wie weet een goed middel voor paard met bronchites

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wie weet een goed middel voor paard met bronchites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 00:15

hallo,,ik zoek een hoestmiddel of conditiemiddel,voor paarden met chronische bronchites een goeie die wel werkt!!heb op dit moment die van simicur is ook wel fijn spul!!!maar heb ook aleens hmp-horse,gehad,fenigriek enz dat hielp allemaal niet...en wie weet een online site waar je het kunt bestellen??gr Schijnheilig

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 00:43

Heb je De Paardendrogist al gebeld voor advies?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 12:46

nee dat nog niet maar heb al wel rondgeneusd op de site!!!!maar op www.homeovet.nl staan goeie producten,,maar ik heb er al eens besteld en is er iets niet goed gegaan en nou accepteren ze mijn nieuwe bestelling niet meer!!!heel stom

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:37

Ik weet een geweldig middel, en het is nog eens gratis ook! ...

Gewoon je paard 24 uur per dag buiten zetten. Dat is echt het allerbeste. Knipoog

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:11

Misschien kan je Clear Breather eens proberen.
Dat is voor hoest die echt van diep moet komen, wat bij Bronchitis dus ook het geval is.
Ik heb anders wel een telefoonnummer voor je van een Zaak die allerlei homeopatische middelen verkoopt en er ook erg veel vanaf weten, erg vriendelijke mensen en ze verzenden het ook gewoon naar je toe.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:56

van dat buiten zetten begrijp ik!!!ze staat ook lang buiten maar ter ondersteuning zocht ik er wat bij,,maar sjellii is dat wat clear breather??heb je er ervaring mee?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 05:03

Emaartje schreef:
nee dat nog niet maar heb al wel rondgeneusd op de site!!!!maar op www.homeovet.nl staan goeie producten,,maar ik heb er al eens besteld en is er iets niet goed gegaan en nou accepteren ze mijn nieuwe bestelling niet meer!!!heel stom

Wat heb je tegen bellen voor advies? Verward

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 07:38

Botervlieg schreef:
Wat heb je tegen bellen voor advies? Verward

nou het zit zo,,ik had aleens wat besteld en het geld was er wel vanaf,maar nog niks ontvangen,had ik eens gemaild en gebeld,en blijkbaar vonden ze dat zeuren!!! Verward en toen belde ik weer waarom ,,gooiden ze de telefoon erop,en vonden ze me klaag nummer top 5 en hebben ze mij adres en naam genoteerd en sindsdien nemen ze mijn bestelling niet meer aan....(toen een keer via mijn ouders besteld ging ook niet goed,want die wonen in dezelfde plaats als ik,en natuurlijk dezelfde naam)via mijn vriendin gaat het wel goed,maar heeft geen internet meer!!wel gekke mensen werken daar maar de producten zijn wel goed.... *LOL* en nou

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:20

Mijn paard heeft ook bronchitis. Mijn DA was erg blij dat hij 24 u/dag buiten stond omdat hij anders dampig had kunnen worden, dat het chronisch wordt en je vrijwel alleen nog lichte arbeid ermee kan verrichten (het zal vast wel even duren voor het zo is maar als je er niks aan doet... volgens mij wordt dat zowiezo vrijwel uitgesloten als je paard altijd buiten staat).

Verder moesten wij van de DA het hooi nat maken, want uit hooi komt echt ontigelijk veel stof. Je moet het ook vanaf de grond voeren, uit een ruif hebben ze weleens stof hoeveelheden gemeten waarin mensen nieteens MOGEN werken, zei onze DA. Knipoog Misschien toch je DA erbij halen? Ik kan nergens vinden of dat al is gebeurd, maar het was het eerst wat bij ons opkwam eigenlijk. Rolleyes Mijn paard (een IJslander) krijgt nu ook medicijnen (ventipulmin heet het geloof ik), voorgeschreven van de DA...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:22

Let op stof, ammoniak in stal en tocht. Dat is echt de basis om bronchitis te voorkomen.

Vetnipulmin werkt wel even goed omdat de longblaasjes even open gaan. Maar daarvoor moet je wel een DA laten komen.

Foene Griek werkt ook en dat is op natuurlijke basis.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 09:31

Of MAXH poeder helpt ook erg goed Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 16:06

max h poeder wat houd tda tin?en waa rkun je het online bestellen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:47

Ik heb foenegriek en knoflook met anijs en zeewier van de paarden drogist.
En De groene reform mix van Havens stimuleert de luchtwegen erg goed ook!!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:54

Timber krijgt ook fenegriek, en spliterwten {schijnen ook te helpen, kun je gewoon kopen bij de supermarkt} sinasappelschillen schijnen ook te helpen. Lachen

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:59

pendro krijgt altijd HMP horse.
Dit is echt super spul.
succes ermee

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 23:31

Ik heb zelf wel Clear Breather in mijn kast staan, maar dat heb ik voor de zekerheid als zijn hoest weer erger word. Ik gebruik nu zelf Air Power Booster, dit is voor oppervlakkige hoest.
Vrouw van mijn stal heeft wel goede ervaringen ermee.
Die mensen waar ik het van heb, hebben er erg veel verstand van. Als jij jouw probleem aan hun voorlegt, weten ze precies wat je nodig hebt!
Pb maar voor het telefoonnummer als je wilt, ik ben erg tevreden erover! Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 00:47

sjelli ben wel geintreseerd!!!!!!!!!!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:07

Imker heeft astmatische bronch. en ik heb een tijdje Ventipulmin gegeven. Uiteindelijk is de goedkoopste én beste oplossing: een goed geventileerde stal, absoluut stofvrij staan (vlas en kuilgras) en veeeeeel buiten staan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:58

Buiten, met een inloopstal, geen stof, ammoniak etc, dat is het enige wat helpt, de rest zijn imo alleen maar lapmiddeltjes en geen oplossing op langere termijn, eigenlijk wat de meesten hierboven ook al vinden, verder vind ik persoonlijk MSM een goed produkt, en naast de gewone dierenarts bel ik evt. de homeopaath (voor mensen), die kan mijn dieren ook heel goed helpen OK dan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:55

imker schreef:
Imker heeft astmatische bronch. en ik heb een tijdje Ventipulmin gegeven. Uiteindelijk is de goedkoopste én beste oplossing: een goed geventileerde stal, absoluut stofvrij staan (vlas en kuilgras) en veeeeeel buiten staan.

En als je dat al hebt en doet wat dan?

Je kunt een paard met CB nog zulke goede verzorging en huisvesting geven, bij sommige is dat helaas niet genoeg.

Ventilpulmin is geschikt als kuurtje voor paarden met Bronchitus, paarden met CB hebben daar geen baad meer bij er uiteindelijk bij veelvuldig gebruik verergert de kwaal alleen maar en ben je verder van huis.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:14

ja inderdaad cissie!!!!wij begrijpen elkaar...want we zitten met hetzelfde probleem namelijk.. Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:05

Emaartje schreef:
ja inderdaad cissie!!!!wij begrijpen elkaar...want we zitten met hetzelfde probleem namelijk.. Lachen

Helaas wel Verdrietig

Gaat nu best aardig de laatste tijd met Dee, Haha!

Natuurlijk is een zo veel mogelijk naar buiten, en goede tochtvrije frisse stal belangrijk met een stofvrije bodum en goede kwaliteit hooi of kuil belangrijk, huisvesting is de basis waarin je een paard met CB behandeld en zeker belangrijk.
Voor veel paarden is een juiste/aangepaste huisvesting voldoende, maar helaas niet voor alle paarden CB zoals die van Emara en mij.

Er zijn zo ontzettend veel middeltjes en poedertjes in de handel dat je haast niet meer weet wat je moet kiezen en geven.
Belangrijk is dat je je paard altijd warm houd, maar dat doe je al met de dekens, je paard in beweging houden is net zo van belang evt onbelast in periodes dat ze het benauwd heeft. (dus longeren, zonder bijzets dan he Tong uitsteken )

Je weet welke middelen/behandelingen (oa; accupunctuur) ik voor Dee gebruik maar idd die zijn erg prijzig, ze helpen wel afdoende!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:10

Toch is ventipulmin het beste. Mijn oude pony van 29 jaar heeft versleten longen en dus ook chronische bronchitis. Ze krijgt nu al jaren ventipulmin als t wat erger wordt, en als dat niet goed genoeg werkt krijgt ze prednison. Ze staat 24 uur per dag buiten en staat op zaagsel.
Maar er zijn inderdaad zoveel poedertjes etc dat je niet meer weet wat werkt en wat niet, en veel is ook gewoon troep.
Je moet gewoon de basisdingen doen: *veel buiten, * Zaagsel * nat hooi/kuilgras.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:27

Tulandro schreef:
Toch is ventipulmin het beste. Mijn oude pony van 29 jaar heeft versleten longen en dus ook chronische bronchitis. Ze krijgt nu al jaren ventipulmin als t wat erger wordt, en als dat niet goed genoeg werkt krijgt ze prednison.

Het is natuurlijk erg fijn dat jou pony het goed doet op Ventilpulmin evt aangevuld met Prednisolon, mijn ervaringen zijn allerminst positief hierover, dat het de beste oplossing is ben ik niet met je eens.

Mijn paard is er lichamelijk bijna aan onderdoor gegaan en gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen dat dit niet de juiste behandeling voor hem was.
Hij werd na maanden lang ventilpulmin met Prednisolon zo ontzettend ziek, zn afweer brak telkens verder af, waardoor hij vatbaar was voor koudjes en infecties.
Zn organen zijn aangetast door die troep en zn nieren zijn blijvend beschadigd (dit komt nav de prednisolon), waardoor hij ook daarvoor weer medicijnen krijgt.

Door het geven van VP gaan de longen verder open staan, waardoor een paard het slijm beter kan ophoestten, maar het grote nadeel is dat datzelfde slijm in de longen terrecht kan komen.

Mijn DA wist wat de nare bijwerkingen konden zijn van deze 2 middelen en toch heeft hij mij niet gewaarschuwd iets wat hem op de dag van vandaag erg kwalijk neem, zijn antwoord was; "had je iets te kiezen dan?, je paard had het zonder deze medcijnen niet eens gered"
Hij had gelijk wbt het redden of niet, mijn paard was in dusdanige conditie dat ik overwoog om hem in te laten slapen, die medijnen die hij mijn paard voorschreef hebben daartoe bij gedragen en de situatie niet verbeterd.

Mijn paard was erg ziek en zat nav die troep tegen de dampigheid aan, dat wedr hij dus ook na een paar maanden, toen zat ik met een dampig paard en het enige wat de da zei was je kunt de voorgeschreven medicijnen blijven gebruiken of hem in laten slapen, verder weet ik ook niet.
Na das lekker dan, van die medicijnen werd ie alleen maar zieker dan maar in laten slapen dacht ik, wist ik veel wat er verder te koop op dat gebied.

Maar het zat me niet lekker en voor mn gevoel had ik niet alles geprobeerd ik ging me verdiepen in Accupunctuur, mede omdat ik daar postieve verhalen over had gehoord, toen toch maar zon ac langs laten komen, die schrok wat ze bij mij aantrof en twijfelde of hij nog op te lappen was, gelukkkig is ze altijd heel eerlijk daarover geweest.
ze gaf me tips en aviezen wbt huisvesting en massagetechnieken voor de longen en de doorbloeding hiervan.
Hij staat nu 2 jr onder behandeling vd ac en is bijna weer de oude Haha!

http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAADc ... 2426310842

http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAAADU ... 2269099132

De fotos zijn gemaakt 1,5 jaar na de eerste behandeling Haha! Cheese!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 01:31

ja je ziet het resultaat zekers!!!!!!!!!!