oliebol, het gaat fout.. hellup..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verslaafd aan eten net als roken.. blijf je eraf is er niks aan de hand, doe je het 1 keer, is het bijna helemaal zeker dat je weer verslaafd raakt..

A niet waar
8 (32%)
B waar
13 (52%)
c anders.. namelijk: ...
4 (16%)

Totaal aantal stemmen: 25

imka

oliebol, het gaat fout.. hellup..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:43

Hoihoi,
Ik zit wegens eetproblemen/stoornis bij een dieetiste en ik was op mijn zwaarst 80,3 kilo terwijl mijn streefgewicht 68/70 kilo is. Bloos! (volgens de dieetiste he) Ik ben al 9 weken bij dr en ik was twee weken geleden 70,5 kilo. Haha! Ik zat heerlijk in mijn vel, had geen drang meer en het ergste was ook al voorbij (chagerijnig omdat je niks mag, moeilijke momenten enz) Maar toen kwam de kerst.. en oud en nieuw.. Het ging weer helemaal mis, en net was ik bij dr... 75 kilo... Ik voel me nu zo rot!! En heb ook het idee weer helemaal opnieuw te moeten beginnen.. en weer drang krijgen en weer chagerijnig Dus vanaf nu weer mijn dieet volgen en weer alles doormaken waar ik dacht door te zijn... Dus voel me echt rot nu. Sorry, dit wou ik even kwijt. Knipoog En m.b.t. de poll? willen jullie ook even neerzetten waarom jullie dat gekozen hebben? OK dan!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:47

Ben je verslaafd aan erwten? Verward

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:50

Ik denk dat als je genoeg zelfsdiscipline heb, kan je best van het eten afblijven. Ik denk dat je het ook moeilijker maakt als je helemaal geen lekkere dingen meer eet. Eet het niet teveel, maar af en toe als tussendoortje moet je jezelf wel gunnen. En trouwens, 10 kilo boven je ideale gewicht vind ik zelf niet zo heel veel! Daarbij denk ik dat als het er zo snel aan gaat, het er ook met je dieet wel redelijk vlug vanaf kan gaan. Je zou ook calorieën kunnen tellen, daarbij gaat het om de calorieën dus, en kan je soms wat lekkers eten en houd je het denk ikbeter vol. Heeeeel veel succes!!!! Grtz

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:56

Haha, stiekum de titel veranderen he? Knipoog
Er loopt een dieettopic op VT, kun je daar wat mee?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:56

op je pol heb ik weinig zinvols te antwoorden. Hangt af per persoon. (dus misschien optie C)
Wat mij wel opvalt is dat de gewichtsschommelingen wel heel erg groot zijn, voor zo'n korte tijd.
En in 9 weken een probleem oplossen wat langzaam ontstaat geloof ik niet zo in.
Dus tandjes op elkaar (klinkt wel heel apart in deze context Knipoog ) en verder gaan waar je gebleven was. En bedenk dat eten en ws er mee omgaan je zwakke punt zal zijn. Dus op momenten dat het minder goed gaat, het anders loopt dan je zou willen je eerder vervalt in je oude patroon.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:15

Ik heb gekozen voor B. Ik zou dolgraag zo'n 10 kilo willen afvallen, maar ik kan het nooit lang genoeg volhouden. Het lukt me meestal wel om zo'n 5 kilo kwijt te raken. Maar zodra ik ook maar 1 keer iets neem wat niet goed voor me is, gaat het meteen weer helemaal mis. Met als gevolg dat de kilo's er zo weer aanvliegen.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 23:02

heee niet opgeven hoor Ach gut
Er zijn ergere dingen!!
Kijk eens in dat andere topic met meer mensen lukt het
vast een stuk beter!!
Het is moeilijk om je hele levenspatroon om te gooien maar
uiteindelijk gaat het om je eigen gezondheid OK dan!
Je moet jezelf niet 'alles' ontzeggen dan hou je het nooit vol,
je moet een gezond evenwicht zien te vinden.
Dat is moeilijk maar wel haalbaar dus kop op meid, laat je
hoofd niet hangen Ach gut

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:41

horse_girl schreef:
En trouwens, 10 kilo boven je ideale gewicht vind ik zelf niet zo heel veel!

Hier ben ik het absoluut niet mee eens!! Heb je wel enige idee hoeveel centimeters 10 kilo is?? Dat kan wel 2 tot 3 MATEN van je kleren schelen (afhankelijk van je bouw en waar het vet ophoopt).

Daarnaast is het voor mij ook wel zo, als ik eenmaal begin is er geen einde aan......dus afblijven.
Ik ben ook weer begonnen, er moet nu weer 8 kilo af ........Boos!

N_atasjaa

Re: oliebol, het gaat fout.. hellup..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:09

Ik heb zelf niet de drang, dat als ik weer iets een, ik niet kan stoppen ( Bloos om het zo maar te noemen ) Ik kan het me ook niet zo goed voorstellen eigenlijk. tja, ik weet niet precies hoe ik het moet uitdrukken..