Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:31

Ik heb het kartonnetje waar de ingrediënten opstaan helaas al weggegooid, dus volgende keer ga ik het pakje even scannen op trassi. Deze eten we gewoon op, anders is het ook zo zonde :)

Ach, zo nu en dan maakt dat toch niet uit :P Vanavond eten wij hier ook sowieso een groentekroket :9

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:03

Hehe, ik heb ook aardappelkroketjes gegeten gister :Y) Die vind ik af en toe ook zooo lekker... Lekker met een spinazierondo van de AH en sugar snaps, die zijn heel goed om te eten als vegetarier heb ik wel eens gehoord :j
Ik wist trouwens ook niet dat er garnalenpasta in die boemboe's zit! Maak het wel vaak, mijn vriend vind het ook erg lekker. Maar ja, ik eet op zich wel vis, dus voor mij is dat dan weer niet zo'n probleem.

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:32

Net als in kroepoek.. :j

Vanavond maar maaltijdsalade, moet gelijk vanuit presentatie doorrollen in de auto naar Rotterdam, vanaf daar in de metro en daarna in het Luxor theater :D

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:17

Magrathea schreef:
Net als in kroepoek.. :j

Vanavond maar maaltijdsalade, moet gelijk vanuit presentatie doorrollen in de auto naar Rotterdam, vanaf daar in de metro en daarna in het Luxor theater :D

Ja, daarvan wist ik het dan weer wel :)

Oeh Luxor theater, ga je een leuke show bekijken??

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:21

Ik wist het inderdaad ook wel van kroepoek en ik eet helaas geen vis :Y)

Gaaf, veel plezier vanavond Margrathea!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:33

Ik ben nu ongeveer sinds 2 weken éindelijk vegetariër. :D Geen vlees, geen vis. Houd gelukkig wel heel erg van vleesvervangers!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:34

Cassave kroepoek vind im zelf heel lekker en het is ook nog wat minder vet dan gewone. Hebben ze van verschillende merken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 12:46

Nueve schreef:
Ik ben nu ongeveer sinds 2 weken éindelijk vegetariër. :D Geen vlees, geen vis. Houd gelukkig wel heel erg van vleesvervangers!

Gefeliciteerd :D Hoe komt het dat je zo lang moest wachten? (Zo klinkt het :P ) Mocht het niet van je ouders, of kon je moeilijk afscheid nemen van vlees? :P

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:54

picobello schreef:
Cassave kroepoek vind im zelf heel lekker en het is ook nog wat minder vet dan gewone. Hebben ze van verschillende merken.

En ik wist dan weer niet dat cassave kroepoek wel vega is :+

Zit nu te bedenken wat ik vanavond eens ga eten... denk dat het gado gado wordt :) (wel met kroepoek dus ;) )

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:57

Cassave is idd volgens mij wel vegetarisch. Heb namelijk een keer de hele ingredientenlijst bekeken en kon er geen garnalen of iets anders tussen vinden. :)
Goed dat die hier genoemd word, ga ik eens melden bij mijn moeder. Werd hier laatst chinees gegeten en dan is het wel jammer dat ik geen kroepoek kan eten, dus dan kan ze cassave kopen. :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:58

Ik eet vanavond een broodje gezond. :')
Moet om half 7 nog naar school, dan school tot half 9. Dus dan haal ik meestal iets van een broodje.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:51

casave is een plant dus dat is inderdaad vegetarisch, vind het zelf ook altijd erg lekker om zo af en toe zo'n zakje te halen! Vandaag eten we vegaburgers met aardappelkroketjes.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:04

Ik zit nu heerlijk cassave kroepoek te snacken, bedankt voor de tip :Y) :9

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:11

Eet smakelijk, ik kan echt zo'n zakje ineen keer leegeten :Y)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:19

picobello schreef:
Eet smakelijk, ik kan echt zo'n zakje ineen keer leegeten :Y)

Same here :+

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:56

Hihi wij hadden toevallig vandaag bami met van die pittige tofu, ei, cashewnootjes en cassave kroepoek :D
(Mijn broer en ouders hadden er nog een sateetje bij, yuk.. :'))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 00:43

Ja lekker hè cassave :D
Het is ook minder vet dan chips, en er zit onverzadigd vet in (is beter dan verzadigd). Dus het is nog gezond ook :D Nomnom!

Heb vandaag een maaltijdsalade op van de Ap, 1+1 gratis := Mozzarella + tomaatjes never gets old.. :Y)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:49

Haha, het was inderdaad erg lekker. Had niet het geluk dat ik hem alleen leeg kon eten, mijn moeder was er ook nog :Y)
Ik vind die kant en klare maaltijdsalades altijd zo vies, die sausjes ook en de mozzarella is altijd hard en de tomaatjes nooit sappig genoeg meer. En de sla vind ik ook altijd maar vreemd smaken, nee, dan maak ik het wel zelf. Mijn eigen salades vind ik namelijk héérlijk O:) Al eet ik het tegenwoordig niet zo veel meer, tijdens mijn zomervakantie in 2010 heb ik bijna alleen maar maaltijdsalades gegeten en vaak ook nog een fruitsalade als lunch :+

Gisteravond trouwens de pasta met ei geprobeerd, alleen mams had niet goed geluisterd en die had het eitje gewoon gebakken en vervolgens in reepjes gesneden. Nog maar een poging dan :+ Dit was overigens sowieso niet zo lekker, aangezien ze er normale saus en veel groente bij had gedaan. Het viel een beetje weg dus, had van mij wel lekker wat peper bij gemogen en zout en dan een kaassausje ofzo. Maar ook weer niet te sterk. Ach, wéér iets om te proberen. Ik denk wel lekker na over mijn eten zo! :P

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:17

Hoi iedereen, ik meld mij hier ook even!
Ik ben nu ongeveer 21 jaar vegetariër, van mijn 8 jaar is dat. Bij mij begon alles met het niet willen eten van paardenvlees - niet dat dat bij ons überhaupt ooit op tafel kwam, maar mijn achtjarig verstand ging in alarmfase bij het idee alleen :+ En na een week of wat besloot ik dan maar om helemaal geen vlees/vis/gevogelte meer te eten, omdat ik het anders ook maar een kromme redenering vond... Tja!!

In die tijd was het nogal problematisch om vegetariër te zijn, bv op restaurant oid kreeg je dan letterlijk twee bladjes sla, een tomaat en een kaaskroket. Gelukkig zijn de tijden veranderd.

Mijn moeder heeft trouwens tot de dag dat ik 18 werd volgehouden om dagelijks een stuk vlees op mijn bord te gooien. Dan zat ik te eten en plots vloog daar zo'n vies stuk iets op mijn bord, schoof ik mijn bord weg en stopte ik met eten. Was ik blij dat ze dat eindelijk opgaf!!!

Mijn vriend is trouwens wel een vleesliefhebber, ik maak het voor hem ook gewoon klaar maar hij moet maar leven met het feit dat ik niet van sausjes en dergelijke kan proeven. Als het dus niet lekker is heeft hij pech :+ Hij vindt het geen probleem. Schoonmoeder daarentegen lijkt altijd wel express wat te doen om mij tegen te werken. Voorbeeld: met kerstavond vorig jaar. Mij best, dan eet ik wel de groentjes die daarbij horen en een stukje brood. Helaas, pindakaas: er waren geen groenten. Niks nada noppes. Nu eet die familie sowieso geen groenten (Tom kende enkel tomaat en sla toen wij gingen samenwonen... bij wijze van dan, maar ik geloof niet dat hij ooit iets anders als erwtjes en wortels en spruiten gegeten had), maar bij een gourmetschotel... Afijn... Ik heb mijn revenche genomen met mijn verjaardag: enkel dingen die ze niet lusten of niet kennen (want, zoals ze in België zeggen: "wat de boer niet kent dat vreet hij niet"). Moehahaahaha :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 11:36

Hey Memuska!
Wat naar van je schoonfamilie zeg! Hier nog één.. Of nou ja, vriend van schoonmoeder :+ Ik zie elke keer eten met hem erbij ertegenop, ik moet me op de één of andere manier altijd verantwoorden aan hem en hij vind het ook erg leuk om grapjes te maken in de trant van 'jamaar die koe was vegetarisch hoor!' Arrggh ik word daar zo niet goed van hè.

Proeven maak ik meestal niet zo'n probleem van, dat kleine beetje. Het is toch niet voor mij bedoeld :) Maar mijn vriend eet gewoon vego als hij hier is, ik moet alleen soms proeven als ik kook op mijn studentenvereniging (ik kook daar soms). Moet het echt niet in mijn hoofd halen om te besluiten geen vlees te maken, dan krijg ik de hele vereniging over me heen (of althans de vleeseters). Die komen dan met bull verhalen aan van 'Jamaar ik ben het niet eens met de manier waarop planten behandeld worden' :n Niks van waar natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:45

Mijn schoonfamilie is zo lief om het vlees apart te maken, wel of geen vleesvervangers maakt mij niet heel erg veel uit eigenlijk. Ik vind het al heel fijn dat ze apart willen koken voor mij, tuurlijk worden er grapjes gemaakt maar geen problemen. Er wordt weleens gevraagd of ik de tofu zelf kom bereiden aangezien ze daar niet bekend mee zijn, dat vind ik alleen maar leuk om te doen eigenlijk. :j

Zelf vlees bereiden voor anderen vind ik ook niet heel erg, het liefst wel biologisch vlees als het kan. Een nadeel, ik kan behoorlijk goed koken al zeg ik het zelf, maar heb al meer dan 10 jaar geen vlees gehad. Voor vlees heb ik ook niet echt gevoel, kip of gehakt ergens door heen lukt meestal wel, maar perfect een rollade of biefstukje klaar maken? Ik doe het graag maar als het mislukt is het niet mijn schuld. :+ Ik heb er gewoon geen gevoel meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:39

Magrathea schreef:
Nueve schreef:

Gefeliciteerd :D Hoe komt het dat je zo lang moest wachten? (Zo klinkt het :P ) Mocht het niet van je ouders, of kon je moeilijk afscheid nemen van vlees? :P

Ouders, ja. Ze zijn er nog steeds niet erg blij mee, maar verbieden willen ze het ook niet meer. Ben nu 19, woon op kamers, dus alleen in het weekend is het soms rekening houden voor ze. :) (Ze vinden het ongezond, daarom mocht het niet)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:45

Ongezond?? Onzin :') Maar dat zal jij ze ook wel hebben verteld. :) Fijn dat je nu je eigen ding kan doen!

Ik heb nu bio+ melk bij de plus gekocht, zit wel een eko keurmerk op maar geen beter leven sterren. :') Ikke niet snap...

Ga nu even spaghetti + champignons + creme fraiche + slaatje klaar maken :D

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:28

Kliko schreef:
Deze is ook erg lekker, maak ik al jaren. Alleen dan zonder andijvie en mét vega-gehakt natuurlijk:
[VT] Mexicaanse taart met tortilla chips

Deze heb ik vandeweek gemaakt, was heerlijk! Voor mij met quorn gehakt en voor manlief met biogehakt. Hij vond het overigens ook zalig!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:30

Hihi ik snap het soms ook niet helemaal maar eet alles dat er van Bio+ is van dat merk xD
Eet nu lekkere bio+ kiwi's Yum yum haha.

Mijn ouders en omgeving zijn allemaal heel erg makkelijk, laatst ging ik met mijn zus uit eten (tapas) en dan eet ze vrolijk vegetarisch mee :)
Enkel mijn schoonzus haar moeder kon nog wel een aanvallend zijn in de trant van 'dan draag je zeker ook geen leer, eet je geen zuivel? Waarom dat wel en geen vlees?'
Heb altijd weinig zin mijzelf te moeten verdedigen, blijkbaar hebben sommige mensen die vlees eten de behoefte aan te vallen.