Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:40

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:34

Magrathea schreef:
moonprayer schreef:
een pagina terug las ik iets over een "vegetarische slager" := sorry dan slaat mijn fantasie op hol...

Kroketjes :Y) Ohmnomnom

jaaaa die kroketten zijn echt super! :D

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:51

Miri schreef:
jaaaa die kroketten zijn echt super! :D

Jullie maken me wel nieuwsgierig... Ik ga es kijken of er bij mij in de buurt ook een vegetarische slager zit :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:14

Iemand nog iets heel simpels in de aanbieding?
Heb een griepje te pakken en moet vanavond voor mezelf koken. Wil dus wel wat gezonds eten, maar ook zo snel mogelijk weer op de bank kunnen liggen :Y) Anders wordt het vrees ik een eitje op brood of een simpele pasta, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in :+

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:24

Roerbakgroente, bakje boemboe (moet je even kijken welke niet een lange bereidingstijd heeft), mie koken, eventueel van die vegetarische blokjes van Quorn ofzo erdoor. Klaar! Oh, en beterschap natuurlijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 22:09

Colorado schreef:
Iemand nog iets heel simpels in de aanbieding?
Heb een griepje te pakken en moet vanavond voor mezelf koken. Wil dus wel wat gezonds eten, maar ook zo snel mogelijk weer op de bank kunnen liggen :Y) Anders wordt het vrees ik een eitje op brood of een simpele pasta, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in :+

Ojee, als ik het had geweten was ik wat langs komen brengen :+ (woon ook in Delft)

Pasta met een eitje erdoor vind ik zelf altijd wel lekker en net ff anders :)

Oh vandaag bij mijn ouders gegeten, met zijn allen aan de vega balletjes :D echt super! Mijn moeder pikt het echt relaxt op :D Toen mijn vader zijn bord leeg had (type VLEEEEEEEEEESCH ) wees mijn moeder hem erop dat hij vego had gegeten, was echt zo van '............Oh..! Nou het had wel iets gekruider gemogen :roll: '

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:16

Ik had een vraagje, bij welke kazen kan ik er iig vanuit gaan dat ze vegetarisch gestremd zijn? Tijdje terug heerlijke kaas kijk ik op het doosje: varkens gelatine.. :r Boterham meteen weggegooid.. :r
Heb wel smeerkaas 20+ die helemaal "goed" is.
Kan het alleen van de rookkaas niet vinden, iemand enig idee?
En de jonge kaas van de AH? Die ze vers snijden bij die kaasafdeling. Is die ook vegetarisch?

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 22:18

Dat zou je ff moeten vragen. Meestal als het vego stremsel is, staat dat er letterlijk op. Anders even vragen :)
Bij de AH puur & eerlijk zit geloof ik meestal wel goed.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:25

roxxxiejjj schreef:
Ik had een vraagje, bij welke kazen kan ik er iig vanuit gaan dat ze vegetarisch gestremd zijn? Tijdje terug heerlijke kaas kijk ik op het doosje: varkens gelatine.. :r Boterham meteen weggegooid.. :r
En de jonge kaas van de AH? Die ze vers snijden bij die kaasafdeling. Is die ook vegetarisch?

Welke smeerkaas is dat?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:30

odetteke schreef:
roxxxiejjj schreef:

Welke smeerkaas is dat?

Berenlekker 20+ bij de bas van der heijden halen we die. Hebben het daar gevraagd toen, en toen kwamen ze met die aan, en kan ook niets achterop het doosje vinden. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:31

Bedankt voor de gerechtjes, uiteindelijk bleek mijn ma al wat voor me klaar gezet te hebben, heb ik op de een of andere manier niet meegekregen ofzo? :') Dus heb uiteindelijk spinazie met aardappels gegeten, maar morgen en vrijdag moet ik natuurlijk ook nog eten en vrees dat het dan nog niet over is. Dus ik ga ze zeker uitproberen! Klinkt inderdaad apart, ei met pasta. Gebakken of gekookt? Die roerbakgroente ed klinkt ook lekker! :9

En bedankt supertinkie! Komt vast wel goed. Ergens is het best lekker, mag van mezelf eindelijk bankliggen en niets doen zonder me schuldig te voelen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:44

Ehmm voor pasta met ei maak je gewoon een simpel tomatensausje of wat champinonnetjes met crème fraiche. Het leuke is dat je het ei erbij kan doen als je de pasta heb afgegoten (eitje eerst even klutsen in een kopje), dan gooi je het eitje erin, goed roeren (eventueel op een laag vuurtje), als het ei gestold is gooi je het sausje erbij en daar is uw hapje :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:57

Leuk om dit te lezen. Ik ben ook een vegetariër, dus niet vegetarisch. De oplossing om gehaktkruiden of iets dergelijks ergens bij te gooien is fijn, had ik nog niet gehoord! Ik heb hier thuis ook wel vegetarische kookboeken staan maar daar komen ingredienten in voor waar ik in m'n leven nog niet van gehoord heb. Als ik het dan google blijkt dat je het "bij de turk" oid kan halen. En die hebben we hier niet in ons dorpje.. Kaas heb ik een tijd laten staan maar dat was erg lastig, zodra ik bij anderen at kreeg ik al kaas voorgeschoteld en voel je dan maar eens niet bezwaard. Ook at ik op m'n brood alleen maar chocopasta, dus ik ben maar weer begonnen met de kaas. Gelatine laat ik wel zoveel mogelijk staan, maar scan er niet op. Sorry als dit bericht onduidelijk is om te lezen, typ vanaf mijn mobiel en die kent geen enters.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:34

Douce schreef:
Leuk om dit te lezen. Ik ben ook een vegetariër, dus niet vegetarisch. De oplossing om gehaktkruiden of iets dergelijks ergens bij te gooien is fijn, had ik nog niet gehoord! Ik heb hier thuis ook wel vegetarische kookboeken staan maar daar komen ingredienten in voor waar ik in m'n leven nog niet van gehoord heb. Als ik het dan google blijkt dat je het "bij de turk" oid kan halen. En die hebben we hier niet in ons dorpje.. Kaas heb ik een tijd laten staan maar dat was erg lastig, zodra ik bij anderen at kreeg ik al kaas voorgeschoteld en voel je dan maar eens niet bezwaard. Ook at ik op m'n brood alleen maar chocopasta, dus ik ben maar weer begonnen met de kaas. Gelatine laat ik wel zoveel mogelijk staan, maar scan er niet op. Sorry als dit bericht onduidelijk is om te lezen, typ vanaf mijn mobiel en die kent geen enters.

Ja dat heb ik ook.. Als iemand moeite heeft gedaan om vego voor mij te koken ga ik niet met mijn vingertje op de verpakking turen of er wel vego stremsel in zit.. Vind dat toch een beetje onbeleefd. Dat soort dingen bewaar ik wel voor als ze bij mij eten. 'Ja hè wist je dat zelfs kaas niet altijd vegetarisch is?' :+ Subtiel

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:51

ik vind dat ook altijd moeilijk. Heeft iemand helemaal rekeing met je gehouden is het eigenlijk nog steeds niet goed :o

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:05

Hebben jullie er ooit over gedacht dat vegetariërs die kippen ei eten ook andere eieren mogen eten. Mijn oma vertelde dat kaviaar word gemaakt van vissen die daar niet dood voor worden gemaakt. Dat zou betekenen dat ik ook kaviaar mag eten... iell vieze gedachten :=

Miri schreef:
@arans ze verkopen het in de eko plaza in hoorn, dacht dat het op de kleine noord was!! weet niet of je wel eens in hoorn komt?

Ik woon in Hoorn :P en ja ik kom ook wel eens in de eko plaza, maar ik had de vega slager daar nog nooit gezien! Ik ga snel even kijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:22

Maar kaviaar snijden ze toch uit die vissen? Of het zijn in elk geval de eitjes..
Niet dat ik behoefte heb aan kaviaar maar toch :+

Nja zoals ik al zei, ik ben al blij dat ze rekening met me houden en dat ik geen vlees hoef te eten, en voor die ene keer... tja

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:44

Ja het zijn visseneitjes, maar hoe ze 'gevangen' worden weet ik eigenlijk niet.. Best, erg werk in een viswinkel := eet het overigens niet, ook best onhandig af en toe

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:07

volgends mijn oma worden ze eruit gemaseerd.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:33

De steur wordt gevangen, dood gemaakt en de kaviaar eruit gesneden. Voor zover ik weet. Ik weet ook niet of dat met alle kaviaar zo is hoor! Maar heb wel eens beelden gezien... ;(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:37

In Eindhoven is laatst de eerste kaviaarkwekerij van NL geopend, daar masseren ze de eitjes uit de steur :) de vissen blijven dus leven. Stond zelfs een lieve foto bij van een van de eigenaren die een steur een kusje gaf :)) Las het in de krant, stond ook dat de kweker zelf geen vis/kaviaar at want hij zag ze als familie :Y)

Maar, goedkopere kaviaar, daar wordt inderdaad vaker gewoon de steur gedood :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:41

Dat vind ik nou lief, ik zie hem al helemaal praten tegen de diertjes, jammer dat ik de foto zo snel niet kan vinden <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 19:19

Haha ik weet niet zo goed of ik het lief vind of niet :=

Woeoe, AH-vega-rondo's in de aanbieding! 2e gratis *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:33

Magrathea schreef:
Haha ik weet niet zo goed of ik het lief vind of niet :=

Woeoe, AH-vega-rondo's in de aanbieding! 2e gratis *\o/*

Hihi ik zag het ook idd! Maar als ik dat doe zit ik de hele week die dingen te eten, en waarschijnlijk komen ze nieteens op :') Nadeel van op jezelf wonen en weinig thuis eten.. aan aanbiedingen heb je vrij weinig :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 19:34

@Juul: daar hebben ze de vriezer voor uitgevonden :P