goed middel voor chronische hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

goed middel voor chronische hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 23:50

hallo allemaal!!ikzoek een goed middel voor chronisch hoesten bij paarden..ik heb al vel verschillende gehad,zoals hmp-horse.foengriek,hoestmix.maar deze helpen niet meer!!helaas Scheve mond ik zoek dius iets voor de weerstand van de luchtwegen en de longfunctie!!wie weet een goed middel ter ondersteuning?? *LOL*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:54

misschien iets op homeopatisch gebied?
druppels die je inwendig geven moet?
denk dat er daar wel veel soorten van zijn.....

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:19

Had je die mensen al gebeld waarvan ik het telefoonnummer had gepb't ? Lachen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:24

de veearts heeft laats een paard bij mij op stal iets gegeven ( een poeder, wat elke maaltijd over het eten moet) ik denk dat je ej veearts even moet bellen en dan vertellen wanneer het paard hoest ( aan het begin van inspanning, bij het uitstappen, in stal enz. enz.)

furie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:42

Tijmsiroop geven voordat je je paard beweging geeft wil nog wel eens goed helpen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:51

Mag ik vragen waarom je daarover weer een topic opent? In je vorige topic: [VMR] wie weet een goed middel voor paard met bronchites heb je ook veel reacties gekregen. Waaronder dus een PB van mij en van Sjellii dus.
Ik neem aan dat je daarmee al een heel eind verder zou moeten zijn gekomen.....

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 14:52

ja maar kon nog geen conclusie eruit trekken vandaar...

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:05

Er is ook bepaald voer wat goed resultaat kan geven bij hoesten. Namelijk van St. Hippolyt, hierin zitten veel verschillende kruiden die bijdragen aan de gezondheid van de luchtwegen. Het heet Strukture E.
Ook de kruidenmix voor de luchtwegen van de paardendrogist werkt goed bij hoestende paarden!
Misschien dat jij of anderen hier wat aan hebben. Ik ben er erg tevreden over. OK dan!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 15:26

hoi marijke mag ik vragen wat voor kruidenmix dat is bij de paardendrogist?

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:26

Zelf heb ik respiraze gegeven van de paardendrogist. Dit werkt super.
Paardje die ik ken had al 3mnd giga last van z'n luchtwegen en het zat tegen chronisch aan en door dit spul is hij er toch vanaf gekomen.
Zelf is mijn fjordje laatst 3 weken goed aan het hoesten geweest en heb ik het ook weer gegeven en nu is het weg.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:56

Het schijnt dat ze in Amerika (volgens internet dan) goede resultaten, zeer goed zelfs hebben met msn, zoek maar eens op internet op "msn en heaves of copd"
klinkt een beetje raar omdat msm meestal geassocieerd wordt met voedingsupplementen voor arthrose en HKO, maar het is in essentie een ontstekingsremmer op natuurlijke basis, het schijnt te werken ?!

marit25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:22

Hey, een heel ouderwets recept dat ik ken (en lekker goedkoop), van een paardenboertje bij mij uit de buurt (en van mijn oma die vroeger werkpaarden had) Tégen hoesten, ook preventief.
Uien schillen en uitdrukken door een vergiet (nachtje laten staan). Dit mengen met bruine suiker, en nog wat laten staan.
Kan geen kwaad, m.i. Ik gaf het preventief, mijn paard vond het wel smerig, maar heb zelden gehoest swinters.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 23:31

is er nog wat in betaallbaar iets..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 08:58

HMP-horse of luchtwegcompositum van De Groene Os.
Werken bij vrij goed.

Als het echt erger wordt de veearts raadplegen...

Succes!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 11:11

hmp-horse heb ik aleensd gehad en ook lang gebruikt maar werkt bij emara niet meer,helaas..

superbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:42

hallo. Mijn pony heeft ook al eens last gehad van hoesten. Het was niet chronisch. We hebben hem eerst een poeder gegeven dat sputolysin heette. Daarna was het nog niet helemaal over. Toen hadden we gehoort dat je bruine basterd suiker moest voeren (door zijn brokken) en na 2 dagen wassie helemaal beter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:20

Waarom vraag je de veearts niet om raad als niks meer helpt??

Je kunt toch gewoon een keertje bellen en de situatie uitleggen?
dan kan bij die van mij tenminste wel...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:16

nou ja,,dan schrijven ze je weer ventipulmin voor!!en dat helpt niet meer voor chronische bronchites...en het is nog slecht ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:24

Ik zou eerst maar eens een longonderzoek laten doen in een kliniek. Je speelt met vuur op deze manier!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:25

essentiele olieën dat helpt bij mij pony altijd met luchtwegproblemen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:38

ja zekers essentiele olie dat gebruik ik nou ook om mee te stomen..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:40

longen zijn goed van emara.........

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:57

Meestal bevind dergelijke irritatie zich in de voorste luchtwegen. Ook al zijn de longen goed, door irritatie gaat zich slijm vormen wat de longen in kan lopen. Bijna alle middeltjes die genoemd zijn werken slijmoplossend of bronchien openend. Maar geen van alle neemt de oorzaak weg.
Veel paarden die last krijgen in het voorjaar hebben een pollenallergie wat hoesten e.d. veroorzaakt. Paarden die juist weer in het najaar last krijgen kunnen weer een stofallergie hebben.

Het beste resultaat haal je altijd als je de oorzaak van de prikkeling weg kan halen. Dat houd in .. nat hooi, zaagsel, open box, zo veel mogelijk buiten en weerstand hoog houden. Zonder de prikkeling weg te halen helpt niks. Als er sprake is van een allergie zijn er verschillende manier om te testen waar ze allergisch voor zijn.

Werking van de luchtwegen kunnen homeopatisch ondersteund worden door diverse middeltjes (zoals Luchtwegcompositum van de Groene Os) maar zonder het weghalen van de oorzaak blijft het altijd terugkomen en kan je poederen/druppelen en pompen wat je wilt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:24

De luchtwegcompositum werkt inderdaad goed bij chronische hoesters (of hoesters door irritatie).
Mijn paard heeft het er een hele poos goed op gedaan. Maar toen ze er een bacteriele infectie bij kreeg ben ik ermee gestopt en naar de veearts gegaan. Gelukkig maar, want dit had ik zelf nooit weg gekregen! Scheve mond