Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:00

Dat zal het zijn - meer bewegen...
Ik heb een crosstrainer, werkt lekker (als ik er gebruik van maak...), en buikspieroefeningen etc. doe ik al omdat ik rugpatient ben. Hardlopen mag ik niet meer (gewrichten). Toch maar weer op de crosstrainer dan. Waar vind je enigerlei stimulatie in dat soort doodse dingen?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:07

Vaker de fiets pakken om bijvoorbeeld naar werk te gaan of boodschappen te doen?

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:10

Ik drink vooral te weinig Knipoog
Altijd al een probleem geweest. Ben nu sinds een paar dagen weer aan de thee (kruidenthee, 1 literpot op kantoor MOET leeg), 's morgens een glas coolbest. Een halve liter fles Spa Marie Henriette (die met bijna geen bubbels) moet ook leeg. Gaat grappig genoeg makkelijker dan een glas Knipoog Frisdrank drink ik zelden of nooit, lust ik niet. En twee koppen koffie per dag, met een beetje gewone melk en geen suiker. En dan probeer ik 's avond nog 2 glazen Spa en 1 glas thee te drinken.
Ik eet 3 volkoren/meergranen boterhammen per dag, 's morgens altijd met honing en de andere twee meestal met sandwichspread of (geiten)kaas. En AG en beperkt V. Nauwelijks toetjes, maar als ik die eet dan wel echt slagroomvla of halfvolle kwark (4% vet) of zo... of ijs.
Fout zeker... en ok, nu we toch eerlijk gaan doen: dagelijks portie chips (met half glas wijn tijdens koken), en nu een handje chocoladerozijnen...

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:12

oef - mijn werk is 35 km snelweg, liever niet op de fiets! En boodschappen doe ik op de terugweg, als ik dat op de fiets moet doen kost me te veel tijd... En is erg niet lekker voor mijn lijf, komt er nog bij. Maar ok, pijn tijdens paardrijden kan ik beter hebben dan pijn tijdens fietsen Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:17

Iets wat pijn doet is nooit goed, dus daar zou ik mee uitkijken. Heb je geen hond om elke dag een lange wandeling mee te maken (zonder kan ook, maar dan doe je het minder snel denk ik Haha! ).
Veel drinken kan je jezelf aanleren, ik dronk ook altijd veel te weinig en zit nu op zo'n 3 liter water per dag.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 01:51

Mmmmmm.....het is toch zoooo moeilijk, ik heb me vandaag de hele dag netjes gehouden, normaal en gezond gegeten. Maar vanavond na het paardrijden toch weer een beetje de mist in gegaan Bloos! . Staan er op de bar van de kantine lekkere chippies en natuurlijk kon ik me niet inhouden, maar......heb alleen water en een cola light gedronken en geen wijntje. Dus een heel klein schouderklopje voor me zelf, toch Verward .

Nou ja......morgen weer een dag.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:27

Een schouderklopje van mij. Maar geen wijntje... mag dat ook al niet? Dan zie ik maar van deelname af hoor Knipoog
En Kayla: ja, ik heb een hond, die gaat mee paardrijden. Als het donker is als ik uit kantoor kom wandel ik niet meer (heeft mijn man al gedaan, minder effectief voor mij maar wel voor de hond), de crosstrainer gaat dan makkelijker (niet zo koud, geen wind, niet zo donker) en gaat sneller... Ben begonnen met lauw water met paar druppels citroen vanmorgen (wie zei dat ook weer?) en een glas coolbest. Er is geen werk aangeleverd dus ik hoef niet te werken vandaag. Stofzuigen en dweilen dan maar, ook goed voor de calorietjes Lachen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:18

Kaya schreef:
Een schouderklopje van mij. Maar geen wijntje... mag dat ook al niet? Dan zie ik maar van deelname af hoor Knipoog

1 wijntje zou wel mogen hoor, maar als ik aan de lijn ben doe ik dat niet. Ik lust dan zo graag nog een tweede en misschien ook nog wel een derde Bloos (als ik geen auto hoef te rijden natuurlijk). Alcohol zet toch erg aan.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:23

O, zit dat zo. Nou, ik heb genoeg aan alleen de smaak, dus dat halfje per dag zou wel mogen? Nou, alle lijners zijn verdwenen hier geloof ik...

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:40

Ben toch van de chocolaatjes afgebleven gisteravond, heb alleen wel een stukje kaas op... Ik vind het ook moeilijk om veel te drinken, water vind ik sowieso al niks en moet mezelf echt dwingen af en toe om wat te drinken. Ik heb ook al een paar keer blaasontsteking gehad, dus voor mij is het nog belangrijker om veel te drinken, maar toch lukt het me vaak niet.
Hoe vaak gaan jullie trouwens op de weegschaal staan? Ik sta er meestal elke dag op, maar volgens mij is dat niet goed en zou 1 keer per week ook voldoende moeten zijn, maar ik kan het niet laten....

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:07

Ik ga niet vaak op de weegschaal, alleen als ik denk dat ik ben afgevallen Knipoog en meestal voel ik dat prima, dus ik zou er helemaal niet op hoeven...
Ik vind het heel moeilijk om af te vallen en niet meteen ribben te hebben onder mijn sleutelbenen. Iedereen heeft wel problemen met bepaalde plekken geloof ik... Ik wil graag mijn buik(je) en zadeltassen weg, en die 'gordijnen' achter in mijn taille, maar niet meteen zo'n ingevallen gezicht krijgen en zo.
Ik ben toch redelijk aan het drinken (kan het af en toe gewoon niet doorslikken, wissel Spa marie Henriette af met kruidenthee), heb nog niet gesnoept vandaag, of toch: ontbeten met 2 krentenboterhammen met dun magarine en een beetje poedersuiker. Tussendoor: 1 peer. Lunch: 2 donkerbruine boterhammen zonder boter met 1 gebakken ei. En een appel. Vanavond rijst. Vanmorgen voor het ontbijt (dan verbrand je meer lijfinhoud hoorde ik) op de crosstrainer gestaan, 150 kalorieen verbrand, en buikspieroefeningen gedaan. Vanmiddag met de hond gewandeld. Nu jullie!

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:10

Ik wil ook meedoen!!!!
Mijn zoveelste poging in een paar maanden Bloos!
Nu mijn paard een blessure heeft doe ik zelf ook maar
niks meer, alleen maar eten op de bank en achter bokt ha ha ha

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:29

Tip: hou 2 handen op het toetsenbord, dan kun je niet eten Knipoog)
Keek even naar je profiel (nieuwsgierig naar het bekende koppie van je paard in de avatar), wat een aantrekkelijk paardje heb je zeg! Maar waar moet jij voor lijnen?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:52

catootje schreef:
Ben toch van de chocolaatjes afgebleven gisteravond, heb alleen wel een stukje kaas op... Ik vind het ook moeilijk om veel te drinken, water vind ik sowieso al niks en moet mezelf echt dwingen af en toe om wat te drinken. Ik heb ook al een paar keer blaasontsteking gehad, dus voor mij is het nog belangrijker om veel te drinken, maar toch lukt het me vaak niet.
Hoe vaak gaan jullie trouwens op de weegschaal staan? Ik sta er meestal elke dag op, maar volgens mij is dat niet goed en zou 1 keer per week ook voldoende moeten zijn, maar ik kan het niet laten....

Ik heb (bijna) altijd zo'n flesje Spa Blauw (een halve liter) bij me, die vul ik zelf met water. Zo drink ik de hele dag door slokjes water, en je kan goed meten hoeveel je gedroken hebt. Ik moet wel bekenen dat het zomers makkelijker gaat dan in de winter.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:07

Oke....nou ik!!!

Ik heb een vrije dag en ben vanmorgen te laat wakker geworden (dat krijg je van die gezellige kantine op de manege). Dus.... ben ik op nuchtere maag een uurtje wezen paardrijden. Ja, ja...... Scheve mond FOUT ik weet het, dit is dus ook een van mijn problemen, ik werk onregelmatig en eet dus ook onregelmatig.
Vanmiddag: 3 bruine boterhammen (want ik had nu dus een bere trek) met een glas melk en thee (zonder suiker).
Vanavond: eet ik sla met gyros en zelf gemaakte Tzatziki. Als toetje eet ik 2 mandarijnen.
Tussendoor zit ik dus aan mijn flesje water te lurken Haha! .
Verder heb ik niks te snoepen in huis en hoef ik niet meer naar manege, dus dat komt goed Knipoog .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:09

Oja.....VOLGENDE!!!!!

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:59

OK dan! Leuk, dit!
Ik moet vanavond weg, dus voor mij ook geen snoepgelegenheid. Nog ff de paardjes voeren en knuffelen (wonen bij mij thuis, 2 van mij en 2 van iemand anders) en dan weg.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:47

zit de hele avond thuis...dus snoepgelegenheid groot...
nu proberen echt niks te pakken
heb trouwens net zuurkoolstamp op...en vandaag over heel de dag 3 boterhammen ...en daar bij thee

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:29

Ik heb mn eigen onwisj misdragen vandaag, was samen met een vriendin langs te texaco gegaan en we hadden iets te veel chocola gehaald Bloos! Maar was erg lekker, en ach ben hele vakantie als slecht bezig dus wat maakt het uit, komt drna wel weer Schijnheilig Morgen ga ik gewoon weer op de fiets naar stal toe. (5km) maakt het wel weer klein beetje goed Knipoog

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:30

bakkie schreef:
zit de hele avond thuis...dus snoepgelegenheid groot...
nu proberen echt niks te pakken
heb trouwens net zuurkoolstamp op...en vandaag over heel de dag 3 boterhammen ...en daar bij thee

Probeer sterk te blijven, OK dan! je hebt het vandaag al netjes gehouden.
Misschien is de tip van Imka [VT] recept voor dieeters wel een idee, voor als je toch zin in wat te snoepen hebt.
Ik heb het nog niet gemaakt, maar het lijkt me wel wat.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:57

LIQUITA schreef:
Probeer sterk te blijven, OK dan! je hebt het vandaag al netjes gehouden.
Misschien is de tip van Imka [VT] recept voor dieeters wel een idee, voor als je toch zin in wat te snoepen hebt.
Ik heb het nog niet gemaakt, maar het lijkt me wel wat.

dat is inderdaad een idee Haha!
nog meer gezonde snoeptips?
weet je wat oo lekker is en niet te ongezond een lekkere sandwich...sla,kaas,tomaatje,hamplakje....hmmm

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:18

Kaya schreef:
Tip: hou 2 handen op het toetsenbord, dan kun je niet eten Knipoog)
Keek even naar je profiel (nieuwsgierig naar het bekende koppie van je paard in de avatar), wat een aantrekkelijk paardje heb je zeg! Maar waar moet jij voor lijnen?

Toen ik mijn rijbroeken na een periode van 3 maanden niet meer rijden
uit de kast trok ...... en er een aan probeerde te doen Schijnheilig kon ik
bijna geen adem meer halen Haha! Bloos! Boos!
Daaaaaaarom moet ik lijnen Knipoog
Aangezien het nog een heeeeeeeele tijd gaat duren voor ik weer aan
paardrijden kan gaan denken zal ik tot die tijd hoogstwaarschijnlijk
dicht groeien Bloos

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:21

Gat in de markt: chips-smaak druppels. Voor op een boterham of zo...

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:25

Noble-girl, waar woon je? Ik heb nog een Arabier om te rijden Knipoog)

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:30

Ja ik ben ook bezig, snoep nu alleen van die vieze ouwe mensen tarwe koekjes ( schijnt niks in te zitten), en ben weer aan het appel-azijnen.