Brunch/ high tea tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Brunch/ high tea tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 10:47

Voor kerst ben ik op zoek naar lekkere hapjes die ik kan maken voor een brunch/ high tea (ja ik weet het een rare combi maar het gaat meer om de hapjes (zoet en hartig) die daarbij horen Clown )
Liefst zonder vlees, maar als er een biologische vlees variant voor is, dan mogen die ook Haha!
En ze moeten redelijk simpel te maken zijn ivm tijdgebrek.

esther82

Re: Brunch/ high tea tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:51

Ja dat kan natuurlijk vanalles zijn; mooie, kleine sandwiches met luxe kaas of iets van vis (denk aan zalm of krab), soesjes (hartig en/of zoet) misschien kun je van tevoren al een lekker taart bakken (appeltaart is meestal zo gedaan). Daarnaast lekker bonbons, en luxe borrelhapjes misschien.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:58

Sandwiches met roomkaas en komkommer
Men neme:
Pakje roomkaas naturel, bieslook, 2 eetlepels creme fraiche en komkommer owja, en brood natuurlijk!
bieslook fijnsnijden en knippen en vervolgen mengen met de roomkaas en creme fraiche. Zout en peper erbij doen (4seizoenenpeper vind ik persoonlijk veel lekkerder dan gewone)
Dit op een boterham doen, plakjes komkommer er op, nog een boterham en dan mooi schuin doorsnijden Ja

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:46

Lekker! Ik heb eens ergens een soort bagel op met roomkaas en iets van avocado, was ook erg lekker en apart, iemand daar een recept van?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:50

muffin, scones, kleine flapjes gevult met spinazie/feta --- gehak/ uitje, broodje gevult met gehakt dan de broodje garen ( met gehakt in de oven ) as je 't recept wilt laat maar ff horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:06

Cranberrymufins, Drie -in - de-pan, Karnemelkscones, Muffins met banaan en rozijnen (erg lekker) Shortbread, sandwisches met dadels en walnoten, Hartige soezen met kaas of zalmvulling.
Handig zo'n high tea boekje Lachen Als je een recept wil pb maar even.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:08

Ja, drie-in-de-pan... Dat maakte mijn opa altijd als ik vroeger tussen de middag bij hem at. Dat zijn toch mini pannekoekjes met rozijntjes volgens mij. En dan drie tegelijkertijd in de pan om te bakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:26

Kijk eens tussen deze zoekresultaten voor High Tea resultaten, en voor Brunch kan je misschien hiertussen nog goede ideetjes opdoen Lachen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:33

Dankjullie!