Schimmel door kippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Schimmel door kippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:40

Na het topic: [MD] Schuren door kippenmijt? , kwam er ineens een vraag in me op.

Lady heeft sinds een jaar korstjes op d'r benen. Vaak zijn het kale plekken met korstjes. Het schuurt niet .
De Da is al een paar keer ervoor langs geweest...stukje huid is op de kweek gezet...maar nog weten ze niet wat het precies is.
Zou het kunnen komen van de kippen die bij ons loslopen? In de bak, het land en soms de stal? De rest van de paarden hebben er geen last van.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:45

Ja dat kan zeker. Frank heeft ook last van kippen maar het jeukt bij hem verschrikkelijk. Ik was hem 1 keer per week met sebacil en het is nu rustig op zijn huid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:46

Kippen en paarden gaan niet samen, hoezeer sommigen juist beweren dat het wel kan. Als er een mogelijkheid is om ze apart te houden zou ik dat doen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:48

Tja...ze hebben een apart kippenhok maar lopen altijd vrij op het terrein en komen dus ook op de plaatsen waar de stallen staan.
Ik ga dit maar eens voorleggen aan de DA als hij morgen toch komt voor de kleine

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:31

gaat het om je fries?

is het niet wat friezen vaak hebben in hun knieholtes?(ik weet effe de naam niet)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:36

Idd...het gaat om mijn friesje.

In de knieholte hebben ze vaak van die schilvers...maar dit is echt heel vreemd..kale (open) plekken.