juryleden,mag je in b/l een hoedje op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:53

Samsam schreef:
Mag wel, maar ik vind het geeeeeen gezicht!

Helemaal mee eens!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:21

Eindeloze discussie, maar ik als jurylid vind het veel verzorgder staan met hoedje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:21

ook als je hier in de regio zou zijn, waar het not done is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:22

Is mijn mening als jurylid ongeacht waar iemand rijdt Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:16

Zie je, deze discussie blijft onoplosbaar *LOL*

krijg je dan ook een hoger punt voor verzorging Fitz Knipoog (oh nee dat was alleen bij een schimmel Haha!)

Organisator, ik wéét dat het mag maar blijf het not done vinden.

Teatske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:33

Ik ben van mening dat de huidige caps. Geen gezicht zijn. Ik vind het tenue mooi maar als je dan met zo'n nieuwe cap aankomt met allerlei riempjes enzo. Nee dan liever een hoedje. Deze caps maken de combinatie foeilelijk.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:51

Martenique schreef:
Ik zind met een gewone trens een hoedje echt niet staan,(sorry o.a. Jura, ook dacht ik toen ik die foto´s zag dat ze Z reden(opzich een compliment) Cool )

Jura had 1x in de L2 het hoedje op omdat haar uitgeleende cap bezweet was en zelf kom ik uit NBVR contreien, waar iedereen bijna met hoedje rijdt (tenzij je een paard hebt waarbij je liever een cap draagt) Haha!
Nu is hij M1 + 5 en persoonlijk vind ik het hoedje juist heel netjes staan.
Jura is trouwens zelf al Z geweest. En in de Z kun je ook zonder S&T rijden, dus gewone trens en hoedje vind ik niet opgaan, ik denk ook dat of het 'staat' niet het belangrijkste is.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:59

Ik kom dus ook uit de omgeving waar je voor de Z niet met een hoedje op rijd. Ik vind het wel iets hebben, het maakt de overgang naar de Z iets magisch eigenlijk. Ik ben hard op weg om daar te komen ik ga dan zeker met een hoedje rijden maar ik ben dan nog niet van plan met stang en trens te gaan rijden. Ik vind dat veel mensen er te snel een S&T inhangen en het paard dan verkeerd wordt gereden.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 11:28

dus eigenlijk had ik toch gelijk,want ik rij ook bij de pony's,dat we daar geen hoedje op mogen (omdat we geen 18 zijn Haha!)
ja behalve in de z,mag het geloof ik wel he?

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:48

Bij de pony's mag het vanaf de Z en bij de paarden overal, maar ik vind het er niet uit zien als je in de B met een hoedje rijdt Hoedje moet je verdienen vind ik Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:59

runningkawa schreef:
(...)En over veiligheid zullen we het dan maar niet hebben.

Interessant aspect.
En Organisator en Fitzroy kennen de regels en de praktijk.

Vraag ik me toch af hoe er gedacht/gejureerd wordt als een Anky met een veiligheidshelm op de proef of kür rijdt...?

Hilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:19

Botervlieg: Bedoel je de nieuwe generatie caps?

Als er in de regels niets staat over hoedje of cap. Verkies ik straks dus echt het hoedje. Als vrouw zijnde mag je niet met je lange haren in een staart rijden en ik vind een knot onder de nieuwe generatie caps echt geen porum.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:50

orri schreef:
Jura had 1x in de L2 het hoedje op omdat haar uitgeleende cap bezweet was en zelf kom ik uit NBVR contreien, waar iedereen bijna met hoedje rijdt (tenzij je een paard hebt waarbij je liever een cap draagt) Haha!
Nu is hij M1 + 5 en persoonlijk vind ik het hoedje juist heel netjes staan.
Jura is trouwens zelf al Z geweest. En in de Z kun je ook zonder S&T rijden, dus gewone trens en hoedje vind ik niet opgaan, ik denk ook dat of het 'staat' niet het belangrijkste is.

Ik reed vroeger KNF en het was toen ook not done om voor je Z was met hoedje te rijden. Maar tijden veranderen en tegenwoordig rijden veel mensen vanaf de B met hoedje. Laat iedereen doen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt! Persoonlijk vind ik het veel netter staan, maar ik zou ook niet gauw B starten met hoedje en een paard dat bijv. niet eens nageeflijk is. Dan vind ik het ook eigenlijk geen gezicht.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:23

Ook ik ben opgevoed met de mening dat je een hoedje moet verdienen, bovendien, als iemand bij mij de ring in rijdt ( in de klasse B!!) met een hoedje heb ik toch zo iets van, en nu krijg ik iets geweldigs te zien....
wat dan vaak toch niet gebeurt. Voor mij geen hoedje maar gewoon een lekkere warme cap.

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:40

straks rijd je in de B, MET hoedje uiteraard, en dan vliegt je paard ineens het wedstrijdterrein over in volle galop, hahahahaha Dan maak je jezelf nog 100 x zo belachelijk als dat je gewoon met cap rijdt natuurlijk. Maar ja ik woon dan ook in het Noorden, en daar is het idd NOT DONE om met hoedje te rijden voor de Z.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:35

whuhahaha denk jij dat dat alleen in de b gebeurt dan ik heb in breda bij de grand prix kur op muziek gonnelien rothenberger eraf zien vallen, duzze dat kan overal gebeuren, ze heeft toen even wat rond gestapt er naast en is er weer opgeklomen bij de ring zelf, had een mooie proef gereden vond ik alleen helaas begon hij weer raar te doen toen ze een pirouette in wilde zetten ze heeft dit onderdeel helaas niet af kunnen maken en was gediskwalificeerd.

zo zie je dat al rij je gran prix met een hoedje je er nog af kan donderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:37

eraf vallen kan altijd
maar die hebben toch wel bewezen dat ze kunnen rijden lijkt me en dat hoedje wel verdient hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:59

Botervlieg schreef:
Interessant aspect.
En Organisator en Fitzroy kennen de regels en de praktijk.

Vraag ik me toch af hoe er gedacht/gejureerd wordt als een Anky met een veiligheidshelm op de proef of kür rijdt...?

Op de jurering heeft dit natuurlijk geen enkel effect, maar ik blijf bij mijn mening dat ik het geen mooi gezicht vind en al helemaal niet als het op niveau van Anky zou zijn.

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:00

okeej, maar de kans dat je je paard onder volledige controle hebt in de klasses vanaf de Z is natuurlijk wel wat groter...

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:01

okeej, maar de kans dat je je paard onder volledige controle hebt in de klasses vanaf de Z is natuurlijk wel wat groter...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:21

Ikzelf rijd altijd met cap en zal dat waarschijnlijk met dit paard als ik het ooit mag bereiken ook blijven doen. Marlou is best onberekenbaar en ik ben er al heel vaak afgegaan, ook op het inrijdterrein en ook tijdens proeven. Ik zie dat met haar wel zo blijven, hoewel het de laatste tijd wel beter gaat, maar toch....
Laatst zag ik iemand een B-proef rijden met een hoedje op, en die sprong zo heel beheerst over het hekje de baan uit. Geen gezicht vond ik dat, als je in de B al een hoedje op hebt, mag je toch zeker wel verwachten dat je je paard wel wat onder controle hebt. Dus ik ga voor de cap!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:15

Ik rijd voorlopig gewoon met cap (B), ook toen ik in de L2 reed had ik gewoon een nette cap op (geen paddestoel), ik vind het een beetje pretentieus om in het B/L met hoedje te starten.

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:31

ik vind ook dat je in de M pas met hoedje mag rijden.
ikheb eigenlijk nog nooit een pony ruiter met hoedje zien rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:59

*LOL* Wéééééér een hoedjes-discussie?????? *LOL*
Geweldig, hoe vaak gaat ie nog terug komen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:02

Lielle schreef:
dit is een eindeloze discussie waar we nog nooit uitgekomen zijn. Samenvattende bokt-mening:

- het mag volgens het reglement al vanaf het B.
- in de praktijk zie je regionale verschillen. In het westen wordt in alle klassen regelmatig met hoedje gereden, in het zuiden en oosten (+kennelijk Noorden) pas in het Z.
- verschillen komen waarschijnlijk omdat bij de vroegere KNF en NKB een hoedje pas was toegestaan in het Z terwijl dit bij de NBVR in alle klassen mocht. Hierdoor wordt het door oud NKB / KNF leden als kapsones ervaren terwijl oud NBVR leden het gewoon mooier vinden staan.

Voor meer leesvoer (je ziet: een regelmatig terugkerend onderwerp):
[WD] Tot de M hoedje of Cap?
[WD] In het M al een hoedje?
[WD] hoedjesdilemma
[WD] wanneer een hoedje??
[WD] wanneer met hoedje???+ uitslag!
[AM] discussie: Hoedjes

Ik ben dus oud-NKB lid en voor mij is het not done om voor het Z met hoedje te starten. Ik heb er een in de kast liggen en die blijft daar dus nog even.

en ik had het al zo mooi samengevat Knipoog

PS een toevoeging: ponys pas in het Z, paarden al in het B. (de ruiters dan *LOL*)