[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 06:49

Afbeelding

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:50

dofuzz ik bedoelde met mijn post dat de jury meer punten geeft aan een scherpe sliding stop dan aan een mindere.
De jury zal ook meer punten toekennen aan een vreselijk snel spinnend paard dan een wat langzamere, dus jury werkt toch ook mee aan wantoestanden.

Als zij niet op die manier zouden jureren en kijken naar idd het gebruik van bit en vergeet vooral niet de sporen van onze beste Craig komen we natuurlijk op hele andere praktijken uit.

Buiten het geruk in paardenbeest zn bek valt mij ook op dat zn voeten compleet haaks staan op paard s buik,waarschijnlijk ook om harder te kunnen schoppen?

Kijk eens bij de eerste stop, jezus zeg, en maar schoppen.Gadverdamme ik word niet goed van die vent!!!

Als hij op een normale manier zn paard vraagt achteruit te gaan zal hij t echt wel doen, dit is gewoon niet netjes klaar!

essiedepessie

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:55

Je hele post zit vol aannames.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:02

wat jammer, ik vond de post van claudia zo'n mooie afsluiter van dit uitgekauwde topic -O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:11

ik niet.

over de jury sorry maar ik moet er echt om lachen. dus ze moeten slechtere ritten beter jureren omdat die paardjes waarschijnlijk liever behandeld zijn? zie je het al voor je?

en ja in de rit wordt ook gekeken naar dingen als teugel en spoorgebruik. immers, een paard moet 'willingly guided' zijn en dat betekend dus dat er weinig zichtbare hulpen zijn. als jij je paard hard aan de teugel moet pakken bij bv sturen ofzo of moet tegenhouden op de rundown leverd dat je geen pluspunten op.

maar de rit wordt beoordeeld door de jury, niet het losrijden.

met 'normaal'achteruit gaan krijg je geen pluspunten schat. het gaat niet erom dat ie achteruit gaat maar HOE hij achteruit gaat. rond, snelheid enz.

en ja wij westernruiters rijden niet standaard met 'tenen naar binnen' zoals je dat in de mangeles wordt geleerd.

misschien moet je je eerst een beter verdiepen in de sport voor je dit soort dingen gaat zeggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:16

QH was me net voor..... en daarbij was er destijds wel verschil tussen NRHA en AQHA, de NRHA stond meer bekend om het spektakel wat ze willen zien en de AQHA meer op techniek en netheid. Weet niet of het nog steeds zo is... Feit blijft dat zoals QH zei, de jury de rit beoordeeld en natuurlijk worden snelle spins en lange mooie rechte stops beter beoordeeld dan langzame....daar is het teslotte show voor.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:54

IM(h)O zijn niet de judges of het publiek verantwoordelijk, maar de eigenaren van de paarden (hoe wil je dat je paard behandeld en getraind wordt en hoe ver mag een trainer gaan?) - en de trainers zelf natuurlijk 8-)

Enkele jaren geleden heeft de eigenaresse van een behoorlijk goed reiningpaard in de VS nog een stuk op bokt geschreven over de redenen die zij had om haar paard bij Craig Schmersal weg te halen en naar een andere trainer te brengen, btw ;)
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 09-06-11 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:56

linkje?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:59

Mmm..... ik dacht altijd dat de technisch betere stops en spins hoger beoordeeld werden dan een spin en stop met heel veel spectakel maar die technisch niet goed uitgevoerd wordt......

Maar nog steeds heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom die hulp van CS zo gegeven wordt, wat gebeurt er, wat is het doel, wat verlangt hij van zijn merrie.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:07

oke eerlijk is eerlijk zo train je je paard niet zowel niet in de dressuur/western/mennen/endurance/springen en noem maar op, het is zeker geen promotie voor de sport en al helemaal niet goed voor jonge kinderen een goed voorbeeld........
nou nog even tussendoor waarom doet hij dit eigenlijk ik zie niet echt dat zijn paard niet gehoorzaamd of ben ik de enige?????

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:18

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:27

dan zal ik er raar overheen gelezen hebben want ik heb de topic gelezen.......
ik moet ook om een nieuwe bril misschien zit het hem daarin, maar goed ik ga nog eens de topic bijlangs hihihihihi

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:30

heb het gevonden :o volgens mij heb ik die pagina overgeslagen want alles wat er stond kwam me niet bekend voor hihihihihi
maar goed als ik het zo zie, zie ik niet dat het paard zwaar in de hand en op de voorhand is dus waarom hij haar zo los moet bumpen...... ik zie het nut er niet van in

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:33

@Todorien: EdP's linkje slaat volgens mij niet op jouw vraag ;)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:34

Still no answer......

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:37

Kan iemand dit topic verhuizen naar de huiskamer :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:38

GRAAG!!!!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:39

Romkabouter schreef:
Kan iemand dit topic verhuizen naar de huiskamer :D

Waarom? :? Het gaat toch niet off-topic?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:41

Bedoel je antwoord op deze vraag?
claudiaM33 schreef:
Maar nog steeds heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom die hulp van CS zo gegeven wordt, wat gebeurt er, wat is het doel, wat verlangt hij van zijn merrie.

Er zijn meerdere antwoorden mogelijk :P hieronder mijn 'verklaring' (quote uit ander topic over zelfde onderwerp)
Wranglerbutt schreef:
Het rijtechnische doel van raggen op dit niveau, is het paard zgn 'broke' oftewel volkomen gehoorzaam maken.
'Broke' is een trainingsniveau dat bereikt kan worden door veel geduld en nette trainingsmethoden of door minder geduld (tijd is geld tenslotte) en intimidatie.
In het geval van CS en vele 'toptrainers' met hem, is mijn opinie dat het dmv intimidatie gebeurt.

Wranglerbutt @ [VN] Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:25

Wranglerbutt schreef:
Waarom? :? Het gaat toch niet off-topic?

Al ongeveer 25 pagina's :D

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:30

Todorien schreef:
dan zal ik er raar overheen gelezen hebben want ik heb de topic gelezen.......
ik moet ook om een nieuwe bril misschien zit het hem daarin, maar goed ik ga nog eens de topic bijlangs hihihihihi

Pagina 2 van het topic dat gelinkt wordt, 2 na laatste post.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:37

essiepessie mijn post zit vol waarnemingen die ik zie op de beelden.....
ik neem niks aan

quarter h fijn dat je moet lachen maar ik vind t te triest voor woorden.Je trekt mn post in t belachelijke.
Nee de jury moet niet kijken naar slechtere ritten, de jury moet kijken wat er in de trainingsring gebeurt,nogal makkelijk om een paard te breken met pijn,kan iedere sukkel!

Geef meer punten aan de mensen die t op een nette manier doen.

Verder zeg je dat je manier waarop beoordeeld wordt met achteruit gaan, wedden dat ik ieder paard in zn achteruit krijg met verticaal mijn sporen rammen en rukken in zn bek???

Een paard kan je ook aangeven dat ie achteruit moet op een andere manier SCHAT!

Leuke term trouwens wilingly guided en zo min mogelijk hulpen grinnik
Filmpje niet bekeken zeker.

Ter info ik rijd al jaren western en ik hoef me niet in deze sport te verdiepen, ik zie wat ik zie.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:45

je ziet wat je ziet maar je snapt niet wat je ziet schijnbaar :-)

dus we gaan voortaan in alle paardensport niet de proef maar het losrijden beoordelen? ook bij springen en dressuur? logisch ja.

je zegt 'breken met pijn kan iedere sukkel' als dat zo is waarom zijn er dan maar een paar topruiters? als het alleen schoppen en trekken is zou het makkelijk zijn. het feit dat je dit denkt zegt mij dat je de sport dus niet snapt.
zelfde geldt voor het achteruit gaan. ik wens je succes met jouw paard te leren zo naar achter te gaan met alleen doelloos schoppen en trekken. gaat m niet worden namelijk.

dat je op een westernzadel rijd wil nog niet zeggen dat je western rijd.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:48

connie64 schreef:
dofuzz ik bedoelde met mijn post dat de jury meer punten geeft aan een scherpe sliding stop dan aan een mindere.
De jury zal ook meer punten toekennen aan een vreselijk snel spinnend paard dan een wat langzamere, dus jury werkt toch ook mee aan wantoestanden.

**jury kent punten toe aan een correct spinnend paard**

Als zij niet op die manier zouden jureren en kijken naar idd het gebruik van bit en vergeet vooral niet de sporen van onze beste Craig komen we natuurlijk op hele andere praktijken uit.

Buiten het geruk in paardenbeest zn bek valt mij ook op dat zn voeten compleet haaks staan op paard s buik,waarschijnlijk ook om harder te kunnen schoppen?

**waarschijnlijk is een aanname**

Kijk eens bij de eerste stop, jezus zeg, en maar schoppen.Gadverdamme ik word niet goed van die vent!!!

Als hij op een normale manier zn paard vraagt achteruit te gaan zal hij t echt wel doen, dit is gewoon niet netjes klaar!

**dit is ook een aanname, want hoe weet jij dat? **

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:56

Lamar schreef:
Er wel wat van bakken maar er geen zin in hebben ook.
Ik rij paard voor mijn ontspanning, ik geef er veel geld aan uit ipv dat ik er aan verdien en ik wil ze niet verkopen voor veel geld maar ze blijven bij mij tot hun dood, en tot het zover is probeer ik ze het zo comfortabel mogelijk te maken.
Vandaar dus dat ik me niet kan vinden in een trainingsmethode zoals die van CS, en vandaar ook dat ik geen wedstrijdambities heb. Als ik al een keer ergens aan mee doe dan is dat voor mijn lol en die van mijn paard. En als ik dan als laatste zou eindigen dan zou me dat worst wezen.

ontzettend leuk dat jij dat zo doet +:)+ maar heb ook respect voor mensen die het anders doen!tuurlijk hoef je het niet met dingen eens te zijn maar zeg dan gewoon dat je het zelf niet zo zou willen doen en laat het verder.