid neigt uit het niets.

Lekker Bellatrix, ik ga morgen ook weer naar les *\o/*

Ik wens alle gewonden en zieken heel veel beterschap.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:37

Kimvicious schreef:
Ik vind het altijd zalig haha. Lekker even spelen maar dan moet er wel een vertrouwensband zijn :P ik zou dan weer nevernooit zonder zadel rijden haha. Maar Beer is zo braaf die zet ik gerust plankgas op de rundown om vervolgens zonder hoofdstel een sliding stop te maken.

Oh het vertrouwen is er wel. Hij zou me er nooit afgooien. Maar de drang naar eten is wel net ff sterker _O-

Ik heb morgen ook weer les met Jim. We gaan een revalidatieschema maken. Spannend!
Veel plezier met jullie les morgen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:38

Kimvicious : oh ja ze vinden het niet erg hoor. Verder komen ze aan aandacht geen tekort en samen spelen is ook helemaal hot en happening. En dat is wel prettig want hoef mij ook niet echt schuldig te voelen. Echt fulltime met paarden trainen zit er toch niet meer in. Dat trek ik lichamelijk niet.
Oh dat is een fijn gevoel hè als je de gewoon op stem en zit kunt rijden zonder hoofdstel.

Daihyo , Jim die dacht ik zal dan laten zien dat ik toch echt een haflinger ben :') oh spannend morgen maar ook wel leuk dat je toch boven eerste verwachting een revalidatie schema kan gaan maken nu

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:39

Zonder hoofdstel, wat een vertrouwen! Ik doe het je niet na.

Veel plezier in je les Daihyo! Hopelijk een positief revalidatieschema.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:43

Ja absoluut! Dit had ik nooit durven hopen. Zondag hebben we onze eerste echte galopje weer gemaakt op de track. Alleen linksom, want rechtsom wil niet. Dat blokkeert op het slechte achterbeen. Maar hij liep geen pas kreupel.
Dus ik krijg steeds meer het vermoeden dat het aan elkaar aan het groeien is en dat is goed. Dat betekent wel een mechanisch probleem (slecht kunnen buigen, stijf in de beweging), maar geen pijn.
Hij doet het ook echt goed. Dit was van de week <3
Geweldig om te zien toch!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:57

Daihyo schreef:
Ja absoluut! Dit had ik nooit durven hopen. Zondag hebben we onze eerste echte galopje weer gemaakt op de track. Alleen linksom, want rechtsom wil niet. Dat blokkeert op het slechte achterbeen. Maar hij liep geen pas kreupel.
Dus ik krijg steeds meer het vermoeden dat het aan elkaar aan het groeien is en dat is goed. Dat betekent wel een mechanisch probleem (slecht kunnen buigen, stijf in de beweging), maar geen pijn.
Hij doet het ook echt goed. Dit was van de week <3
Geweldig om te zien toch!
[ Video ]

Wat een fijn beeld! Heerlijk om te zien :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 10:24

Ananda, je kan zeker niet toevallig morgen foto's maken? :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:28

Ah nee. Wij moeten morgen palen halen voor de nieuwe wei, motor halen en hebben 's avonds concert %)
De weekenden zijn de komende tijd bomvol. Maar ga je ook doordeweeks?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 11:49

Ja maar dan heb ik nooit les. Ga vanuit mijn werk dan.

Heb ik pech, ander keertje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:57

Sorry Y;(
Andere keer kom ik zeker een keer foto's maken. Er zal vast wel een weekend zijn dat we minder druk zijn.
Maar we moeten een hoop doen op de nieuwe plek. We moeten helaas weer verhuizen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 13:44

Wat??
Je hebt toch je eigen plekje in beheer??

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:13

Daihyo , verhuizen ? Je hebt deze paddock Paradise juist zo mooi zelf in de hand toch ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:00

Jup. Maar er is een behoorlijke kink in de kabel gekomen. Iets met water :\

Het hele verhaal staat hier. En dit is de update.

Onderwerp: Een spannende dag en nacht --> wateroverlast

Daihyo schreef:
Nog even een update. Ik heb nergens meer van gehoord. Waterschap zwijgt, verzekering dekt het niet, geen compensatie, niks, ik moet mijn verlies nemen ben ik bang.
Dat maakt wel dat we er thuis veel over gepraat hebben en ik veel heb nagedacht. Zo'n winter ga ik niet nog een keer trekken en zit ik ook echt niet op te wachten.
En net op dat moment kwam bij kennissen ter sprake dat ze een weitje hebben dat te groot is voor hun 2 shetlanders, ze zelf geen pony's erbij willen, eigenlijk iemand zoeken met 1 of 2 pony's om erbij te zetten.
Wat een timing!

We zijn in gesprek gegaan over hun eisen en wensen en over mijn eisen en wensen. En dat kwam overeen *\o/*
Het gaat om een halve hectare dat nu nog weiland is met een heel klein schuilhokje en omheind door prikkeldraad. Er komt een nieuwe schuilstal, we gaan de omheining vervangen, er komt een track, verharding, zandpaddock, meerdere voerplekken, bloemenstroken, kruidentuintjes. Het ligt hoog en droog, op zand. Ik ben happy :D
Een geluk bij een ongeluk. Het gaat nog veel werk met zich mee brengen, maar ik verwacht dat we in juni over kunnen. Dus ik heb de huur per 1 juli opgezegd van dit stuk.

Overigens was het de laatste weken dan wel weer genieten nu alles super droog is. Maar ik weet ook dat de winters slechter worden en dit probleem niet weg gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 15:37

Ohjeetje, die zag ik niet aankomen.

Enorm balen maar fijn dat je wat anders hebt. Dichterbij?

Gaan alle paarden mee of alleen de jouwe?