Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:21

Niels schreef:
Air schreef:
Waarom zou ik dat ook moeten weten?
Dat als de rest van de sessie er beter uitziet, er vriendelijker uit ziet, dat dit dan goedgekeurt moet worden!?

Sorry maar als je dit als gezonde geest normaal vind en goed keurt klopt er echt iets niet :n

Oh, sorry, ik heb in mijn naïviteit gedacht dat mensen ook daadwerkelijk benieuwd waren naar hoe het er aan toe ging, mijn excuses! Ik zal onthouden dat onwetend blaten inderdaad leuker is voor sommige personen! :z

Colway schreef:
Niet representatief? :') Los van of het 1 sessie was, die beelden blijven om te huilen of niet dan?

Raggen = raggen, dat kan buurvrouw Mien nog beoordelen

Ach, als je er verstand van zou hebben, dan zou je weten dat het nog een rijtechnisch doel had. Of je het eens bent met de methode, dat is iets anders, maar het is niet zomaar zinloos raggen...

en welk doel moge dat zijn? Maak dat mondje van beton?

___Sanne

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:27

Ik ben het met je eens Ayasha! Welk doel kan dat getrek hebben? Er móeten toch wel vriendelijkere manieren zijn om hetzelfde doel te bereiken? Er zijn meerdere wegen naar Rome hè ;) Die zijn misschien moeilijker en kosten meer tijd maar dan doe je het paard wel een plezier..Zou zelf niet graag het paard in dat eerste filmpje willen zijn (of uit de andere filmpjes).

JCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:32

johnnyrider schreef:
Ik begrijp iets niet blijkbaar. Dit ging over 1 pro reiningruiter.

Nu wordt ineens de hele western wedstrijdsport, vnl reining door het slijk gehaald.

Enne, wat doen mensen die niet van reining houden for godsake in de nacht op voorbereidingen van reiningwedstrijden ?

Shoot me :+

En waar staat dat ik niet van reining hou of het zelf rij, jij hebt geen idee wie ik ben net zomin als dat ik enig idee heb wie jij bent ;) ? Dat wil nog niet zeggen dat ik alles maar goedkeur ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:32

Het rijtechnische doel van raggen op dit niveau, is het paard zgn 'broke' oftewel volkomen gehoorzaam maken.
'Broke' is een trainingsniveau dat bereikt kan worden door veel geduld en nette trainingsmethoden of door minder geduld (tijd is geld tenslotte) en intimidatie.
In het geval van CS en vele 'toptrainers' met hem, is mijn opinie dat het dmv intimidatie gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 27-05-11 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:33

Het probleem is gewoon opgelost, deze man kan niet rijden! Dat is het probleem en die vrouw (geloof ik) met het spinnen geloof ik ook, deze persoon had beter naar een kermis kunnen gaan en daar in de spin heerlijk een paar rondjes draaien.

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:35

stef schreef:
johnnyrider schreef:
Dat vind ik jammer, had hier 4 reiners staan, nu nog 3, en vertelde altijd vol passie en met een filmpje op de Blackberry wat het was en waarom ik deze tak van western had uitgekozen.

Ik denk dat ik nu weer heel veel moet gaan uitleggen |(

Maar waar ligt dat aan? Aan ons leken die het volgens een aantal allemaal niet begrijpen? Aan de FEI? Aan de uitvoerder? Aan de stewards?

Hoi Stef, het is gewoon niet zo bekend in Nederland. Hier een uur rijden voor een westernranch waar je kunt lessen. Heb vandaag gebeld voor een reiningtrainer aan huis, dat is helemaal moeilijk

Veel mensen zien een sliding stop,rollback, spin, en idd ze hebben het meteen over dat het zielig is voor het paard.

Ik leg dan eea uit, ook over reining en bouw en training van Quarterhorses en dan snappen ze het wel.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:24

@johnnyrider: maar feit is en blijft dat er toch flink in de mond wordt gerukt. En dan kan je me nog zoveel uitleggen over de anatomie van een paard of over de training, maar ook dan wordt het filmpje er niet beter op.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:25

Wat jammer dat er zulke rotte appels tussen zitten :(
Western hoort vooral met benen gereden te worden, zonder dwang...
Normaal gezien zou het meer ontspannen moeten zijn dan dressuur.
Ik vind het heel erg voor die paarden, zulke mensen horen niet eens op een paard te mogen zitten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:29

Wranglerbutt schreef:
Het rijtechnische doel van raggen op dit niveau, is het paard zgn 'broke' oftewel volkomen gehoorzaam maken.
'Broke' is een trainingsniveau dat bereikt kan worden door veel geduld en nette trainingsmethoden of door minder geduld (tijd is geld tenslotte) en intimidatie.
In het geval van CS en vele 'toptrainers' met hem, is mijn opinie dat het dmv intimidatie gebeurt.

mag ie blij zijn dat het een relaxte quarter is, mijn merrie zou hem dat snel afleren die gooit zich gewoon op haar rug als je zo ragt en ik zou haar nog belonen ook moest ze het in zo'n situatie doen. Als dat de beste manier is die je kent blijf dan in godsnaam op je hobbelpaard zitten en laat levende wezens met rust.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:30

muiske07 schreef:
Wat jammer dat er zulke rotte appels tussen zitten :(
Western hoort vooral met benen gereden te worden, zonder dwang...
Normaal gezien zou het meer ontspannen moeten zijn dan dressuur.
Ik vind het heel erg voor die paarden, zulke mensen horen niet eens op een paard te mogen zitten!

Helaas is dat ook weer een vooroordeel. Op welke manier je ook rijdt, het zal altijd ontspannen en vriendelijk moeten zijn.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:36

Filmpjes doen pijn aan mijn ogen... Dit is totaal niet als het hoort, en ik ben van mening dat je als je op een hoog niveau rijd dat je een voorbeeldfunctie hebt, gebruik dat positief...

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:48

Wranglerbutt schreef:

Helemaal mee eens. :j
Intimidatie werkt sneller dan nette trainingsmethoden en tijd is geld. Jammer dat geld zo ontzettend belangrijk is en dat welzijn dan niet meer telt. :\ En dat zoveel grote trainers zich hier schuldig aan maken.

Ik heb Craig ook op de WE gezien. Daar heb ik hem niet zó grof aan het werk gezien, maar zat het soms op het randje... In deze filmpjes gaat het mij gewoon te ver en van mij zou hier best wat aan gedaan mogen worden. Ik geloof ook niet dat deze mate van plukken aan het bit echt nog veel meer nut heeft dan wat zachter inwerken.

Vind het overigens wel jammer dat veel mensen nu gelijk de hele westernsport er op aankijken en dat er beweert wordt dat deze sportpaarden hersendood zouden zijn. Dat is echt onzin.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:03

Vreselijk dat deze manier van rijden zo geaccepteerd is in de sport.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:06

Niels schreef:
anneliesdj schreef:
[
Zo maar even een paar screenshots gepakt, niets selectiefs dus er waren vast ergere momenten.
Zelfs van deze paar beelden valt toch duidelijk te zien dat het paard dit niet fijn kan vinden.
Let in het bijzonder eens op het beeld linksonder, deze meneer (?) maakt op de achtergrond een sliding en trekt zo hard dat zijn paard uitglijd (op zand ja) en bijna op zijn achterste zit.

Idioten heb je overal maar toevallig zijn dit de opperidioten die het goede voorbeeld geven voor alle amateuridioten en er nog ruimschoots voor beloond worden ook, blijkbaar moet je idioot zijn om te kunnen winnen.
En je kunt zeggen wat je wilt maar wat ik zie op filmpjes van bekende ruiters heb ik nog nooit irl gezien, deze mensen maken het nog wel een graadje erger en dat zal vast niet zijn vanwege al die waarschuwingen.

Haha, ja, zo kan je overal wel gruwelijke stills maken.
Pak een willekeurig filmpje van mij of van wie dan ook en je krijgt dezelfde soort beelden.Zo'n still is totaal niet representatief voor het geheel. Zelfs deze kleine compilatie is dat niet.

@ Stef: http://www.nrha.com/handbook.php

Daar kun je trots op zijn dan! :+

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:10

ik vind het er naar uitzien :+ en dat rondjes spinnen vind ik ook zo onnatuurlijk maar ik denk dat je bij elke takt van de paardensport wel van zulk soort dingen hebt.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:13

JJane schreef:
Vreselijk dat deze manier van rijden zo geaccepteerd is in de sport.

Tijdens de proef is het echt not done. Aan het einde moeten de ruiters van hun paard af stappen en hun bit uit de mond van het paard halen zodat de jury de mond en de flanken van het paard kan inspecteren.
Wat je in de inrijd ring doet maakt niet uit.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:17

@Baily, Jammer genoeg is alles wat wij met paarden doen erg onnatuurlijk.
Dus moeten we er allemaal het beste van maken, onze paarden tevreden houden & ik vind dat het inrijden in alle takken van sport wel aangescherpt mogen worden. Iniedergeval moeten de toezichthouders bij het inrijden veel scherper zijn, vind ik.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:31

KimJenda schreef:
wat een verschrikkelijke filmpjes. Kan me niet voorstellen dat dit goed voor de benen van die paarden is. En dat enorme getrek in de mond, pfff wat zielig!

Ja, zo te zien heeft die merrie van eerste filmpje al problemen aan haar carpus.
En dat oneindig spinnen vraag ik me ook altijd af waar dat goed voor is. Hij kan het toch? Dan kan hij het in de ring ook nog wel lijkt me.
Een springruiter gaat toch ook niet 50 keer over een hindernis voor hij de piste in moet? Of misschien wel....

Ik ben zelf trouwens liefhebber van de westernsport.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:44

johnnyrider schreef:
En wat is daar dan zo geweldig aan ? Dat we lekker iemand kunnen afzeiken, omdat hij zo stom was om dat op een show te doen.

En die andere 999000 die ook zo met hun paarden omgaan, die vergeten we maar even.

Kampioen afzeiken, dat zijn we in Nederland.

Nou, ik heb veel paarden gehad, en ik heb ze ook wel eens te hard aangepakt.

Heb ze ook wel eens een schop verkocht of een klap voor hun harses gegeven, te hard in de mond getrokken, ja.

Want ik ben een mens en die maken fouten.

als de 999000 andere mensen zo dom zouden zijn om dit te laten filmen , en het word ergens geplaatst op het internet krijgen die net zo goed een opmerking van mij en vele andere bokkers , ongeacht welke paardensport ook.niemand hoord zo met zijn paard om te gaan , en dan zeker een kampioen waardige ruiters helemaal niet.

ik heb eigelijk in heel te topic niemand die echt de western sport aanvalt (of ik heb er over heen moeten lezen) waar jij zo op hamerd, maar je kan deze beelden toch niet als normaal gaan zien in omgang met geen enkel paard in welke sportsoort dan ook. ik weet ook zeker dat iemand die zo met zijn paard omgaat bij ons op stal hij/zij zou kunnen vertrekken , dus niet iedereen vind het zo vanzelfsprekend zoals jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:45

Niels schreef:
Ach, als je er verstand van zou hebben, dan zou je weten dat het nog een rijtechnisch doel had. Of je het eens bent met de methode, dat is iets anders, maar het is niet zomaar zinloos raggen...

Ow dit vind ik zooooooo ziek :r
Mensen die zo denken vind ik behoorlijk sadistisch aangelegd ;(

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:57

ik heb geen verstand van western of iets in die richting.
maar moet eerlijk zeggen dat ik dit gewoon tegenover de paarden niet fear vind.
dat is toch geen trainen!

sneu als je op die manier hogerop moet komen

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:07

[quote="chevax"]@johnnyrider: maar feit is en blijft dat er toch flink in de mond wordt gerukt. En dan kan je me nog zoveel uitleggen over de anatomie van een paard of over de training, maar ook dan wordt het filmpje er niet beter op.[/quot

Natuurlijk is dat zo. In mijn ogen is deze man geen held of voorbeeld hoe je reining moet rijden. Echte sporthelden zijnn voor mij Johan Cruijff en Eddy Merkcx..

Maar kan.mij er ook niet echt over opwinden.

Werkelijk, wat is er nou zo byzonder aan dat filmpje, zijn dingen die je dagelijks tegenkomt.

Doe effe normaal en doe niet roomser dan de paus, nee niemand heeft hier ooit een paard in zijn bek gezaagd of wat dan ook.

Ik breek geen lans voor mr Graig, want ik heb niks met deze man, behalve dat hij reining rijdt. n.
Laatst bijgewerkt door johnnyrider op 27-05-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:15

Vreselijk filmpje, maar erg grappig dat deze meneer het filmpje wil laten verbieden omdat het zijn intellectueel eigendoms zou zijn, en dan vooral het commentaar in het filmpje: "Mister Schmersal is not Mickey Mouse" :') _O- .

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:16

Rinske schreef:
Vreselijk filmpje, maar erg grappig dat deze meneer het filmpje wil laten verbieden omdat het zijn intellectueel eigendoms zou zijn, en dan vooral het commentaar in het filmpje: "Mister Schmersal is not Mickey Mouse" :') _O- .

Hij voelt dus wel aan zijn water dat wat er op het filmpje te zien is toch niet zo fijn is :7

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:17

Ja precies, echte Amerikaan, meteen sue-en :') .