Bijrijdster gaat starten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rafiki8

Bijrijdster gaat starten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:56

Ik ben benieuwd hoe andere dat geregeld hebben? en wat de afspraken zijn?

Wat betalen jullie de lessen, trailer huren, startkaart of startgeld?

Chita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:58

mijn bijrijdster rijd ook wedstrijden met mijn paard (ikzelf ook).

Ik heb een eigen trailer, dus dat is gratis. Verder betaald zij alles voor haar wedstrijden en ik alles voor mijn wedstrijden.
We gaan wel altijd gezellig met elkaar mee, om voor te lezen en te helpen.

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:02

Ja ik ga ook zeker elke keer mee.

Zesiram

Re: Bijrijdster gaat starten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:06

Ik start ook op mijn bijrijdpaard. Ik betaal startkaart, inschrijfgeld e.d. gewoon zelf. Ze hebben zelf een trailer, dus ze brengen me altijd. Dat vind ik heel luxe! Ze gaan dus altijd mee, dat is alleen maar erg gezellig! Als ik wil lessen betaal ik het ook zelf, we lessen wel bij dezelfde instructeur.
Met mijn andere bijrijdpaard rijd ik ( nog ) alleen onderling. Daar betaal ik ook zelf de wedstrijdkosten, maar voor lessen hoef ik niet te betalen.

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:08

Ik betaal zelf mn startkaart, inschrijvingen, coupons e.d. Les betaal ik ook zelf
De eigenaresse gaat wel altijd mee, maar sinds kort hebben we geen trailer meer dus doen we alles op loopafstand

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:16

erleyne schreef:
Ik start ook op mijn bijrijdpaard. Ik betaal startkaart, inschrijfgeld e.d. gewoon zelf. Ze hebben zelf een trailer, dus ze brengen me altijd. Dat vind ik heel luxe! Ze gaan dus altijd mee, dat is alleen maar erg gezellig! Als ik wil lessen betaal ik het ook zelf, we lessen wel bij dezelfde instructeur.
Met mijn andere bijrijdpaard rijd ik ( nog ) alleen onderling. Daar betaal ik ook zelf de wedstrijdkosten, maar voor lessen hoef ik niet te betalen.

Sinds kort lessen we ook bij de zelfde instructrice.
Ze betaal wel haar eigen lessen.

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:48

Ik rij sinds kort ook wedstrijden met mijn bijrijdpaard. Ik betaal alle kosten zelf (startkaart, coupons, lessen etc.) Tenslotte wil ik graag wedstrijden rijden met hem.

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:55

HocusTivoli schreef:
Ik rij sinds kort ook wedstrijden met mijn bijrijdpaard. Ik betaal alle kosten zelf (startkaart, coupons, lessen etc.) Tenslotte wil ik graag wedstrijden rijden met hem.

Zei wil hetzelf ook graag, maar ik ben blij dat zei met hem wil gaan starten ben zelf niet zo fanatiek op dit moment en het is een leuk paard waar je zeker een eind mee kan komen.

Dus ik moedig haar ook een beetje aan om te gaan starten.
En ze rijd hem super netjes.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:45

Bij mij wisselt het of ik wil starten of dat de eigenaar wil dat het paard gestart wordt.
Als ikzelf wil starten zijn de kosten voor mij, maar de eigenaars regelen het vervoer. Als de eigenaar het paard gestart wil hebben zijn de kosten voor hen.
Ik vind het heel leuk als de eigenaar regelmatig eens mee komt kijken

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:14

Als mikjn bijrijdsters willen starten met Diva moeten ze het ook zelf betalen.. vind dat eigenlijk niet meer dan logisch (ze willen het immers zelf).
Wel hebben we zelf een trailer etc.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:19

Gonita schreef:

Wat betalen jullie de lessen, trailer huren, startkaart of startgeld?

Ik ben zelf bijrijder.. en wat betreft jouw vragen:

Lessen heb ik niet. Mag/kan ik wel nemen als dat nodig zou zijn. Dan zijn de kosten voor mij.

Trailer (2 paards) hebben de eigenaars, net als een auto die die trailer mag trekken. Kost me niets dus - ook omdat we samen weg gaan.

Starkaart/startgeld moet ik zelf betalen en vind ik logisch - ik wil graag die wedstrijden mee rijden en ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ik dan gewoon betaal.

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 11:38

Aan de ene kant is het logisch dat zei alles betaald, maar mijn paard wordt er wel weer beter van.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:27

wedstrijden met bijrijd paard.
Lielle schreef:
Ik heb een tijd een paard uitgebracht met springen op verzoek van de eigenaar (niet voor handel oid) en alle kosten waren dus voor haar. Toen ik datzelfde paard ook in de dressuur wilde starten (voor een Z klassering), waren de kosten voor mij.

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:50

[quote="Lielle"][url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?

Had ik nog niet gezien bedankt!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:00

Gonita schreef:
Aan de ene kant is het logisch dat zei alles betaald, maar mijn paard wordt er wel weer beter van.

Je kunt het regelen zoals jij het redelijk vindt
Ik krijg zelf een percentage van de verkoopsprijs uitbetaald bij verkoop. Maar ik neem aan dat jij de jouwe wilt houden Eventueel kun je dan misschien een afspraak maken dat je bijv. iets geeft als het paard in de prijzen heeft gelopen. Leuk en motiverend voor de ruiter en niet al te duur voor jou

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:13

Urielle schreef:
Gonita schreef:

Je kunt het regelen zoals jij het redelijk vindt
Ik krijg zelf een percentage van de verkoopsprijs uitbetaald bij verkoop. Maar ik neem aan dat jij de jouwe wilt houden Eventueel kun je dan misschien een afspraak maken dat je bijv. iets geeft als het paard in de prijzen heeft gelopen. Leuk en motiverend voor de ruiter en niet al te duur voor jou

Verkopen ben ik niet van plan , maar ik wil wel met de tijd een ander paard erbij namelijk een Gibraldi (ben een grote fan ).
En dan is het de bedoeling dat zei rafiki meer gaat doen.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:58

Ik ben zelf een bijrijdster.. En ik betaal alleen het startgeld, dus per concours.
Startkaart, contributiekosten e.d. betaalt de eigenaar allemaal. (ben ik echt zoo blij mee!!).

Talishe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:27

Ik ben ook bijrijdster en betaal alles zelf. startkaart, wedstrijdkosten, trailer kosten (die heb ik meestal niet omdat ik een heel aardig persoon heb gevonden van wie ik gratis de trailer mag lenen)

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:09

mirkip schreef:
Ik ben zelf een bijrijdster.. En ik betaal alleen het startgeld, dus per concours.
Startkaart, contributiekosten e.d. betaalt de eigenaar allemaal. (ben ik echt zoo blij mee!!).

Hij heeft zelfs een trailer gekocht.
Maar ik wil zelf niet persé op wedstrijden, hij wil graag dat ik ga.
Zodat het paard Keur krijgt bijgeschreven als ik in het Z zit. (hmm.. hoeveel jaar duurt dat nog)?

(Ps. van dat keur bijschrijven: merrie had eptm test gelopen, maar te weinig punten gekregen omdat er duits bloed in zat (willen ze schijnbaar niet bij knhs ) Als ze nou Z is plus winstpunten dan kan de eigenaar het aan daarginds doorgeven en wordt ze alsnog keur.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:01

Mijn bijrijdster betaal t alles zelf. Mijn paard gaat de tariler niet in dus ze kunnen alleen op de manege in de buurt wedstrijd rijden.

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 08:12

Bedankt allemaal!

Ik ga het gewoon 50/50 doen!
Ben blij dat zei hem uit gaat brengen anders komt er nooit meer wat van .

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:41

Het verschilt denk ik ook per situatie. Bij mijn vorige bijrijdster betaalde ik alle kosten en dat haalde niks uit. Bij mijn huidige bijrijdster (die rijd overigens een ander paard) ligt het anders. Alles is aanwezig (trailer, auto, paard, harnachement etc). De bedoeling was dat ze het paard alleen zou rijden om in shape te houden maar ze gaan zo netjes vooruit dat ze eind volgende maand voor het eerst start. Ze betaald haar eigen rijlessen en aangezien het paard al Z2 dressuur geweest is betaald ze ook haar eigen wedstrijden. Ik zal er geen moeite mee hebben om bij te springen om bijv. wat wedstrijden voor haar te betalen. Ik krijg er zoveel voor terug dat het een prettige wisselwerking is.

Van de ene kant is er niks mis mee dat een bijrijder betaald voor zijn eigen wedstrijden. Mensen beginnen altijd gelijk te zeuren over een meerwaarde van een paard als deze bijv. ineens M1 loopt of Z mag starten. ze vergeten makshalve maar even dat ze zelf ook wat bereikt hebben en als men daarvoor ook in een eigen paard had moeten investeren hadden ze zo`n kans wellicht niet gehad.

Ik zou het wat anders vinden als je je paard proffesioneel door laat trainen en laat uitbrengen. Logisch als de kosten dan voor de eigenaar zijn.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:58

Het blijft er volgens mij op neerkomen wie er het meeste mee 'wint'. In mijn geval had ik er belang bij om een 2e Z klassering te halen, dus betaalde ik de dressuurwedstrijd, en de eigenaresse wilde graag dat het paard springervaring op deed, dus die betaalde zij.

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:37

Ik denk inderdaad dat het aan de situatie ligt,
maar als ik zo het verhaal van de TS lees willen jullie het allebei graag.
Dan kan je misschien het beste allebei wat betalen.
Spreek het goed af, dan komt het voor allebei goed!

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:58

Ik ga samen met de eigenaresse op wedstrijd, 2 paards trailer. is altijd heel gezellig, ik betaal zelf mn startkaart e.d. en krijg van haar gratis privé les. best wel lux dit hebben we wel vantevoren alemaal goed en duidelijk afgesproken, dit zou ik ook met jou bijrijdster doen om verwarring te voorkomen