Hoedje --> verdienen of gewoon opzetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:50

runningkawa schreef:
veiligheid?


Nou daar ben ik het helemaal mee eens. Ik rijd de jonge paarden in en zou voor geen goud een hoedje opzetten! Dan maar voor l.l staan met een cap! Ik wil nog langer leven dan vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:55

idd
ik heb dan zogenaamd mijn hoedje verdient in het Z
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt met hoedje te starten met een volgend paard, want dat zal naar veel waarschijnlijkheid dan wel een jonge zijn.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:10

joyce B schreef:
Ik snap niet dat de cappen steeds veiliger moeten, verplicht zijn tijdens lessen op verenigingsterrein en dat je dan op de wedstrijd ineens met een zeer onveilig hoedje mag rijden... Zelfs in de B of L...
Onbegrijpelijk...



GA ik helemaal in mee

Veiligheid voor alles,zelfs als je meerdere keren de klasse Z behaald hebt gewoon die cap op!

Af en toe zie ik zelfs nog LT amazones met een helm op losrijden OK dan! maar dat zijn meestal een apart slag paarden Knipoog

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:16

astridastrid schreef:
Bléégh, een cap is zóó lelijk!
Waarom niet gewoon een hoedje opzetten? Ik snap dat gezeur echt nooit, wat maakt dat nou een drol uit wat je op je hoofd hebt staan? Een hoedje is ongeveer even duur als een dure cap, dus ik snap het probleem écht niet...


Ik vind dat je jezelf wel tegenspreekt. Je vind een cap lelijk, zou liever een hoedje opzetten en dan zeg je ineens dat je net zo goed een drol op je hoofd zet Verward

Ik heb liever een cap dan een drol Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:22

Hier bij ons wordt je vierkant uitgelachen als je in de B of L een hoedje op hebt, je wordt dan ook gekeken zo van jij denk wel dat je heel wat bent. Er wordt extra op je gelet en als je dan beroerd rijd lacht iedereen je volgens mij helemaaaal vierkant uit!
Laatst zag ik er 1 in de L2, dat beest liep met zijn neus aan de andere kant van de bak (bij wijze van...Knipoog) en zij had dus een hoedje op. Nou ja ik zou dat dan dus nooit doen!!
Ik zet m dus pas op als ik ook daadwerkelijk Z ben! En tot die tijd blijft ie gewoon in de kast!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:22

Ligt aan het paard en de combinatie.
Ja, Tervano is jong en schrikkerig (niks gewend eigenlijk), dus ik zou zeker in de B nog m'n cap opzetten, als het dan allemaal wat geroutineerder gaat toch wel een hoedje.
Ik vind een hoedje zoveel mooier staan.

En mij zal het nu echt een zorg zijn wat anderen op hun hoofd hebben, dat heb ik ook al in het cap-topic gezegd.
Dat iedereen lekker doet waar hij/zij zich fijn bij voelt Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:50

Tja, zo in de M2 rijdt toch wel het grootste gedeelte met hoedje, en dan ben ik ook regelmatig de enige met mn casco capje. En stiekem vind ik het ook wel heel chique staan. Helaas heb ik geen geld om zomaar een hoedje te kopen als ik straks Z mag starten, wat er toch wel snel aan zit te komen. Zeker omdat ik nog maar een jaartje Z kan rijden, daar komt nog eens bij dat de eerste paar keer toch flut zullen gaan, zit je daar lekker voor schut met je hoedje...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:01

YvonneS schreef:
Hier bij ons wordt je vierkant uitgelachen als je in de B of L een hoedje op hebt, je wordt dan ook gekeken zo van jij denk wel dat je heel wat bent.


Bij ons ook en sommige combinaties zien dat terug in de punten Haha!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:33

Deze discussie is al 100 keer gevoerd. Ik heb de laatste keer mezelf beloofd om niet meer te reageren op dit onderwerp en dat doe ik ook niet.
Misschien interessant weetje voor de wedstrijdruiters onder ons, op de regiovergadering van afgelopen maandag werd vermeld dat het hoedje voor het eind van het jaar in de hele basissport niet meer mag. Dus iedereen met cap, ook de Z ruiters.

En dat van dat arrogant en dat hoedje...tsjongetsjonge...
Heb ik toch weer gereageerd... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door daan op 05-05-04 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:48

Emeraldo"]
[quote="astridastrid schreef:
Bléégh, een cap is zóó lelijk!
Waarom niet gewoon een hoedje opzetten? Ik snap dat gezeur echt nooit, wat maakt dat nou een drol uit wat je op je hoofd hebt staan? Een hoedje is ongeveer even duur als een dure cap, dus ik snap het probleem écht niet...


Ik vind dat je jezelf wel tegenspreekt. Je vind een cap lelijk, zou liever een hoedje opzetten en dan zeg je ineens dat je net zo goed een drol op je hoofd zet Verward

Ik heb liever een cap dan een drol Knipoog
[/quote]

*Zucht*, ik bedoel dus; ik snap niet dat mensen zich altijd zo druk maken over wat je op je hoofd hebt staan (zie dit topic, gestart door iemand die zich er druk over maakt). Het topic gaat ook niet over veiligheid maar over het feit dat je een hoedje moet verdienen al dan niet . Even lezen .

En ik heb liever een hoedje dan een drol Knipoog. Nog even sparen... Tot die tijd zet ik mijn calimero maar op mijn hoofd... Nee, dat is móói...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:49

daan schreef:
Deze discussie is al 100 keer gevoerd. Ik heb de laatste keer mezelf beloofd om niet meer te reageren op dit ondrwerp end at doe ik ook niet.
Misschien interessant weetje voor de wedstrijdruiters onder ons, op de regiovergadering van afgelopen maandag werd vermeld dat het hoedje voor het eind van het jaar in de hele basissport niet meer mag. Dus iedereen met cap, ook de Z ruiters.

En dat van dat arrogant en dat hoedje...tsjongetsjonge...
Heb ik toch weer gereageerd... Scheve mond


Hèhè... zijn de discussies eindelijk ook over...
[WD] Tot de M hoedje of Cap?
[WD] In het M al een hoedje?
[WD] hoedjesdilemma
[WD] Z-dressuur met een cap?
[WD] wanneer een hoedje??
[WD] wanneer met hoedje???+ uitslag!

En de algemene discussie:
[AM] discussie: Hoedjes


gillian

Berichten: 4426
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:06

gewoon opzetten, zo moeilijk is dat niet hoor Haha!

ben zelf begonnen in de B, mét hoedje.
kan me geen r**t schelen wat iemand anders er van vind.
ik vind het mooier, dus ik kies voor een hoedje.
een hoedje "verdienen" vind ik de grootste onzin Verward
maar goed, ieder z'n eigen keuze he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:09

daan schreef:
Misschien interessant weetje voor de wedstrijdruiters onder ons, op de regiovergadering van afgelopen maandag werd vermeld dat het hoedje voor het eind van het jaar in de hele basissport niet meer mag. Dus iedereen met cap, ook de Z ruiters.


van mij zou het mogen.
Dan is het voor iedereen gelijk.
iig geval een vaste klasse ervoor aanstellen.
hoogsten in het Z of idd in de basis niet.

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:10

Kawa, het is voor iedereen gelijk.
Je mag nl. al vanaf de B met hoedje starten. Dat je dat niet doet is je eigen keuze Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:12

oke, daar heb je gelijk in, maar in deze regio is het zeker niet gebruikelijk.
Plus ik vind dat het veiligheids aspect niet voorbij gegaan mag worden.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:12

Ik heb nu een capje op, voor mijn eigen veiligheid Haha!

Ik heb al een aantal keer Z gereden dus ik vind dat ik 'm wel verdiend heb. Ik weet nog wel de eerste keer dat ik een winstpunt reed in het Z1 en toen een hoedje mocht! Ik was toen 11 en wat was ik trots... !!

Het boeit me niet zo wat ik op mijn kop heb staan. Nu een capje omdat Silly nogal link kan doen, met de Pavo zet ik dus echt wel mijn hoed op. Maar ik zie mezelf er goed voor aan om over een paar maanden met Sil het Z binnen te rijden met een capje en een trensje Haha! Knipoog

Ik lach altijd wel heel hard om die mensen die met veel arrogantie rondrijden in de L met hun hoedje op, en dan 129 punten rijden (zoals twee weken terug Schijnheilig ).

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:25

Missouri schreef:
Ik heb nu een capje op, voor mijn eigen veiligheid Haha!

..........


Ja voor de pc zitten is uiterst gevaarlijk Haha! Knipoog

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:33

oud NKB-er, dus verdienen. De mijne ligt te wachten tot ik weer Z mag starten, maar als ik Daan moet geloven kan ik hem net zo goed verkopen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:07

Lielle schreef:
oud NKB-er, dus verdienen. De mijne ligt te wachten tot ik weer Z mag starten, maar als ik Daan moet geloven kan ik hem net zo goed verkopen.


Ik weet zelf dus niet of je mij moet geloven. Dit is wat verteld werd op de regiovergadering (of was het kring). Het bestuur daar was er zelf in ieder geval zeer overtuigd van dat voor het einde van dit jaar het hoedje niet meer in de basissport toegestaan zou worden...

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:09

Ik kan het me niet zo heel erg goed voorstellen eerlijk gezegd, maar we zien wel. Overigens bedoelde ik het niet persoonlijk hoor Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:11

Ik kan het me ook niet voorstellen. Dan moeten ze ook meteen een veiligheidscap verplicht stellen, want als het vanuit het oogpunt van veiligheid gedaan wordt heeft de gewone cap net zo veel nut als een hoedje.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:22

Absoluut verdienen!
Bij ons in de regio Drenthe / Groningen is het ook absoluut niet gebruikelijk om eerder dan de Z een hoedje te dragen, je wordt gewoon uitgelachen. Zelfs in de M2 rijd iedereen nog met cap, ikzelf ook.

Ik vind een hoedje een soort van "statussymbool" hebben. Een verdienste voor je harde werken naar de Z toe. Dus als je Z start dat je ook kan glunderen van "yes, ik heb het gehaald, ik mag met hoedje rijden".

Ik ga dus voor 100% verdienen!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:46

Precies. Hier in Drenthe hoef je echt niet met een hoedje aan te komen voordat je in de Z zit. Maar hoe zuidelijker je komt hoe gewoner het schijnt te zijn.

Ik hoop echter niet dat het hoedje helemaal uit de basissport verbannen wordt. Heb ik eindelijk een paard waar ik lang genoeg aan vast heb kunnen houden om Z te starten, zouden ze het zeker afschaffen. Maar dat doppie waar ik tot nu toe altijd mee gereden heb geeft inderdaad ook niet erg veel bescherming.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:48

Lientie schreef:
Precies. Hier in Drenthe hoef je echt niet met een hoedje aan te komen voordat je in de Z zit. Maar hoe zuidelijker je komt hoe gewoner het schijnt te zijn.
Ik hoop echter niet dat het hoedje helemaal uit de basissport verbannen wordt. Heb ik eindelijk een paard waar ik lang genoeg aan vast heb kunnen houden om Z te starten, zouden ze het zeker afschaffen. Maar dat doppie waar ik tot nu toe altijd mee gereden heb geeft inderdaad ook niet erg veel bescherming.


Nee hoor, lees maar eens wat bv kawa en ik zeggen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:42

Ik heb mijn hoedje gekregen van mijn pa en ma en daar zit een verhaal achter dus ik draag mijn hoedje met trots in de M1... Met groene paarden dan is het simpel mijn helpje op... Maar iedereen moet het zelf weten...