Samsam schreef:Mag wel, maar ik vind het geeeeeen gezicht!
Helemaal mee eens!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martenique schreef:Ik zind met een gewone trens een hoedje echt niet staan,(sorry o.a. Jura, ook dacht ik toen ik die foto´s zag dat ze Z reden(opzich een compliment)![]()
)
orri schreef:Jura had 1x in de L2 het hoedje op omdat haar uitgeleende cap bezweet was en zelf kom ik uit NBVR contreien, waar iedereen bijna met hoedje rijdt (tenzij je een paard hebt waarbij je liever een cap draagt)
Nu is hij M1 + 5 en persoonlijk vind ik het hoedje juist heel netjes staan.
Jura is trouwens zelf al Z geweest. En in de Z kun je ook zonder S&T rijden, dus gewone trens en hoedje vind ik niet opgaan, ik denk ook dat of het 'staat' niet het belangrijkste is.
Botervlieg schreef:Interessant aspect.
En Organisator en Fitzroy kennen de regels en de praktijk.
Vraag ik me toch af hoe er gedacht/gejureerd wordt als een Anky met een veiligheidshelm op de proef of kür rijdt...?
Lielle schreef:dit is een eindeloze discussie waar we nog nooit uitgekomen zijn. Samenvattende bokt-mening:
- het mag volgens het reglement al vanaf het B.
- in de praktijk zie je regionale verschillen. In het westen wordt in alle klassen regelmatig met hoedje gereden, in het zuiden en oosten (+kennelijk Noorden) pas in het Z.
- verschillen komen waarschijnlijk omdat bij de vroegere KNF en NKB een hoedje pas was toegestaan in het Z terwijl dit bij de NBVR in alle klassen mocht. Hierdoor wordt het door oud NKB / KNF leden als kapsones ervaren terwijl oud NBVR leden het gewoon mooier vinden staan.
Voor meer leesvoer (je ziet: een regelmatig terugkerend onderwerp):
[WD] Tot de M hoedje of Cap?
[WD] In het M al een hoedje?
[WD] hoedjesdilemma
[WD] wanneer een hoedje??
[WD] wanneer met hoedje???+ uitslag!
[AM] discussie: Hoedjes
Ik ben dus oud-NKB lid en voor mij is het not done om voor het Z met hoedje te starten. Ik heb er een in de kast liggen en die blijft daar dus nog even.