Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:19

Ik ben ook iets afgevallen, maar ik vind het zooooo onwijs moeilijk om de snoepjes te laten staan. Drinken nu in ieder geval iedere morgen op een nuchtere maag een glas lauw water met citroen en probeer regelmatig te eten. Maar dat laatste krijg ik op een of andere manier niet voor elkaar.

Eigenlijk zou je voor ieder snoepje dat je afslaat een klein beetje moeten afvallen, ter motivering!! hahaha, dat zou toch echt goed helpen!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:39

mister_myagi schreef:
Eigenlijk zou je voor ieder snoepje dat je afslaat een klein beetje moeten afvallen, ter motivering!! hahaha, dat zou toch echt goed helpen!

HAHAHA *LOL* .......Ja, was dat maar waar!!!!!!
Maar nu lijkt het er meer op, dat er voor elk snoepje dat je neemt juist een klein beetje bij komt.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:54

Ga vandaag proberen om mijn rantsoen op te schroeven Bloos
Heb alleen nog helemaal geen honger....zometeen maar een
bakje vla en straks een beschuitje proberen en dan aan het
eind van de dag boullion ...... bah
Ben net op de weegschaal gaan staan, na een paar dagen
griep en nauwlijks eten en drinken Bloos! dacht ik wel een paar
kilo lichter te zijn maar helaas niet eens een 1/2 kilo....jammer Schijnheilig
Als ik me weer beter voel ga ik goed eten en niet snoepen Tong uitsteken

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:31

Oke mijn goede voornemens zijn vandaag ook ingegaan. Ben vanochtend op de weegschaal gaan staan. Viel op zich wel mee maar een paar kilo lichter is beter. Heb keurig gegeten, ging alleen even de mist in toen de visite er was, per ongeluk nam ik een handje m&m's. Om twee tellen later te denken oeps. Maar dat maakt verder niet uit.
Ik heb alles op overgewicht.nl ingevuld. Heb ik een aantal maanden terug ook gedaan en dat werkt voor mij het beste.
Succes iedereen.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:23

Ik begin weer honger te krijgen Bloos ..... Haha!
Heb al boullion en beschuit op dus dat beloofd wat voor morgen Knipoog

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:48

Help, help......ik heb een doos Belgische zeevruchten gevonden!!!!

(=vruchten van chocolade)

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:21

Oh jeetje dat was waar ook! Ik zou ook mee gaan lijnen!

Is mijn excuses goed genoeg om te zeggen dat ik na 10 januari ga beginnen? Dan kan ik eerst nog lekker taart eten op mijn verjaardag! Haha!

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:15

Ik wil ook wel meedoen !!!

Ik ben een verschrikkelijke zoetekauw, dus als mensen nog tips hebben?? Ik probeer al geen snoep ed. meer in huis te halen, maar dat is zo moeilijk !

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:13

LIQUITA schreef:
Help, help......ik heb een doos Belgische zeevruchten gevonden!!!!

(=vruchten van chocolade)

Gooi ze snel weg Tong uitsteken

Haha doe ik wel altijd, als ik bijvoorbeeld een zak patat heb of een reep chocola, en ik loop langs een prullebak dan gooi ik het er snel in, heb wel spijt altijd natuurlijk, maar ik kan het dan toch niet meer terug pakken Knipoog

Ik doe ook mee op dieet Scheve mond maar het lukt me alleen niet

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:36

Ziolette"]
Ik word gewogen op een weegschaal die o.a. mijn vetpercentage en daarmee het aantal kilo vet meet. Mijn totale lichaamsgewicht was omlaag gegaan maar het vetpercentage was gestegen, mijn vetmassa was namelijk met 9 ons omhoog gegaan. Ik ben voornamelijk vocht kwijt geraakt en dat kan ook wel kloppen want ik hield de laaste tijd flink vocht vast en bepaalde dagen in de maand ben ik daar ineens vanaf Knipoog .
[/quote]
Dàt herken ik natuurlijk! Haha!
Ik heb ook een weegschaal die het vetpercentage meet, hoewel ik er NIETS van begrijp. Ik woog eergisteren 62,4 met 29.1 % vet. Vanmorgen (ik ben me gister vreselijk te buiten gegaan...) woog ik... precies 62,4 maar nu met een vetpercentage van 28,9. Hoe weet dan ding dat nou??

[quote="Ziolette schreef:
Het is de bedoeling dat mijn vetpercentage naar beneden gaat, dat kan ook betekenen dat ik niet afval in totaalgewicht. Als ik bijv. 1 kilo vet kwijt ben maar door veel trainen is mijn spiermassa toegenomen hoeft mijn totaalgewicht niet lager te zijn doordat "de spiermassa de vetmassa vervangt".

Ja, dat begrijp ik. Dat is ook waarom ik denk dat ik niet zozeer minder moet eten, maar meer moet verbranden. Crosstrainer - here I come...

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:58

Ik doe ook mee, ik moet nog zo'n 8 kilo kwijt Nagelbijten / Gniffelen . Ach, het gaat lukken, ik ben in 4 dagen 2 kilo afgevallen, dat gaat dus goed Haha! .

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:05

Ja, goed van jou... maar HOE, dat willen wij natuurlijk heel graag weten!
Ik hoef maar 2 kilo, maar het gaat gewoon niet... maar ze moeten echt, hoe stom het ook klinkt. Anders is het straks ook 8, of 15, en dat wil ik echt voorkomen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:25

Ik meld me ook aan! Haha!

Ben sinds vorige week zondag begonnen, doe het samen met mijn vader, die heeft suikerziekte en moet ook afvallen, dus ik volg hetzelfde dieet als hij.

Vind het wel moeilijk, helemaal als ik naar de 'tussendoortjeslade' loop voor een pakje droge crackers en dan een open bus Pringles tegenkom (en dan ook nog in mijn smaak Bloos! ) maar hou het toch aardig vol.
Heb deze week 2x 'gezondigd', valt me echt nog mee van mezelf.
Hoop wel dat ik het vol kan houden, helemaal als ik maandag weer naar school ga, op school heb ik echt heel snel honger Verward

*Rent naar beneden*
Zooo, het helpt dus toch wel, net even op de weegschaal gestaan, bijna 1 kilo eraf, maar jeetje hoelang moet ik dat volhouden wil ik worden zoals ik wil?!
Ik wil resultaat a la minuto..... Haha!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:27

Oja nog een tip: Als je bijvoorbeeld 5 kilo afgevallen ben, mag je jezelf best een keer belonen (natuurlijk liever niet door snoep) maar door wat leuks voor jezelf te kopen!

Ik heb mezelf beloofd dat als ik 10 kg kwijt ben, ik die ontzettend stomme dure contactlenzen ga kopen die ik al jaren wil!:D

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:01

Bloos! Ik ga maandag maar weer beginnen. Heb gisteren toch wat van die lekkere zeevruchten gesnoept. stom...stom ik weet het, maar in een bepaalde periode van de maand kan ik daar nou echt behoefte aan hebben. Dit is echt geen smoesje hoor.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:17

LIQUITA schreef:
:oo Ik ga maandag maar weer beginnen. Heb gisteren toch wat van die lekkere zeevruchten gesnoept. stom...stom ik weet het, maar in een bepaalde periode van de maand kan ik daar nou echt behoefte aan hebben. Dit is echt geen smoesje hoor.

ehhhh....geen smoesje Haha! Haha!
Die houden we erin aangezien we daar allemaal 1 x in de maand
last van hebben Knipoog

En die chocolatjes heb je die nu weggedaan Schijnheilig ???

Ik heb vanmiddag zelf nog even boodschapjes gedaan Bloos
Als het aan mijn vriendje ligt komt er nooooooit snoep in huis Scheve mond
Eigenlijk hartstikke goed voor de lijn maar er moet nu
eenmaal wat snoep liggen anders trek ik het echt niet Haha!
Dussss ik heb wat koekjes is huis gehaald Bloos! stnd nog even
bij de chocolade Bloos maar heb mezelf ingehouden.
Niet dat ik er nu al trek in had maar je weet maar nooit....
Stom he Scheve mond

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:25

Ze staan nog naast me op m'n bureau, maar ik denk dat ik ze wel op krijg voor maandag. Ik moet dus echt niks in huis hebben anders kan ik er gewoon niet vanaf blijven Boos! . Ik ben echt niet sterk genoeg, het lijkt wel een verslaving Verward . [VT] oliebol, het gaat fout.. hellup..

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:48

Daarom heb ik me ook voorgenomen om niet te stoppen met
snoepen Scheve mond Ik ga gewoon minderen Bloos
En daarnaast wil ik véél meer gaan bewegen!!
Volgens mij is het ook gewoon een verslaving net als roken en drinken...
(doe ik alle 2 niet Bloos )
Maar de keren dat ik écht alles probeerde te laten staan ben ik
gewoonweg niet te genieten en enorm chagarijnig Verward
Dus dat doe ik maar niet meer Knipoog

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 08:27

Ik ben sinds gister begonnen
Drink veel water, Vifit Optimel Vingers aflikken en cup a soup helder Vingers aflikken (4 cal.) maar het meest water
Ik eet roggebrood, ontbijtkoek Vingers aflikken , veel groente en fruit! Vingers aflikken (vind ik echt superlekker!!!) en s avonds ook gewoon rijst of aardappels en groente natuurlijk. Vlees soms, maar daar hou ik niet zo van.

Verder wil ik ook iedere avond en ochtend een rondje tennisbaan langs de singel te doen, das ruim 2 km. Alleen als ik school heb dan word het wat minder denk ik, want dan heb ik op 2 dagen 2 uur sport en op 1 dag 1 uur sport en als ik 2 uur sport heb gehad heb ik denk ik de pit niet meer om ook s avonds nog een keer te gaan rennen Schijnheilig

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:50

ilovehorses4ever schreef:
Ik ben sinds gister begonnen
Drink veel water, Vifit Optimel Vingers aflikken en cup a soup helder Vingers aflikken (4 cal.) maar het meest water
Ik eet roggebrood, ontbijtkoek Vingers aflikken , veel groente en fruit! Vingers aflikken (vind ik echt superlekker!!!) en s avonds ook gewoon rijst of aardappels en groente natuurlijk. Vlees soms, maar daar hou ik niet zo van.

Verder wil ik ook iedere avond en ochtend een rondje tennisbaan langs de singel te doen, das ruim 2 km. Alleen als ik school heb dan word het wat minder denk ik, want dan heb ik op 2 dagen 2 uur sport en op 1 dag 1 uur sport en als ik 2 uur sport heb gehad heb ik denk ik de pit niet meer om ook s avonds nog een keer te gaan rennen Schijnheilig

Tja dat probleem heb ik ook, ik wil wel wat meer gaan sporten, maar heb er simpelweg de tijd & de puf na school er niet meer voor... Scheve mond
Dus dat word echt weekend-werk Haha!

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:12

meagan_sarah schreef:
Ik heb alles op overgewicht.nl ingevuld. Heb ik een aantal maanden terug ook gedaan en dat werkt voor mij het beste.
Succes iedereen.

Ben daar ook eens gaan kijken. Mag maar 566 kalorien eten om 3 kilo af te vallen in 1 maand! En ik probeer de eet- en beweegaijzer in te vullen, maar vind alleen eten, niks over bewegen. Doe ik iets fout?
Wel een goed hulpmiddel als bewustwording voor het kalorientellen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:51

Ilse schreef:
Ik doe ook mee, ik moet nog zo'n 8 kilo kwijt Nagelbijten / Gniffelen . Ach, het gaat lukken, ik ben in 4 dagen 2 kilo afgevallen, dat gaat dus goed Haha! .

Niet om je aan te vallen hoor, het is goed dat je af wilt vallen, maar 2 kilo in 4 dagen is niet goed.
Je moet niet te snel afvallen, vaak als je snel afvalt krijg je ook nog eens jojo effect.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:05

Kaya schreef:
Ben daar ook eens gaan kijken. Mag maar 566 kalorien eten om 3 kilo af te vallen in 1 maand! En ik probeer de eet- en beweegaijzer in te vullen, maar vind alleen eten, niks over bewegen. Doe ik iets fout?
Wel een goed hulpmiddel als bewustwording voor het kalorientellen.

Ik hoop dat je nog genoeg gezond verstand hebt om hier niet mee te beginnen (met die 566 kcal per dag) en dat je die 3 kilo ook in meer dan 1 maand kan kwijtraken bijvoorbeeld?

mel_kreeft

Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:29

Citaat:
Drinken nu in ieder geval iedere morgen op een nuchtere maag een glas lauw water met citroen

helpt dat? een glas lauw water met citroen? lijkt mij een beetje smerig, maar als het helpt wil ik het wel proberen. waarom eigenlijk precies?

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:25

en moet het echte verse citroen zijn of is uit zo'n plastic flesje ook goed?