Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:08

supertinkie schreef:
Ik heb vandaag het blad La Cucina Italiana meegenomen, staan verschillende recepten in met polenta en laat ik dat nou net zó lekker vinden. Het zijn wel veel recepten met vlees maar het geeft genoeg inspiratie voor vleesvrije polenta gerechten. :Y)

Polenta, daar ben ik erg benieuwd naar! Wil het binnenkort eindelijk eens gaan maken :)
Als je geniale polenta-recepten vindt mag je ze best hier delen ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:29

Een topic vol vegetariers, dat heb ik nodig.
Over 2 weken ga ik koken voor mijn oude huisgenootjes, maar zij eten vegetarisch. Nou heb ik veel recepten, maar aangezien ik gewoon vlees eet vind ik die niet echt geschikt.
Hebben jullie misschien nog leuke gerechten voor mij? Het is voor 5 personen, liefst een beetje goedkoop (je bent student of niet) en liever niet al te veel werk. Ik heb een oven..
Oh ja en wraps wil ik niet maken want dat heb ik laatst bij hun gegeten
Laatst bijgewerkt door Phylos op 28-01-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

picobello

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:33

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:05

Ik las hier trouwens iets over vega spekkies voor voor de andijvie o.i.d. ? Ik heb bij de AH gezocht maar niks gevonden.. Weet iemand waar ik die kan kopen?
Spekkies door mijn stamppot is namelijk het enige wat ik aan vlees mis (zuurkool is bijv. heel kaal. En dat eet ik dan wel met appel of ananas, maar als we dat niet in huis hebben, doe ik er sojasaus doorheen)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:32

Magrathea schreef:
Vandaag was het een vluggertje, twee tosti's met kaas en kruidenboter en een vegetarisch worstje :D

Zo dom. Ik stond met die verpakking in mijn handen, ik denk ineens, oliebol, is het wel vegetarisch? Kon het niet vinden. Tot ik erachter kwam dat er heel groot verticaal VEGETARISCH op staat :') Ehhh lekker blond

@Nicky , Tof! Maar heb je ook nooit een stukje vlees gegeten om te proeven? Ik heb een vriend die ook zijn hele leven al vegetariër is.. Maar zijn ouders moedigden hem juist aan het toch een keer te proberen. Hij vond het op zich wel lekker maar had ook wel zoiets van 'tja vego is ook lekker en daar gaan geen dieren voor dood' :') Dus ja.
Ik heb hier op bokt gemerkt dat je je kind een mening op legt als je hem/haar vegetariër maakt vanaf zijn/haar geboorte :=

Nee, heb ook geen behoefte er aan en ik ben nu 20 jaar. :) Vroeger hadden wij hier een slachthuis in het dorp en ik woonde aan de hoofdweg waar al het verkeer langskwam. Ik zag dus geregeld de paarden/pony's/koeien/etc. langskomen en een half uur later kwam hetzelfde karretje/vrachtwagen dan weer leeg voorbij, als ik er weer aan denk krijg ik weer een brok in m'n keel. :P Mijn vriend is wel vleeseter en zal er ook niet mee stoppen (helaas :P). Hij wel gek is op vegetarisch eten hoor, en zegt ook altijd dat hij hier lekkerder eet dan thuis, maar hij vindt dat bijv. bij uit eten een goed stuk vlees op de kaart moet staan. Hij denkt dat hij niet vol raakt van een goede salade of ovenschotel wat dan op de kaart staat. Zit dus puur tussen zijn oren.
Toen ik klein was had ik een keer een kinderfeestje, gingen we met z'n allen bij de Chinees eten en kregen kroepoek te eten als voorafje. Ik dacht dat het chippies waren, nadat ik een hapje had genomen zei de moeder van dat meisje: Lekker he, is van garnalen gemaakt. :+ Daarna braaf de rest terug gelegd en niet meer van gegeten, haha. Dat is echt het enige. :)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:43

Phylos schreef:
Een topic vol vegetariers, dat heb ik nodig.
Over 2 weken ga ik koken voor mijn oude huisgenootjes, maar zij eten vegetarisch. Nou heb ik veel recepten, maar aangezien ik gewoon vlees eet vind ik die niet echt geschikt.
Hebben jullie misschien nog leuke gerechten voor mij? Het is voor 5 personen, liefst een beetje goedkoop (je bent student of niet) en liever niet al te veel werk. Ik heb een oven..
Oh ja en wraps wil ik niet maken want dat heb ik laatst bij hun gegeten

Wat vind je zelf lekker? Ik vind de recepten van de AH uit de allerhande erg lekker, vooral de Italiaanse: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... getarisch& Als je het makkelijk en goedkoop wilt doen, is lasagne altijd iets wat het goed doet! Ik maak hem dan met knoflook, spinazie, tomatensaus, kaas en kruiden (pizzakruiden of oregano). Erbij doe ik vaak een Italiaanse salade met tomaatjes en mozzarella.

Mirjamsel schreef:
Ik las hier trouwens iets over vega spekkies voor voor de andijvie o.i.d. ? Ik heb bij de AH gezocht maar niks gevonden.. Weet iemand waar ik die kan kopen?
Spekkies door mijn stamppot is namelijk het enige wat ik aan vlees mis (zuurkool is bijv. heel kaal. En dat eet ik dan wel met appel of ananas, maar als we dat niet in huis hebben, doe ik er sojasaus doorheen)

Ze hebben ze wel bij de AH, maar lang niet overal. Kunnen ze het niet nabestellen als je erom vraagt?
De vegetarische slager heeft ze ook, daar kan je ook online bestellingen plaatsen. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:08

Ja ik houd zelf ook erg van italiaans eten, maar ook dingen met rijst vind ik heerlijk. Mijn huisgenoten waren niet echt aardappeleters geloof ik. En aardappel - groente - vegaburger vind ik ook te simpel.

Gewoon een lekkere lasagna is inderdaad een goede optie! Doe ik gewoon alles erin zoals normaal, maar dan zonder het gehakt. Ik vind het ook weer zo raar om vegetarisch gehakt te kopen, zou ook wel prijzig zijn denk ik? Doe ik gewoon wat extra champignons en lekker wat kaas erover. Salade met tomaat en mozzarella is ook een goede. Misschien nog een stokbroodje erbij en dan lijkt het mij een prima maaltijd. Maar ik sta altijd open voor nog nieuwe ideeen/recepten. WIl zelf ook iets vaker vegetarisch eten. Vooral ook omdat ik denk dat je niet elke dag vlees nodig hebt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:42

ozette88 schreef:
haha, nee joh! me moeder vraagt het aan de dokter omdat ik in de groei ben, ik ben echt niet 88! ben 11..

Laat jemoeder eens op de site van het voedingscentrum kijken, of van de vegetariërsbond. Staat vaak een veelgestelde vraag van 'Mijn kind wil vegetarisch eten, is dit goed?' En dan een paar voorbeelden van hoe je niks te kort komt :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:48

Ik was ook 11 toen ik vegetariër werd, en ik ben 1.72m, dus je hoeft er echt niet klein door te blijven hoor :))

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:55

Ik ga het proberen!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:28

Mirjamsel schreef:

Ik eet altijd blokjes kaas in de andijviestamppot. Alleen weet ik niet of dat in zuurkool ook lekker is :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:29

Ik ga het even navragen bij de AH dan :) de Vega slager is ook een idee inderdaad

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:31

Renske_M schreef:
Polenta, daar ben ik erg benieuwd naar! Wil het binnenkort eindelijk eens gaan maken :)
Als je geniale polenta-recepten vindt mag je ze best hier delen ;)

Dat gaat goedkomen! Eerst volgende week maar eens even zien waar ik het maïsmeel kan vinden hier in de buurt om de polenta mee te maken.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:50

Ik werd vegetariër toen ik 8 was en ben 1.80 :)) dus wat dat betreft hoeft dat geen reden te zijn om het niet te doen.

Heb de viswijzer gedownload, misschien dat ik ooit weer eens een stukje vis eet.

En nog even over de visvangst. Er komt een nieuw keurmerk dat gaat over hoe de vissen gevangen worden. Nu slepen de netten bijvoorbeeld over de bodem en wordt alles kapot gemaakt (en de vissen rollen en vliegen ook over de bodem). Bij de nieuwe manier van vis vangen blijven de netten boven de bodem hangen en wordt er dus niets kapot gemaakt. Was zo beter voor de bodem, voor de vissen zelf en er wordt minder brandstof gebruikt voor de schepen. Flinke verbetering dus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 17:48

Nog een puntje over vis: is het niet zo dat vissen gewoon stikken op het dek, dat ze zo doodgaan? Ik heb zelfs begrepen dat ze in sommige gevallen levend gefileerd worden.. En vissen kunnen volgens mij wel een paar minuten op land 'overleven', dat lijkt me toch ook wel echt een hel. Dan is schieten ineens een stuk minder erg :o

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:43

Naja het is eigenlijk zo dat ze teveel zuurstof binnen krijgen en dat ze daardoor doodgaan.

Vis die op mijn werk verkocht word, word sowieso niet levend gefileerd want dat doen we vrijwel allemaal zelf.

Schieten is misschien zo slecht nog niet inderdaad, maar goed je weet ook niet wat er aan vooraf is gegaan denk ik altijd maar..

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:59

Vis stikt ook wel in de netten, dan zitten ze met duizenden in zo'n net wat steeds strakker komt te staan. Eigenlijk worden ze geplet...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:16

_Lisanne schreef:
Naja het is eigenlijk zo dat ze teveel zuurstof binnen krijgen en dat ze daardoor doodgaan.

Vis die op mijn werk verkocht word, word sowieso niet levend gefileerd want dat doen we vrijwel allemaal zelf.

Schieten is misschien zo slecht nog niet inderdaad, maar goed je weet ook niet wat er aan vooraf is gegaan denk ik altijd maar..

Ja de manier van doodgaan had ik het over. :+

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:34

Ja dat begreep ik, maar ze stikken dus niet echt.. Echt diervriendelijk is het natuurlijk niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:39

Nee daarom.

Zo straks lekker toscaans carre van de appie eten :) Tomatenslaatje erbij, en aardappeltjes. Hmmm :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:48

Dat is een vegetarische burger of niet? Is dat lekker, waar bestaat het uit/wat zit erin

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:54

Uhmm het is een soort van kaas met zongedroogde tomaat met een korstje eromheen :) Het is in elk geval echt mega lekker :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:26

Citaat:
ah, hihi, ik zit in een ander topic net een verhaal te typen over dat ik nog niet weet wat ik later wil gaan doen, maar dat ik wel weet dat ik graag zoveel mogelijk zelfvoorzienend wil zijn

Ooit hoop ik in een klein huisje te kunnen wonen met een lekker stuk land eromheen, koeien en geiten voor de melk, kippies voor de eieren en mijn eigen groentetuin en fruitbomen En daarnaast hoop ik altijd lekker creatief bezig te blijven en hoop ik te kunnen blijven werken met paarden. Ik zou zo graag een meer relaxt leven willen leiden, heerlijk. Voor nu blijf ik lekker mediteren elke ochtend en middag/wanneer ik het nodig heb

Check het slowlifetopic eens, dat zal je wel liggen. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 00:33

Link? :D

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:21

Hmm slowlife.. dat spreekt mij ook wel aan idd!

Ik heb gisteren een stoofpotje met pompoen, wortel, paprika, tomaat, en boontjes gegeten. Had er weer een lekkere kookblunder bij... er moesten zogenaamde 'zwartoogboontjes' in, en ik had een zak boontjes liggen die zwart waren maar met een wit oogje, dus dacht dat dat wel de goede soort zou zijn... maar nee hoor, zwartoogboontjes zijn dus witte boontjes met een zwart oog :+
Maarja, het was ook wel te eten met zwarte bonen dus t viel uiteindelijk mee :')