Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
joepje schreef:Equest is maar 3 maanden werkzaam hoor!
Het bevat Moxidectine, en een behandeling met moxidectine moet na 12 weken herhaald worden.
ik heb net ff bij De Paardendrogist gekeken.
en als je vind dat je het al goed doet, hoef je ook niet aan een ander te vragen.

Princess schreef:als een paard veel op stal staat hoe je m maar eens in de 3 maanden te ontwormen, op het moment dat het 24/7 de wei op gaat dan moet je om de 6 weken gaan ontwormen.
wel moet je elke keer een andere wormenspuit nemen, en dan niet op het merk letten maar op de stofnaam, je hebt verschillende soorten stoffen het beste is wel om ivermectine te geven als ze op de wei zijn dit werkt namelijk ook tegen horzellarven.
verder heb je nog fenbetzazol(als je t zo schrijft??)pyrantel, moxidectine.

) te horen kreeg dat dat niet alleen voor de wormen vergif is.
Cassidy schreef:Elke wormenkuur is niet echt gezond voor de paarden. En er doen idd geruchten de ronde over Equest, maar die dateren uit de begintijd van het product. En als je Equest aan veulens geeft kunnen die daar niet tegen nee.
Nu ben ik wel benieuwd naar die "betrouwbare" bron van jou. Mijn DA adviseert gewoon Equest.
). Ze heeft een curus ontwormen gedaan. Ik ga haar zowieso ook naar een goed schema vragen. Van de site van de paardendrogist begrijp ik dat het niet uit maakt als je iedere keer ivermectine geeft, omdat er geen resistentie voor bekend is. Dat zou betekenen dat als ik equimax 1x in het half jaar geef en verder om de 8-10 weken een andere kuur (op basis van ivermectine) dat ik het goed doe. Klopt dat dan? 
loopt je paard geen gevaar.