wedstrijden met bijrijd paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: wedstrijden met bijrijd paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 17:08

Bedankt voor de reakties.Er rijden best wel veel mensen wedstrijden met een bijrijd paard.Maar ik zie wel dat de meeste mensen toch zelf alle kosten dragen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:11

waarom moet ie dan speciaal op ijzers??

Ik zou t leuk vinden als mijn bijrdijster mijn paard zou willen starten. Ik word er zelf niet beter van want ik verkoop mijn paard niet . Zelf kan ik slecht tegen de wedstrijdstress maar zou t wel leuk vinden als iemand anders m uit brengt. De kosten zijn voor haar zelf. Wel zorg ik voor dekje, elastiekjes e.d en dat ie op tijd is gegent en dat zijn papieren in orde zijn.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 18:14

Dat wilde ze graag want dan kan ze proppen indraaien als ze buiten gaat starten.

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:27

Hallo,
Ik rijd 2 paarden voor iemand anders. Hun betalen de stalling van de paarden entingen wormenspuiten en noem maar op ook de ijzers.
Ik als ruiter zorg voor mn startkaart lessen en coupons enzo. Qua vervoer helpen de mensen mij wel gewoon. Ik ben al heel blij dat ik hun paarden mag uitbrengen.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:34

ik rijd een paard van iemand anders, betaal daar verder niks voor en ook geen stalling ofzo.
ik rijd ook wedstrijden die ik zelf betaal en mijn lessen ook en lidmaatschap. zij betaald wel de ijzers, entingen enz.

en ik rijd altijd met iemand van stal mee naar wedstrijden toe

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:56

Ik ga dit jaar ook starten met de pony van mijn nichtje, hij staat bij ons thuis dus dat is al een grote luxe. De wedstrijden en lidmaatschap moet ik (correctie: mijn ouders ) zelf betalen. Ijzers zullen gewoon voor rekening van mijn oom komen, het is hun pony.

KayC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:14

Ik rijd ook op een paard van een ander. Ik betaal zelf de startkaart, coupons enzo. Les betaald de eigenaresse voor mij, 1 x in de twee weken rijd ik les. Voor stond ze al op ijzers voordat ik haar begon te rijden, dat hoef ik dus niet te betalen. Een trailer hebben ze zelf dus vervoer is geen probleem. Qua wedstrijdkleding leen ik van de eigenaresse een wedstrijdjasje, plastron en handschoentjes.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:23

Ik betaalde altijd de startkaart, de vereniging, uitrustig e.d. zelf. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Hoefijzers zijn echt niet nodig voor dressuurwedstrijdjes, lijkt me dat als ze dat wil ze dat mooi zelf kan betalen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:08

monsera schreef:
Dat wilde ze graag want dan kan ze proppen indraaien als ze buiten gaat starten.

O oke maar dan zou ik als eigenaar toch niet die kosten dragen. Mijn paard heeft geen ijzers dus die ga ik er niet speciaal onder doen omdat er dan kalkoenen in kunnen voor een wedstrijd op gras( ook niet als de bijrijdster de ijzers zou betalen). Er zijn ook genoeg wedstijden in een buitenbak en danheb je dus helemaal geen kalkoenen/stiften nodig.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:59

de eigenaresse betaald gelukkig wel zijn ijzers, maarja heb ze ook nodig, rijd dressuur, springen en ik ga crossen

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:09

'k Rij ook opt paard van een ander. Ze staat bij hun thuis, dus geen stalling die betaald hoeft te worden. Entingen e.d. betalen hun ook. En ze brengen me altijd naar wedstrijden, dus benzine en een dure trailer hoef ik er ook niet voor aan te schaffen. Verder betaalik wel alles zelf, startkaart, lessen, inschrijfgeld enzo. Ijzers doen we fifty-fifty, bekappen in de winter is voor hun rekening.
Voor de welshen betalen zij wel alles, maar goed, daar ga ik ook niet tig keer per jaar mee op stap. Die paar keer in het keuringsseizoen. Dan betalen zij wel de ijzers, en ook het inschrijfgeld e.d. dus das wel lief!

IlsjePilsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:10

Het ligt er denk ik aan. Mijn verzorgsters willen zelf wedstrijdjes rijden (onderling) en moeten dat zelf betalen. Als ze echt willen starten, moeten ze dat ook zelf betalen. Misschien dat ik wel eens dan wat extra koop of zo (wit dekje of nieuw hoofdstelletje), maar de rest (startkaart etc.) zullen ze toch echt zelf moeten bekostigen.

Zelf heb ik vroeger een verzorgpaard gehad waarvan de eigenaar wilde dat ik startte. In zo'n situatie vind ik dat de eigenaar de meeste kosten moet betalen, want in zo'n geval is het de eigenaar die het graag wil.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:51

ja klopt ilsjepilsje daar ben ik het helemaal mee eens, als de eigenaar wil dat zijn paard wordt uitgebracht vindt ik dat dat ie zelf moet betalen, en voor de mensen die zelf graag wedstrijden willen rijden kan je of er een afspraak over maken ligt eraan hoe de eigenaar is enz, en anders gewoon voor eigen rekening

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:04

Ik rijd op het paard van mijn schoonzusje en daar ga ik waarschijnlijk ook wedstrijden mee starten. Dan betaal ik ook gewoon alles zelf, ik denk dat ze me voor gek verklaart als ik vraag of zij daar aan mee wil betalen!Ik betaal nu al mee aan voer, vlas, ijzers, wormspuit en andere bijkomende kosten. Vind dat ook niet meer dan normaal.

Esss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:08

Ik heb een tijdje officiele wedstrijden gereden op één van de manegepony's. Ik mocht (in overleg) het hele jaar door starten en de pony heeft nooit ijzers onder gehad. Die noppen zijn misschien wel handig, maar het is niet noodzakelijk. Als je bijrijdster graag ijzers wil, dan lijkt het me logisch dat ze zelf betaald.
Voor mijn wedstrijden betaalde ik altijd zelf het lidmaatschap van de club, startkaart, inschrijfgeld, bezinegeld voor de vrachtwagen en ook nog de 'huur' van de pony. Als ik op een zaterdag een wedstrijd had, kon de pony niet in de les meelopen. Scheelt weer inkomsten he, daar werd over nagedacht... Voor de rest werd alles betaald door de manege zelf, zoals zadel, hoofdstel, dekje, deken, voer, inentingen, hoefsmid, papieren e.d.

Ik kan me voorstellen dat ze het te duur vind, want ookal startte ik niet zo heel vaak, ik was toch steeds weer aardig wat geld kwijt. 'k Moet wel zeggen dat het altijd superleuk was om weer zo'n dressuurwedstrijdje te rijden. Het is maar wat je er voor over hebt...Ik werkte soms gewoon wat extra en dan kon ik wat vaker starten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:33

Ik rijd ook een paard voor/van iemand anders.

Ik hoef geen maandelijks kosten te betalen, help wel mee met de stallen, etc.
Betaal lessen zelf, en als ik straks wil gaan starten betaal ik dat ook zelf (startkaart, coupons, en startgeld...)

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:35

Als je met een startkaart bedoelt, kan je toch beter onderling gaan doen?
Ik heb ook met m'n verzorg shet gesprongen onderling
Het was maar 7 euro en ook super leuk, ik heb het zelf betaalt

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:54

Ik zou haar idd ook zelf de kosten laten betalen
Ik wil van de zomer ook met mijn bijrijdpaard gaan starten en ik vermoed dat de eigenaresse zelf ook wel wat zal bijdragen (niet zo heel veel (dat mag ze niet van mij ) Omdat ze het erg leuk vind om haar paard op wedstrijd te zien gaan.
Over een jaar wil ik met de hengst (dan ruin) gaan starten en daarvan zal de eigenaar het waarschijnlijk allemaal betalen, maar hij wil zijn paard ook erg graag in de sport zien lopen en vind het niet nodig dat ik er kosten aan maak
*niet dat ik dat niet erg vind hoor*
Maar aangezien jullie jullie paard niet persee wedstrijden wil laten lopen en de bijrijdster wil het wel zou ik haar de kosten voor de rekening laten nemen. Misschien wel aanbieden om haar naar de wedstrijden te brengen ofzo?

eventsdocw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:02

ik heb sinds kort ook iemand op mijn paard rijden en zij rijd ook wedstrijden met hem. Die kosten zijn dan ook echt voor haar hoor. Per slot van rekening is dat iets wat zij graag met hem wil doen. Dat zijn dan dingen die ze zelf betaald. Vind het niet logisch dat de eigenaar dat moet betalen. Ook als je dier niet op ijzers staat en hiervoor apart beslagen moet worden, zijn dit kosten voor de bijrijder vind ik. Is toch niet logisch dat je EXTRA kosten moet maken zodat iemand anders jou paard mag rijden?

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:43

Ietwat off topic, maar ik wil het toch even kwijt. Ik rij al een aantal jaar wedstrijden, op gras en op zand en mijn paard heeft nog nooit een ijzer onder gehad.

Ik zou dus voorstellen om het eerst gewoon zonder ijzers te proberen. Dit bespaard een hoop geld en is waarschijnlijk helemaal niet nodig.
Het is meer het idee en de gewoonte om ijzers onder te laten slaan om er vervolgens proppen in te zetten.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:50

eventsdocw schreef:
ik heb sinds kort ook iemand op mijn paard rijden en zij rijd ook wedstrijden met hem. Die kosten zijn dan ook echt voor haar hoor. Per slot van rekening is dat iets wat zij graag met hem wil doen. Dat zijn dan dingen die ze zelf betaald. Vind het niet logisch dat de eigenaar dat moet betalen. Ook als je dier niet op ijzers staat en hiervoor apart beslagen moet worden, zijn dit kosten voor de bijrijder vind ik. Is toch niet logisch dat je EXTRA kosten moet maken zodat iemand anders jou paard mag rijden?

ben ik t mee eens. Alleen als je paard echt word uitgebracht ( om er dus beter van te worden, bijv. voor de handel) dan word t een ander verhaal vind ik. Vaak word de ruite rdan ook nog betaald om t paard te starten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:13

Ik heb een tijd een paard uitgebracht met springen op verzoek van de eigenaar (niet voor handel oid) en de kosten waren dus voor haar. Toen ik datzelfde paard ook in de dressuur wilde starten (voor een Z klassering), waren de kosten voor mij.