Zo weer even bijgelezen... Ik kan minder goed op bokt kijken, maar volg wel het PPID topic op Facebook.....Bel91 heel veel sterkte.
Mijn pony gaat met up en veel downs.... (bijna 22 nu). Ik denk dat de dag dat hij ingeslapen moet worden nu sneller gaat komen. Blijft last van zijn voeten houden, ondanks dieet. Prascend kan niet verhoogt worden, dan gaat hij atactisch lopen... Had van vorige da een pot met bute gekregen.... gaf die altijd al tijdens/na het hooi eten ivm kans op maagzweren.
Opeens wilde hij niet meer eten en ging veel liggen. Dus vermoeden maagzweren.
Heb nu Danilon (blijkbaar beter voor de maag en maar 1 keer per dag) met omeprazole. Die lijkt te werken, hij heeft weer goede eetlust.
Nu voor het eerst al die korsten gezien die onder het wat langere haar zitten bij de achterhand en onder oksels. Wat echt bij cushing hoort.
Twijfel nu of ik dat zal scheren, terwijl hij dit jaar voor het eerst goed verhaard heeft (afgezien van enkele langere haren bij achterhand/borst/oksels). Zweet verder niet. Wat doen jullie bij korsten? Het langere (dunnere) vacht geeft wel bescherming tegen vliegen natuurlijk, maar het lijken wel zweren.
Hij loopt alleen zo sloom, dan denk je hoefbevangen of toch de cushing? Moeilijk.
Hoefstand is ook nog niet ideaal door vorige HB in januari en enkele jaren verkeerd bekappen smid.
De hoest/benauwdheid welke hij de vorige 2 jaar had (vorig jaar heel erg), lijken weg te zijn. Hij hoest nog niet in ieder geval.
Dus bekijk het per dag en hoop heel erg dat hij nog even bij ons kan blijven.... Sta iedere dag met een zwaar hart op, maar vandaag lijkt geen slechte dag.
MAAR heb wel besloten dat hij nu 15 minuten per dag met de anderen op een korte wei mag (afhankelijk van het fructaangehalte)....hij wordt gewoon depressief alleen met z'n slowfeeder en de anderen lekker gras. En soms doe ik een ander paard bij hem in de paddock...
Wat merkten jullie bij de paarden die in het eindstadion kwamen. Ging dat plotseling of ook met goede en hele slechte dagen tussendoor.... Bij mij zijn het nu "ok-dagen" en slechte. Heb hem al een poos niet zien draven/galopperen.
Al kijkt hij nog wel heel vrolijk en opgewekt, dat is fijn.
Heb besloten dat als hij veel blijft liggen, doffe ogen, ik hem laat gaan....
We stappen iedere dag een rondje door de weide.... echt op straat doet zijn voeten geen goed.
Dus benieuwd wat jullie zien met slechte dagen (als ze die hebben).
Knuffel voor al jullie paarden