Aangezien toeter een hengstje is en we geen andere wei in de buurt kunnen vinden met vriendjes die ongeveer even groot zijn als hem laten we hem toch zo snel mogelijk castreren.
Ik weet het hij is nog zo jong, maar het kan niet anders..
Ik heb al eerder een topic gehad met de vraag waar moet ik hem laten?
[VMR] Waar moet ik hem laten? HELP!
We kunnen dus echt heel moeilijk iets in de buurt vinden en dan moet hij ook bij zijn andere vriebndjes weg (o.a. 2 kleine merries die hij eventueel per ongeluk zou kunnen dekken)
En dat willen we hem niet aandoen.
Afgelopen donderdag is de dierenarts op stal geweest om een aantal gebitten van de 'grote' paarden te doen.
Ik heb toen gevraagd of hij bij toeter even wilde voelen of hij al ballen voelde.
Hij zei: " ik voel wel wat, maar het is beter om het in het voorjaar pas te laten doen"
"maar als het echt niet anders kan zou het eventueel wel kunnen"
Eerst zouden we hem dan eind april laten castreren, maar dan loop ik geen stage meer bij de dierenarts en ik wil er toch wel graag bij zijn als ons "kind" word gecastreerd.
Dus na een tijdje denken hebben we toch besloten om hem 10 maart (mijn 1 na laatste stage dag) te laten castreren.
Hij kan dan 11 maart weer mee naar huis, een paar dagen binnen om op te knappen en dan kan hij voor 4 weken in een weitje met alleen maar grotere ruinen en merries.
Hij is dan bijna 8,5 maanden en dat is erg jong (ik weet het) maar het kan helaas niet anders.
Dan kan hij van de zomer tenminste lekker met zijn vriendinnen in de wei spelen.
Misschien vinden jullie het leuk/intressant om hierop te reageren?
Vinden jullie het leuk als ik foto's maak van zijn castratie (als ik niet moet helpen)
Commentaar op zijn jonge leeftijd mag, als het maar niet uit de hand loopt...
*
vind het best eng eigenlijk.