prostaatproblemen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

prostaatproblemen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 15:02

even een vraagje hoor, omdat Q niet goed is, en maandag naar de DA gaat denken er gelukkig veel mensen alvast een beetje met me mee, wat het eventueel zou kunnen zijn.

op nr1 staat een probleem emt zn rug/wervels, daarvoor gaat hij ook op de foto
maar ook nierproblemen en prostaatproblemen werden genoemd, vooral prostaatproblemen zijn in mn hoofd blijven zitten.

de koker van Q is vrij dik, vooral aan de rechterkant(hij loopt rechtsachter wisselend niet goed, daarvoor gaat hij naar de DA, zie ook dit topic voor meer info [VvdD] daar gaan we weer, Q opnieuw niet goed...... ) maar ik maak zn koker geregeld schoon, zo goed en kwaad als dat kan, hij vind t nml niet echt goed als ik hem daar aanraak, zelfs zn buik poetsen gaat niet altijd goed, dus kan je je wel voorstellen hoe hij doet als je aan zn koker zit Knipoog

de dikke plek zit echt een stuk achter de koker, beetje bij t punt waar vroeger zn ballen zaten
nou is de hond van mn vriend laatst geopereerd aan zn prostaat, net zoals mn opa, de hond had voor de operatie ook moeite met lopen enzo, dus wie weet dat er bij Q ook zoiets aan de hand is Verward

maar wie heeft er ervaring met prostaatproblemen bij paarden? en is zoiets ook dmv een bloedonderzoek aan te tonen?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:29

nog nooit van gehoord ! maar is het niet zo dat mensen met prostaatproblemen met kleine beetjes plassen , misschien is dit bij paarden ook zo !

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:06

ook vaker plassen is een van de symptomen....

Nierproblemen dan zou hij mogelijk (extra) veel drinken.

Verder zou ik het zo snel niet weten, wat zei de DA precies over die dikke koker??
of kijkt hij alleen naar het moeilijke lopen en dus denkt hij meer aan een rug/wervel probleem.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:20

Zoals ik al zei zou ik er een osteophaat bij halen die bekijkt het paard in z'n geheel en betrekt de organen en andere inwendige systemen bij het bewegingsapparaat.
Ik weet van mensen wel dat de prostaat rugklachten kan veroorzaken.

Maar misschien is het in het bloed ook wel aantoonbaar....

Succes meis Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:53

maandag gaan we naar de DA, dan wordt ie compleet bekeken en op de foto gezet, ook laat ik zn bloed onderzoeken, en laat hem naar de koker kijken

maar was benieuwd of er hier mensen waren die zoiets eerder hadden gehoord of meegemaakt.

ukkie, als de DA er niet echt uitkomt, dan laat ik er idd een ostheopaat naar kijken!

ik hou jullie iig op de hoogte!

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:15

Ik denk niet dat de verdikking van de koker de prostaat is, aangezien die in het bekkenkanaal zit en je die dus niet kunt zien!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 21:27

ik weet idd waar de prstaat zit, en dat dat niet te maken heeft met zn dikke koker, maar ivm zijn vreemde kreupelheid rechtachter en bij de kraker&fysio zn extreme gevoeligheid bij zn rechterheup&bekken werd er ook aan nier of prostaatproblemen gedacht

heb dat in dit topic niet zo goed uitgelegd, maar in t topic waar hier de link van staat, is zn kreupelheid beter uitgelegd, hij is dus soms ineens kreupel, ongeacht of hij de dag ervoor wel/niet is gereden en ineens loopt hij dan weer tijdje goed, en dan weer slecht. nu helaas vaker slecht dan goed. de hond van mn vriend die prostaatproblemen had, vertoonde een zelfde manier van lopen, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat bij paarden zit

die dikke koker staat los van de prostaat, mar vind ik ook weer iets wat vreemd is

zal blij zijn als het maandag is en ik bij de DA ben!