Goud of Gladiolen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 10:16

Hoi allemaal!

Na mijn verschrikkelijke blamage van vorige week ( een verliespunt, die achteraf dus toch terecht was Knipoog )
had mijn instructrice een hele mooie opmerking: ''Het is goud of gladiolen met zulke paarden''
Mijn paardje kan dus echt knallen op wedstrijden of we gaan rennend en springend door de bak (ligt aan mijn reactie daarop), omdat hij weer eens een bak-kabouter ziet.

Nu ben ik dus benieuwd naar jullie hoogtepunt ''Goud''(als jouw held-op-sokken geen bak-kabouters ontdekt heeft en helemaal geweldig liep) en natuurlijk naar jullie dieptepunt ''Gladiolen''. (Graag een kort verslagje erbij van de proef)
Met dieptepunt bedoel ik ook echt jouw dieptepunt, omdat je ook echt heeeeel slecht gereden hebt en niet dat de jury het slecht vond, maar jij wel goed etc etc.

Ik zou zeggen leef je uit!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:28

->WD V

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:44

Ow, da's een mooie. Ik heb geen spectaculair paard die bakkabouters ontdekt, maar mijn paard heeft wel een amazone met gebruiksaanwijzing Clown

Afgelopen regiokampioenschappen reed ik in de voorselecties superrelaxed, mijn paard liep super en we werden 2e in onze ring. We mochten dus door voor het "echie". Helaas drong het tot mij door dat ik de volgende dag dan ook wel eens hoog zou kunnen scoren als ik weer zo reed, of nee, misschien nog wat beter. Mijn paard was onverstoorbaar, maar ik maakte zelf zulke fouten dat we kansloos onderaan eindigden...

Verder heb ik nog nooit zo'n extreem paard gereden, ik heb wel 2 paarden gehad die om de ring heen volledig uit hun dak konden gaan (de ene steigeren, niet meer vooruit te krijgen en de andere bloednerveus) en waarbij bij het (toch maar) binnengaan van de ring de knop omging en ze zo bovenaan meeliepen. Da's ook maf.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:11

Hm, wat Raimaer betreft: het weekend dat we 8 wp'en uit 4 proeven haalde, scoort wel als een gouden momentje. Ik had diverse negens en ik heb zitten genieten in de proef.

Dit is mijn gladiolen dagje:
Een weekendje Barchem met twee paarden

Lielle schreef:
Verslag Barchem 2005, zo lang dat ik maar wat tussenkopjes heb gemaakt.

Inleiding
Dit weekend was het nederlands kampioenschap sgw in Barchem, en voor het eerst in mijn nog niet zo lange crossloopbaan zou ik daaraan meedoen en dat zelfs in twee klassen. Raimaer was met 8 wp’en in het L (eis 4) royaal startgerechtigd.

Dressuur
/knip
Maar eerst moest er gedressuurd worden en Pablo mocht het spits afbijten. De afgelopen weken was de training wat onderbroken geweest door allerlei omstandigheden, dus ik maakte me weinig illusies over de proef. Dat viel reusachtig mee, het was geen wereldproef maar er zaten geen grote fouten in en ik was best tevreden. Dat kon ik niet zeggen over de proef met Raimaer, die voelde zich kennelijk gepasseerd na mijn uitstapje naar Grand Prix dressuur met Tolstoi, en liet zien ook over hogeschool kwaliteiten te beschikken. Zo begon ze met een pirouette op X, en ook in de rest van de proef liet ze pogingen tot levade, capriool en passage zien. Helaas konden de beide juries dit wat minder waarderen, het heeft geresulteerd in een nieuw record, een laatste en 76e plaats na de volledige dressuur met 134 punten. opm 2008: 156 = 1 wp
/knip

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:41

Het is trouwens de dood of de gladiolen.
Gladiolen waren toendertijd de hoofdprijs die gladiatoren konden krijgen, de dood
was de andere kant Haha! Haha! Haha!

Vandaar het uitgeven van gladiolen als mensen de 4 daagse van Nijmegen hebben gelopen

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:44

Echwel schreef:
Het is trouwens de dood of de gladiolen.
Gladiolen waren toendertijd de hoofdprijs die gladiatoren konden krijgen, de dood
was de andere kant Haha! Haha! Haha!

Vandaar het uitgeven van gladiolen als mensen de 4 daagse van Nijmegen hebben gelopen


Ik vond het er ook al zo vreemd staan, maar wist niet wat er mis aan was

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:54

Dood of gladiolen klopt maar vind dit wel een leuke variant erop (alhoewel het niet klopt...).

Ik heb wel een paar dieptepunten meegemaakt, een voorbeeld ervan is uitgebeld worden in een ZZ-licht proef omdat ik mijn paard niet ervan overtuigd kreeg dat het juryhokje helemáál niet eng was! Een latere poging op dezelfde locatie, dezelfde ring, lukte gelukkig wel, dus toch een stukje goud achteraf. Zo ook een kur op muziek met langs de ring een enórm gelen bord van Hartog Lucerne waar ik hem niet langs kreeg. Hele proef heb ik geimproviseerd gereden, kreeg mijn paard niet binnen 10 m afstand van dat bord wat ongeveer de helft van de lange zijde lang was. Ook een voorbeeld was losrijden op een enórm groot inrijterrein tijdens een dag waarop aardig wat wind stond. Vele vlaggenmasten met wapperende reclamevlaggen erin en die touwen maakten nogal kabaal. Mijn paard schrok er op een gegeven moment nogal van en ging lekker aan de ren, mijn hoedje aan mijn knotje wapperend, kon ik hem na vele meters weer terugkrijgen maar zag ik dat een nogal bekende amazone door mijn paard ook half naast het hare hing, ze kon zich nog net optrekken. Ik schaamde me rót!

Goud heb ik gelukkig vaker mogen meemaken. Alhoewel mijne echt super kijkerig kan zijn lijkt het wel alsof hij in de proef of op wedstrijd er júist voor me is. Ik heb wel tijden meegemaakt dat ik al uitkeek naar mijn wedstrijd omdat hij dan zo lekker liep (geconcentreerd).
Diverse gouden momenten: winnen van een hele grote wedstrijd kur op muziek waarin ik toendertijd tegen 'grote' namen reed, toentertijd nog NBVR en KNF: 1e overall in Noord-Holland, 4e in Ermelo (Z2). ZZlicht: een oefening als énige ooit goed uitgevoerd, ermee 1e worden, dikke wp en de paardenkrant gehaald.
Naast deze gouden momenten nog heel veel maar deze gaan nooit meer uit mijn herinnering. Waar ik ook altijd veel van genoot was als ik met mijn puur nogal klassiek type paard die práchtige, zichtbaar dure dansmariekes van paarden met grote namen ruiters/amazones erop in de ring wist te 'verslaan'. Het is vaker wél dan niet gelukt en ook al rij je voor jezelf, het gaf me toch altijd wel een kick hoor!
Dit is overigens puur wel wedstrijdgebaseerd want mijn allergrootste gouden moment was toch wel weer de hereniging met mijn paard toen ik hem terugkocht.

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 14:00

Echwel schreef:
Het is trouwens de dood of de gladiolen.
Gladiolen waren toendertijd de hoofdprijs die gladiatoren konden krijgen, de dood
was de andere kant Haha! Haha! Haha!

Vandaar het uitgeven van gladiolen als mensen de 4 daagse van Nijmegen hebben gelopen


tometo tomato Haha!

Ik vind de dood zo'n naar woord Knipoog

Goud is in ieder geval toppie
Gladiolen diep triest.

Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 23:35

Haha, bijna niemand reageerd! Heeft niemand dan een gladiolen moment gehad????

Ik weet dat gladiolen niet de juiste benaming is Knipoog Maar het klinkt zo leuk.

Nou ik zal mijn Gladiooltje eens beschrijven:
1e proef ging best ontspannen voor mijn paardje (kan beter, maar voor zijn doen! Hij is geen 1 keer opzij gesprongen) Ik had dan ook een wp in the pocket!

2e proef........ Clown
Mijn vriendinnetje en tevens voorleester heeft getelt. Wel 3 rondjes liep meneer langs de kantine die tegen de bak aan zit, dus ik dacht bij mezelf: ''dit wordt m vandaag'' en lichtelijk euforisch stampten we lekker door, maaaaar, rondje 4 (inmiddels op de andere hand en ja dan is die kantine toch ineens heel anders) begon de show. Ums ging in de remmen en zag tot zijn grote verbazing zichzelf ook nog eens in de spiegel (waar hij overigens al 100x ingekeken heeft zonder te verblikken of te verblozen). Toen volgde er een discussie tussen paard en amazone: ''je gaat erlangs'' ''Nee ik durf niet '', ''Meneertje, je gaat er langs!!!'' ''Weet je wat ik snij wel een stukkie af''
Ik had dus geen zweep bij me(rij ik niet mee), dus uit pure wanhoop heb ik hem een tikje met mijn hand gegeven.
En hoppa Ums erlangs, wel iets sneller, maar hij ging erlangs. HiHa
Het werd van kwaad tot erger en steeds hoorde ik de mensen in de kantine smoezelen: ''Oeeeeh, aaaaaah. ooooowh, wat erg''
Nou ja ik schaamde me dus kapot Bloos en ik kon alleen nog maar denken hoe ik zijn nekkie om ging draaien als we de bak uit waren. gelukkig heeft mijn vriend me op andere gedachten kunnen brengen Knipoog
Dit heeft geresulteerd in ons ultieme gladiolenmoment (tot nu toe) namelijk 146 punten en ik kon het eerder verdiende winstpunt meteen weer inleveren Huilen

Linda_E

Berichten: 549
Geregistreerd: 07-12-07

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:53

Mijn paard is een tuigpaard (half hackney) dus ik heb meestal "Dood of Galdiolen". Ik dacht eens lekker te rijden op Indoor Tolbert maar daar kwam ik niet verder als een volte 10 meter rondom X. Ze was als de dood voor de vlaggen en reclame borden langs de kant..... of die keer dat we buiten reden op concours en ze bang werd en toen ging ik met dat tuiger knietje en staart in de lucht door de ring heen en er riepen mensen mij na dat ik mijn "karretje was vergeten hahaha".. maar ik heb ook vaak successen (kringkampioen dressuur en finale Rabobank Talentenplan).

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Goud of Gladiolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:56

ik heb s'werelds stabielste paard, maakt niet uit of we goed of extreem slecht rijden, meer dan 2/3 punten verschil heb ik nooit in mijn proeven Clown
maar jawel.. we hebben wel een ultiem dieptepunt en een ultiem hoogtepunt.
hoogtepunt was vorig jaar tijdens de selectie, ik reed zo ontzettend fijn en Lowara deed echt haar best. bleek ik gewoon 3de te zijn, en dat met een Tinkertje Lachen
Kort daarop naar de kring,want we maakten zowaar kans op een plek naar de overijsselse, wat denk je? krijg ik gelijk mijn dieptepunt Clown
want jawel... de organisatie had een ontzettend leuk thema in de bak, met leuke skimannetjes en sneeuwpoppen.
Sneeuwpoppen? jawel.. sneeuwpoppen Ja
En laat mijn ultra nuchtere bomproof Tinker DIE nou net eng vinden.
ik ben de gehele proef de E-B lijn bijna niet over geweest, heb 10 minuten over gedaan om Uberhaupt de jury voorbij te rijden en mwah.. eigelijk geen enkele oefening uitgevoerd Nagelbijten / Gniffelen
resultaat viel me nog 100% mee, had 151 punten, maar ja.. geen overijsselse voor ons dus, rotbok Clown
( maar daarna is ze wel altijd lief gebleven, dus ik vergeef het haar muhahaha Lachen )