Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Daihyo schreef:Mijn 19-jarige mini shetlander loopt sinds kort voor de kar met zijn verzorgster (volwassen).
Hij doet dit vooralsnog prima zonder bit met een kaptoom en sidepull ringen. Is goed getraind voor er überhaupt een wagen achter ging aan dubbele longe en lange lijnen op dezelfde kaptoom. Dus dit was een logische vervolgstap.
Nu kwam er op Facebook de opmerking dat de verzekering niet zou uitbetalen als er wat gebeurt, omdat ze bitloos ment.
Ik heb een AVP, met clausule paard, waarin staat dat schade veroorzaakt door mijn paard wordt vergoed tot een X bedrag. Er staat niks over bitloos.
Ik heb met diezelfde verzekering ook jaren bitloos gereden met mijn haflinger en nog nooit eerder iets over gehoord, maar misschien dat rijden en mennen anders worden gezien.
Wie weet hoe het zit?
Ibbel schreef:Kans is ook groot dat als je gaat claimen, er gekeken wordt hoe de aansprakelijkheid verdeeld is tussen jou en degene die schade heeft. Als dat een asociaal inhalende automobilist was, is het een ander verhaal dan een omver gereden argeloze wandelaar.
SCC schreef:bij de meeste verzekeringen staat in de voorwaarden dat een pony of paard moet zijn voorzien "van deugdelijk tuigage" en de verzekeraars zien dan alleen traditioneel tuig dus met bit als goed.
.