Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
claudiaM33 schreef:Maar nog steeds heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom die hulp van CS zo gegeven wordt, wat gebeurt er, wat is het doel, wat verlangt hij van zijn merrie.
Wranglerbutt schreef:Het rijtechnische doel van raggen op dit niveau, is het paard zgn 'broke' oftewel volkomen gehoorzaam maken.
'Broke' is een trainingsniveau dat bereikt kan worden door veel geduld en nette trainingsmethoden of door minder geduld (tijd is geld tenslotte) en intimidatie.
In het geval van CS en vele 'toptrainers' met hem, is mijn opinie dat het dmv intimidatie gebeurt.
connie64 schreef:dofuzz ik bedoelde met mijn post dat de jury meer punten geeft aan een scherpe sliding stop dan aan een mindere.
De jury zal ook meer punten toekennen aan een vreselijk snel spinnend paard dan een wat langzamere, dus jury werkt toch ook mee aan wantoestanden.
**jury kent punten toe aan een correct spinnend paard**
Als zij niet op die manier zouden jureren en kijken naar idd het gebruik van bit en vergeet vooral niet de sporen van onze beste Craig komen we natuurlijk op hele andere praktijken uit.
Buiten het geruk in paardenbeest zn bek valt mij ook op dat zn voeten compleet haaks staan op paard s buik,waarschijnlijk ook om harder te kunnen schoppen?
**waarschijnlijk is een aanname**
Kijk eens bij de eerste stop, jezus zeg, en maar schoppen.Gadverdamme ik word niet goed van die vent!!!
Als hij op een normale manier zn paard vraagt achteruit te gaan zal hij t echt wel doen, dit is gewoon niet netjes klaar!
**dit is ook een aanname, want hoe weet jij dat? **
Lamar schreef:Er wel wat van bakken maar er geen zin in hebben ook.
Ik rij paard voor mijn ontspanning, ik geef er veel geld aan uit ipv dat ik er aan verdien en ik wil ze niet verkopen voor veel geld maar ze blijven bij mij tot hun dood, en tot het zover is probeer ik ze het zo comfortabel mogelijk te maken.
Vandaar dus dat ik me niet kan vinden in een trainingsmethode zoals die van CS, en vandaar ook dat ik geen wedstrijdambities heb. Als ik al een keer ergens aan mee doe dan is dat voor mijn lol en die van mijn paard. En als ik dan als laatste zou eindigen dan zou me dat worst wezen.