11 weken geleden merkte ik dat mijn paardje linksvoor een dik been had, na een paar dagen rustig aan gedaan ben ik naar de DA geweest.
Uit de scan bleek toen helaas dat het een peesblessure was!
De blessure zat niet op de plek waar het been dik was, maar op de scan was lager (onderaan bij de aanhechting) een lichte beschadiging te zien!
Nu 10 weken later (na weken rust en staptraining over de harde ondergrond) is het been nogsteeds dik en warm!!!!
Ze loopt absoluut niet kreupel en ik heb vorige week ook de DA gebeld met deze mededeling/ vraag, maar volgens hem is er niks aan de hand. Ik moet gewoon doorgaan met zijn trainingsshema (nu nog 3 weken) en daarna komt hij kijken of het hersteld is en ik weer 'gewoon' kan/mag gaan trainen!
Maar ik vind het zelf toch vreemd!! Zou het been nu nou niet eens dunner moeten worden? Ik ben al 11 weken verder en volgens de DA nog 3 weken te gaan en dan is het 'hersteld'.?!
Waarom is het been dan nogsteeds dik en warm????? En dan dus niet op de beschadigde plek? Wat kan dit zijn? (volgens de DA onschuldig vocht/ zwelling), maar waarom wordt het dan niet minder?
HELP! wat moet ik doen?